Gå til innhold

Sendte fin melding, anmeldt for trusler

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei, og takk for fint innspill!

Jeg prøver alt jeg klarer å legge det bak meg. Jeg har også hatt et liv store deler av disse fem årene, stiftet nye nettverk, hatt enkelte interessante jobber og oppdrag osv. Har opplevd mye og møtt mange jeg ikke ville møtt, om jeg var med henne.

Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med henne. Det er ikke det jeg vil, og det skrev jeg i meldingen. Jeg forsøkte å strekke ut hånden, spør om vi kan være snille med hverandre, ikke ha så anstrengt forhold, være engstelige for å støte på hverandre ute på byen osv.

Det eneste som mangler for meg, er vel at alle brikkene faller på plass - at jeg virkelig forstår hva jeg har gått gjennom, og hva dette lærer meg om livet og samfunnet etc.

Du nevner at du har vært med på den diskusjonen tidligere - tenker du på andre som har skrevet her inne, venner av deg IRL eller lignende.. ?

Klem

Jeg mente det helt konkret :-)

Vi kjenner hverandre fra et annet forum for flere år tilbake :-)

For tiden har jeg ikke profil noe sted.

Ikke strekk ut hånden din, hun bare glefser mot den. Og uansett hva du har sett og opplevd med den damen, så gjør hun sine valg. Du er ikke i dem.

Alle har rett til å gjøre dårlige valg, inkludert hun og inkludert deg. Men jeg unner deg å gjøre et godt valg og sette punktum for dette kapitlet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Avskåret
Skrevet
Jeg mente det helt konkret :-)

Vi kjenner hverandre fra et annet forum for flere år tilbake :-)

For tiden har jeg ikke profil noe sted.

Ikke strekk ut hånden din, hun bare glefser mot den. Og uansett hva du har sett og opplevd med den damen, så gjør hun sine valg. Du er ikke i dem.

Alle har rett til å gjøre dårlige valg, inkludert hun og inkludert deg. Men jeg unner deg å gjøre et godt valg og sette punktum for dette kapitlet.

Takker for det, hvem enn du er ;-)

Hun ødelegger jo mye for seg selv da. Hun bygger aldri seriøse nettverk, og støter fra seg alt og alle som kommer nær innpå henne, inkludert venninner, sjefer etc.

Siden vi begge har morsslekt i et landlig strøk, og tilhørighet til noen av de samme småstedene (kommunesenter på landet, samt den mindre byen), så brenner hun jo broer, og gjør det vanskelig for seg selv.

Jeg prøver å motbevise for meg selv at hun er så gal og ubrukelig som de samfunnsstøttene som har kommentert henne sier, og ville altså rekke ut en hånd, tilby vennskap. Hun glefser ja, men hvorfor? Mulig jeg aldri vil få svar. Det føles som om det hele da var totalt bortkastet, alt jeg hjalp henne med, det vi delte. Hun ønsker ikke å tillegge det verdi. Det er jo vel en del av det antisosiale med henne.

Vel, jeg er nå uansett klar for å gå helt og holdent videre. Ingen tvil om det.

Det var bare samtidig en stor (men ikke helt uventet) skuffelse, og samtidig en betydelig lettelse, å få den brevet i posten da jeg kom tilbake fra juleferien i forgårs. Hun hadde anmeldt meldingen på Facebook 3 dager etter at den kom inn (det ble registrert da i alle fall), og den ble henlagt sporenstreks dagen etter. Det er altså ny rekord, omtrent som med innrapporterte sykkeltyverier. Er jo en lettelse at politiet også på østlandet har skjønt litt hva det går i med henne (ikke vet jeg hva som har skjedd i mellomtiden, som gjør dette, men siden hun anmelder alt og alle, helt usaklig, så har vel volumet blitt passe stort - kanskje noen har anmeldt henne også, for svindel og bedrageri, falske anmeldelser e.l.).

Takk uansett for innspillet ditt - ble plutselig utrolig mye usaklig her i vorspieltimene til enkelte "bidragsytere", veldig greit med en edru og balansert tilbakemelding midt oppi fyllekoket ;-)

Skrevet
Jeg prøver å motbevise for meg selv at hun er så gal og ubrukelig som de samfunnsstøttene som har kommentert henne sier, og ville altså rekke ut en hånd, tilby vennskap. Hun glefser ja, men hvorfor? Mulig jeg aldri vil få svar. Det føles som om det hele da var totalt bortkastet, alt jeg hjalp henne med, det vi delte. Hun ønsker ikke å tillegge det verdi. Det er jo vel en del av det antisosiale med henne.

Hun gjør det fordi hun ikke ønsker kontakt med deg. Enkelt og greit. Hvorfor, er det nok bare hun som kan svare på. Men jeg tror ikke du gjør deg selv noe godt ved å gruble mer på det. Og jeg tviler på at hun er interessert i å gi et svar. Er ikke sikkert hun vet det selv heller.

Så jeg synes det høres mest fornuftig ut å bare avfinne seg med dette og gå videre i livet. Ønsker deg lykke til med det :)

Gjest Avskåret
Skrevet
Hun gjør det fordi hun ikke ønsker kontakt med deg. Enkelt og greit. Hvorfor, er det nok bare hun som kan svare på. Men jeg tror ikke du gjør deg selv noe godt ved å gruble mer på det. Og jeg tviler på at hun er interessert i å gi et svar. Er ikke sikkert hun vet det selv heller.

Så jeg synes det høres mest fornuftig ut å bare avfinne seg med dette og gå videre i livet. Ønsker deg lykke til med det :)

Ja, sånn kan det også sies. Jeg er enig i alt dette. Som sagt var det mest for å få innspill til å få brikkene til å falle på plass utover dette, at jeg startet debatten.

Og jeg tror absolutt ikke hun vet det selv, heller nei. Det har jeg vært inne på. Må jo være grunner til at hun går i terapi, og mottok attføring for litt siden, osv.

Takker for edru innspill og lykkønskning :-)

Skrevet

Du skriver at du er over henne, beklager at jeg sier det, men da hadde du ikke skrevet så vanvittig mange innlegg hvor du analyserer alt av hennes tidligere og nåværende (?) forhold ut-inn. Greit nok at du er nysgjerrig, men jeg vil påstå at du er litt for opphengt i henne til å være "ferdig" med alt hun representerer.

Gjest Avskåret
Skrevet
Du skriver at du er over henne, beklager at jeg sier det, men da hadde du ikke skrevet så vanvittig mange innlegg hvor du analyserer alt av hennes tidligere og nåværende (?) forhold ut-inn. Greit nok at du er nysgjerrig, men jeg vil påstå at du er litt for opphengt i henne til å være "ferdig" med alt hun representerer.

Jeg er klar til å gå videre, i alle fall. Over henne, har jeg brukt det uttrykket? Det jeg har sagt er at jeg aldri vil glemme henne, at hun gjorde et uutslettelig inntrykk.

Sånn er bare livet.

Skrevet

Ja, sånn er livet. Det finnes sikkert ei som passer deg der ute et sted også.

Skrevet
Hei, og takk for fint innspill!

Jeg prøver alt jeg klarer å legge det bak meg. Jeg har også hatt et liv store deler av disse fem årene, stiftet nye nettverk, hatt enkelte interessante jobber og oppdrag osv. Har opplevd mye og møtt mange jeg ikke ville møtt, om jeg var med henne.

Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med henne. Det er ikke det jeg vil, og det skrev jeg i meldingen. Jeg forsøkte å strekke ut hånden, spør om vi kan være snille med hverandre, ikke ha så anstrengt forhold, være engstelige for å støte på hverandre ute på byen osv.

Det eneste som mangler for meg, er vel at alle brikkene faller på plass - at jeg virkelig forstår hva jeg har gått gjennom, og hva dette lærer meg om livet og samfunnet etc.

Du nevner at du har vært med på den diskusjonen tidligere - tenker du på andre som har skrevet her inne, venner av deg IRL eller lignende.. ?

Klem

Her virker det i alle fall som at du ikke er interessert i noe forhold, da vil jeg si at du har kommet over henne i forhold til å betrakte henne som en potensiell partner.

Uansett; jeg synes du bør bruke ressursene dine på noe bedre enn å diskutere henne ut og inn hele kvelden. Du som har psykolog (mener du psykologi?)-eksamener vet antakeligvis best av alle at en bør bruke ressursene på forhold en kan gjøre noe med? Hvis denne dama er så psykisk syk som du framstiller henne, har du vel innsett at du ikke kan gjøre så mye? Du er ikke en gang en del av livet hennes lenger.

Gjest Tilskåret
Skrevet (endret)

Skal lære deg litt elementær, systematisk fakta. En sannhet har alltid 3 sider.

Hver av de motstridene partene, hvor problemet ligger mellom, har en side, mens nøytralitetens side (Altså 3 parten, sitter med den gjenværende).. Alle disse 3, er med på å forme utfallet av sannheten...

Jeg har inntrykket av at du er inne i en vond sirkel, hvor du graver deg lengre og lengre ned, samtidig som du disstansierer deg fra fornuft, mens du svever videre på din selvdestruktive boble.

Endret av mrs_bond
Gjest Avskåret
Skrevet
Ja, sånn er livet. Det finnes sikkert ei som passer deg der ute et sted også.

Mitt inntrykk er at det finnes mange. Men jeg er litt kresen selv. Jobber med den saken. Jeg har mange "venninner" og venninner, og klarer meg greit uten forhold for tiden. Har ikke hastverk.

Gjest Gjest_Julia_*
Skrevet

Det er vanskelig å forstå hvorfor du er så opphengt i denne damen når du beskriver henne som direkte DUM, i tillegg til alle de andre dårlige egenskapene. Hva hadde du av verdi i forholdet med henne da? Så vidt jeg forstår, har denne damen vært ditt livs kjærlighet. Er et flott utseende av så stor betydning for deg, at du ikke har behov for å dele noe dypere med en partner?

Gjest Avskåret
Skrevet
Det er vanskelig å forstå hvorfor du er så opphengt i denne damen når du beskriver henne som direkte DUM, i tillegg til alle de andre dårlige egenskapene. Hva hadde du av verdi i forholdet med henne da? Så vidt jeg forstår, har denne damen vært ditt livs kjærlighet. Er et flott utseende av så stor betydning for deg, at du ikke har behov for å dele noe dypere med en partner?

Ja, det er det jeg lurer litt på selv. Noe må det være i alle fall. Et eller annet behov som hun tross alt oppfylte hos meg, på et eller annet vis. Hun er rimelig dum ja, liten tvil om det. Men som jeg framholder: Alle skal respekteres på lik linje, som menneske. Vi kan kanskje gå litt mer inn på hennes tross alt positive sider, i morgen eller senere, så snart debattsabotørene har falt til ro - uansett tror jeg jeg stikker ut på byen nå snart..

Skrevet (endret)

Du må gjerne benekte at du søker det, men i mine øyne virker det som om du ønsker at alle skal kommentere hvor forferdelig eksen er, og hvilken eksemplarisk fyr du er. Du må gjerne påstå at jeg tar feil, men det er i alle fall slik du framstår for meg.

Istedetfor å angripe alle, burde du kanskje ta en titt i speilet og tenke på hvordan du presenterer problemene dine? I mine øyne virker det som om du angriper alle som er uenig med deg, det er et ganske usympatisk karaktertrekk.

Endret av mrs_bond
Gjest Avskåret
Skrevet
Her virker det i alle fall som at du ikke er interessert i noe forhold, da vil jeg si at du har kommet over henne i forhold til å betrakte henne som en potensiell partner.

Uansett; jeg synes du bør bruke ressursene dine på noe bedre enn å diskutere henne ut og inn hele kvelden. Du som har psykolog (mener du psykologi?)-eksamener vet antakeligvis best av alle at en bør bruke ressursene på forhold en kan gjøre noe med? Hvis denne dama er så psykisk syk som du framstiller henne, har du vel innsett at du ikke kan gjøre så mye? Du er ikke en gang en del av livet hennes lenger.

Riktig. Og som sagt så startet jeg debatten fordi jeg ble litt satt ut av brevet i postkassen. På flere måter.

Merk også hva jeg skriver om hvordan vi har tilknytning til samme lille landkommune. Det kompliserer ting litt, kanskje ikke mye. Vi er fortsatt deler av hverandres liv, så lenge hun er så umulig som hun er. Det var derfor jeg sendte henne Facebook-meldingen, for å forsøke å avspenne det hele, spør om vi kan være snille og greie med hverandre, eventuelt venner, om hun hadde behov for det. Jeg understreket at det var klart at vi ikke passet sammen i et forhold, og at jeg ikke hadde romantiske/amorøse ambisjoner med meldingen i det hele tatt.

