Gjest hundeeier Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Det er ikke akutt (da ville jeg ringt dyrlegen, selvfølgelig), men jeg sitter her og har merket at avføringsmengden til min lille hund har gått ned endel. Fra at det kommer ganske mye etter hun har spist så kommer det nå bare en liten klump, og slik har det vært de siste dagene, sikkert fordi vi var på ferie og gikk tom for hennes faste for og måtte gi henne "nødfor" i form av butikkfor i to dager. Hun er tilbake på sitt gamle for igjen, men regner med det tar et par dager til før alt er på riktig kjøl igjen. Noen tips i mellomtiden? Jeg hørte noen tips om olje i maten.. hun er bare 4 kg, tåler hun en spiseskje soya-olje eller solsikke-olje i foret i kveld? Jeg har ingen grønnsaker å koke og mose til henne, heller ikke renset parafin for hånden.
Gjest mil Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Foreslår at du spør på canis.no =) Mange kompetente hundefolk der.
Kamelia83 Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Det er ikke akutt (da ville jeg ringt dyrlegen, selvfølgelig), men jeg sitter her og har merket at avføringsmengden til min lille hund har gått ned endel. Fra at det kommer ganske mye etter hun har spist så kommer det nå bare en liten klump, og slik har det vært de siste dagene, sikkert fordi vi var på ferie og gikk tom for hennes faste for og måtte gi henne "nødfor" i form av butikkfor i to dager. Hun er tilbake på sitt gamle for igjen, men regner med det tar et par dager til før alt er på riktig kjøl igjen. Noen tips i mellomtiden? Jeg hørte noen tips om olje i maten.. hun er bare 4 kg, tåler hun en spiseskje soya-olje eller solsikke-olje i foret i kveld? Jeg har ingen grønnsaker å koke og mose til henne, heller ikke renset parafin for hånden. Hell en skje med rapsolje og en dæsj med biola naturell over maten hennes. Det pleier å hjelpe. Lurt å gi dette hver dag.
Ecolia Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Du kan gi henne brød. I brød er det ingen næring for hunder, og på en del hunder hjelper det til å gjøre avføringen løsere Pass på så hun også får i seg maten sin, og ikke spiser seg mett på bare brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå