Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.adressa.no/trondheim/article.jh...rticleID=429887

Lagmannsretten bekrefter tingrettens vurdering av hendelsesforløpet og skyldspørsmålet rundt voldtekten, men har i større grad tatt hensyn til hans alvorlige handikap, svært vanskelige oppvekst og vedvarende psykiske plager.

Hvis han har så store plager så må de vel kunne dømme han til psykiatrisk behandling, ikke bare redusere straffen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Milah
Skrevet

Herregud.. Nok et bevis på at det norske rettsystemet ikke fungerer! :-?

Gjest Scarlet
Skrevet

En voldtekt er en voldtekt uansett om du er handikappet og har hatt en vond oppvekst eller ikke!! :x

Skrevet

Skjønner at han kanskje har hatt det vanskelig, men hvis alle kan bruke den unnskyldningen blir det jo bare dumt. man sier jo at så lenge du synes du hadde det fælt i oppveksten så bør du ikke straffes for det gale du gjør - blir feil i mine ører det da

Skrevet

Dette er jo forkastelig! :evil:

Klemz fra:

Skrevet

Typisk pottit-Norge.

Dette problemet gjelder også med kvinner. Dersom 1 kvinne og 1 mann hadde blitt stilt for retten i samme type sak og med samme omstendigheter så hadde kvinnen GARANTERT fått kortere straff enn mannen.

I rettsalen forsvinner ALL objektivitet samme hva folk tror.

Skrevet

Vet du, kjellebassen, det der er ikke sant.

I USA har de til og med egne forkjempergrupper som tar for seg ulikhetene. Der kan en mann drepe kona si og få noen år i fengsel, mens en dame dreper sin mann og får livstid.

Spesielt om det er en mor det er snakk om, blir straffen desto hardere, for umoral tillates ikke av mødre i moralens land.

Jeg har ikke sett noen tall for Norge, men jeg vil anta at kvinnene ikke slipper lettere her heller. En narkodom er en narkodom. Og Veronica fikk ikke lavere straff enn Per.

Jeg er enig i at det nok er vanskeligere å være objektiv enn man liker å tro, selv i retten, men slike påstander bør du underbygge når de kaster de ut. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...