Jeg vil understreke at jeg var veldig fascinert av henne en stund, og det livet hun levde. Jeg interesser meg for folk, samfunn, tradisjoner, kultur, trender, medier osv. Det var interessant og stimulerende å se hvordan hun manøvrerte, og hvilke reaksjoner folk hadde på henne. Hun hadde også enkelte sterke sider, selv om de var få og langt imellom, bortsett fra hennes soleklare fysiske attributter.

Skrevet
Riktig. Og som sagt så startet jeg debatten fordi jeg ble litt satt ut av brevet i postkassen. På flere måter.

Merk også hva jeg skriver om hvordan vi har tilknytning til samme lille landkommune. Det kompliserer ting litt, kanskje ikke mye. Vi er fortsatt deler av hverandres liv, så lenge hun er så umulig som hun er. Det var derfor jeg sendte henne Facebook-meldingen, for å forsøke å avspenne det hele, spør om vi kan være snille og greie med hverandre, eventuelt venner, om hun hadde behov for det. Jeg understreket at det var klart at vi ikke passet sammen i et forhold, og at jeg ikke hadde romantiske/amorøse ambisjoner med meldingen i det hele tatt.

Jeg vil understreke at jeg var veldig fascinert av henne en stund, og det livet hun levde. Jeg interesser meg for folk, samfunn, tradisjoner, kultur, trender, medier osv. Det var interessant og stimulerende å se hvordan hun manøvrerte, og hvilke reaksjoner folk hadde på henne. Hun hadde også enkelte sterke sider, selv om de var få og langt imellom, bortsett fra hennes soleklare fysiske attributter.

Du skriver at dere har tilknytning til hverandre, men er jo tydelig at hun ikke føler det på samme måte når hun politanmelder meldingene du sender. Meget mulig at hun er umulig, men dere har slått opp, du anser henne ikke som noen potensiell partner lenger, så i teorien er det ingenting som tilsier at dere må ha noe med hverandre å gjøre. At du føler det slik er en annen sak, men teoretisk og objektivt sett, er det lite som tyder på at dere må ha mer med hverandre å gjøre.

Hun representerte antakeligvis mye spennende, men som mange har nevnt tidligere; kanskje er det på tide at du godtar at hun er den hun er, og at du ikke kan få svar på alle spørsmålene og tankene du har rundt forholdet. Gå videre, om ikke for annet enn din egen skyld.

Gjest Tilskåret
Skrevet (endret)

Igjen, så virker det ikke som du klarer selv å innse dine problemer, og din fremferd som flere enn meg har reagert på, uten å gå direkte til angrep og stigamatisere alle, som ikke deler din synspunkt.

Det virker ikke helt som du har forstått meningen med diskusjon/debatt.. Vi er tross alt på et diskusjons-forum

Vedlagt følger en link til hva selve definisjonen på diskusjon er.. Anbefaler deg å lese den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Debate

Fremfor å stigmatisere alle som kritiserer/stiller seg uenig i det du sier, burde du heller ikke selv, gå forann som et godt eksempel, og konstruktivt diskutere (Nå, som du forhåpentligvis leser linken jeg postet, og får en forståelse for hva diskusjon er) hva du føler ikke er korrekt, uten å generalisere og gå til person angrep.

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)

Som kommunalt ansatt OG kvinne, føler jeg meg kallet til å svare på denne tråden. Newsflash: Jeg føler meg IKKE provosert. Tvert i mot har jeg litt vondt av TS som startet denne diskusjonen for å lufte hjernen sin litt og endte opp med såpass mange angrep. Barnslig og unødvendig, egentlig, å angripe folk på det personlige plan på den måten.

Må dessverre innrømme at jeg har brukt hele lørdagskvelden på å lese denne tråden fra A til....(sikkert ikke kommet til Å ennå), så jeg kan godt angripes for det.

Til "Avskåret" vil jeg si følgende. Min historie er totalt annerledes, samtidig som jeg kjenner meg igjen i en del nøkkelpunkter - og til syvende og sist så kjenner jeg i hvert fall igjen smerten. Jeg tror aldri du vil komme over denne kvinnen. Jeg tror hun har berørt noe i deg som ingen andre vil engang forsøke å berøre - dette vil du nok savne. Du kan (og bør) bestemme deg for å legge plaster på såret, men jeg vet like godt som deg at plasteret vil falle av å vise et like blødende sår om 15 år som det gjør nå etter 5 år - dessverre - dersom du skulle komme over en slik t-baneopplevelse igjen. Men livet må leves - livet må gå videre. En slik hodestups forelskelse tror jeg personlig er forbeholdt "the one" og at du neste gang bør velge partner med hodet istedefor hjertet, men jeg håper jo selvsagt at denne antakelsen er feil.

Jeg ble i mitt forhold i 8 år (litt lengre altså) og det er nå 3 år siden det tok slutt. Hver gang jeg får høre nyheter om eksen begynner såret å blø helt på nytt igjen. MEN: Jeg angrer allikevel intet. Jeg er tvertimot stolt over at jeg stolte på kjærligheten og det gode i mennesket selv om vedkommende så tydelig var "damaged goods". Tror nok (dessverre?) jeg ville gjort det samme igjen.

Og en annen tanke jeg har gjort meg. "Min" ble også fremstilt som DUM, slik du fremstiller "din"......et tankekors bare: De klarte å lure oss.....så helt dumme var de nok ikke. Snarere geniale manipulerere???

Dette ble utrolig rotete. Litt fordi det er sent på kvelden. Litt fordi dette er et vanskelig tema. Lykke til med plasteret ;-)

Endret av tonevant
Skrevet

Kjære Avskåret

Jeg synes du høres ut som en fantastisk fyr.

Fryktelig synd at du fucka det opp med den dama. Du har nok rett - du vil aldri glemme henne. Du vet like godt som henne at dere hører sammen.

Det er nok den sannheten hun også er redd for å ta inn over seg - derfor politianmelder hun deg så mye. hun orker kanskje ikke oppleve en såpass sterk kjærlighet som deres, etter hva faren hennes gjorde med henne

Ikke la henne politianmelde deg sånn uten videre - hun vet ikke hva hun vil. Det vet ikke du heller, når du hevder å være "kommet over henne"...

Sjelden vil to mennesker som dere finne hverandre - det er en gave fra Gud. Dere to er ment for hverandre. Personlighetene deres er laget for å fungere sammen - i all evighet. Dersom dere ikke klarer å finne tilbake til hverandre her på jorden, vil dere helt sikkert finne hverandre igjen etter døden.

Ikke hør på de sinte menneskene her på forumet, de har ikke opplevd kjærlighet av en slik intensitet som deg, og vil aldri forstå....

Skrevet
Kjære Avskåret

Jeg synes du høres ut som en fantastisk fyr.

Fryktelig synd at du fucka det opp med den dama. Du har nok rett - du vil aldri glemme henne. Du vet like godt som henne at dere hører sammen.

Det er nok den sannheten hun også er redd for å ta inn over seg - derfor politianmelder hun deg så mye. hun orker kanskje ikke oppleve en såpass sterk kjærlighet som deres, etter hva faren hennes gjorde med henne

Ikke la henne politianmelde deg sånn uten videre - hun vet ikke hva hun vil. Det vet ikke du heller, når du hevder å være "kommet over henne"...

Sjelden vil to mennesker som dere finne hverandre - det er en gave fra Gud. Dere to er ment for hverandre. Personlighetene deres er laget for å fungere sammen - i all evighet. Dersom dere ikke klarer å finne tilbake til hverandre her på jorden, vil dere helt sikkert finne hverandre igjen etter døden.

Ikke hør på de sinte menneskene her på forumet, de har ikke opplevd kjærlighet av en slik intensitet som deg, og vil aldri forstå....

Litt av et innlegg du har skrevet her, gjest.. Ikke greit å si om det er sarkasme eller velment. I alle fall så er det ute av min makt hvorvidt hun anmelder meg eller ikke, selvsagt. Men som du ser så tar ikke politiet henne seriøst lenger. De har aldri gjort det i regionen vi begge kommer fra - ikke siden den saken med falsk voldtektsanmeldelse - og nå har de lært på østlandet også. For så vidt oppløftende. Men samtidig er det nedbrytende at hun ennå ikke er voksen nok til å ta imot en helt normal, velmenende håndsutrekning (og julehilsen) på Facebook. Minst 99,9% av alle som mottar en slik melding, vil enten sette pris på den, eller la være å svare. Må vel være mindre enn en promille som i det hele tatt ville vurdere å printe den ut, og gå til politiet. Og som vi ser, så var det ikke noen innertier å gjøre det heller.

Skrevet

Kan du fortelle hva du egentlig skrev i den meldingen?

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...