MarianneE Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Broder'n fikk til jul en tegneseriebok av Pushwagner fra vår mormor. Vi, altså min bror og jeg har bladd og bladd uten å helt skjønne greia der. Er det noen som kan hjelpe oss litt? Klønete formulert, men jeg er ikke riktig sikker på hva jeg lurer på. Ble bare sittende å klø oss i hodet uten å skjønne så mye av denne boka..
trultetrulte Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Pushwagner er artsy samfunnskritikk Hvor gammel er broren din?
Årets gjøk Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Broder'n fikk til jul en tegneseriebok av Pushwagner fra vår mormor. Vi, altså min bror og jeg har bladd og bladd uten å helt skjønne greia der. Er det noen som kan hjelpe oss litt? Klønete formulert, men jeg er ikke riktig sikker på hva jeg lurer på. Ble bare sittende å klø oss i hodet uten å skjønne så mye av denne boka.. Tommelen opp for deres mormor. Hun følger tydeligvis med i kunstverdenen. Han er forøvrig opprinnelig fra Porsgrunn, som deg MarianneE, så kanskje det er derfor mormoren din kjenner til ham? Pushwagner har i 2008 endelig fått den oppmerksomheten han fortjener som en av Norges desidert viktigste samtidskunstnere. NRK har denne uka vist den første dokumentaren som er laget om Pushwagner. Omtale av den her. Den går i reprise mandag 12.01 på nrk 1 kl 00.50. Den er absolutt verdt å se for de som er nysgjerrige på ham. Jeg skal ikke begi meg ut på å tolke "Soft city" som tegneserieboka heter. Men det er som trultetrulte skriver en form for samfunnskritikk, slik jeg tolker det mot konformitetssamfunnet der alle er like og lever som en slags roboter. Boka broren din fikk består av originalskissene som han begynte på i 1969. Bildene hans er ekstremt detaljrike, så han har jobbet med dette i mange år. Jeg var på en utstilling han hadde på Kunstnernes hus på slutten av 90-tallet der mange av disse tegningene var reprodusert som enorme malerier i farger (konsekvent bare sort, hvitt og rosa). Det ga et helt annet inntrykk en disse sort-hvitt tusjskissene som boka består av.
MarianneE Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2009 Takk for svar (og hjelp!) Den tolkningen din, Årets Gjøk, var slik jeg oppfattet den og med tanke på konformitetsamfunnet. Facinerende bok, men litt eh... kjedelig. Og så absolutt ikke noe for broder'n! Han er mer interessert i snowboard, trommespilling og biler. Forøvrig er han 24 år. Min bror altså....
Årets gjøk Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Facinerende bok, men litt eh... kjedelig. Ja. Hvis man ønsker en underholdende og morsom tegneseriebok, er ikke Soft City det rette. (Da vil jeg heller anbefale Cristopher Nielsens nye tegneseriebok om erketrønderen Hold Brillan, Bygdegutar. Hysterisk morsom!)
Lune Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Hva heter boka? Den er aboslutt noe for min samboer, han er stor fan av Pushwagner.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Hva heter boka? Den er aboslutt noe for min samboer, han er stor fan av Pushwagner. Det står i innleggene til Årets Gjøk, men Soft City heter den og er skrevet sammen med Axel Jensen om jeg ikke tar feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå