brud i midnattsol Skrevet 24. juni 2003 #1 Del Skrevet 24. juni 2003 Har en sønn på 9 måneder; han spiser både grøt, middag og har akkurat begynt med brød o.l. Men jeg ammer fortsatt til hvert måltid, og føler at jeg begynner å bli veldig klar for å trappe ned litt. Lurte derfor på hvordan dere gjorde dette? Og hvor gamle var barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #2 Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg også trappet ned til kun kveld og morgen etterhvert. Fra de var 1 år sluttet jeg helt med amming. Morsmelk er jo det beste for barnet og det er beundringsværdig at mange holder ut så lenge som de gjør, men må nok si at når barna begynner å finne fram puppen selv, er de for stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 24. juni 2003 #3 Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg bare sluttet å gi alle mellommåltidene og ga vann eller morsmelk til i stedet. Sluttet helt når barna var ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BritElin Skrevet 24. juni 2003 #4 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei! Min lille gutt blir snart 1år, og jeg ammer han 3-4 ganger hver dag. Han våkner veldig tidlig 5.30- tida og da gir jeg han slik at han sover noen timer til. Så har vi frokostskive ca 7.30 + amming, lunsjskive 11.30 + amming middag 15.30 og kveldsgrøt + amming 18.30. Han fikk eksem da jeg begynte å gi han mat i 5-måneders alder, så vi måtte kutte ut maten igjen, og jeg fullammet han til han var 9 måneder. Derfor kommer jeg til å amme ham så lenge han vil selv. Brit Elin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. juni 2003 #5 Del Skrevet 24. juni 2003 Trappet ikke ned i det hele tatt.. Får melk så lenge de har lyst på det Men ammet den minste lengst - 10 mnd'er - da hadde hun ikke tid til puppen lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 24. juni 2003 #6 Del Skrevet 24. juni 2003 Har ammet mine til de var nesten to år.( tre års forskjell i alder) Det er allergi i familien, så jeg syntes det var viktig å holde på så lenge som mulig. Det var også prioritert at det måtte føles riktig og greit for begge to. Dersom man føler at det er riktig for en selv å trappe ned, er det bare å gjøre det... Merete, du sier det er beundringsverdig at mange holder ut så lenge som de gjør... Min erfaring tilsier at det er mye lettere å finne frem en pupp enn å blande morsmelkserstatning, varme flasken, for så å vaske og sterilisere den når poden har sovnet. Dessuten er det å amme veldig beroligende for de fleste spedbarn ( og mødre ), så da sovner de gjerne veldig greit etterpå. Men hvordan man trapper ned?? Vet ikke helt, jeg.... gikk liksom bare helt av seg selv, det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 24. juni 2003 #7 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei. Jeg sluttet delvis da min datter var 9 måneder. Da skulle pappan og jeg i bryllup et stykke unna, og datra vår var hos mine foreldre. Vi var borte fra torsdag til søndag. Hun fikk flaske mens vi var borte, og da vi kom hjem igjen viste hun ingen stor interesse for puppen lenger. Hun fikk litt pupp om morgenene, men sluttet fort med det å. Tror det kan være lurt at barnet er hos noen andre når man vil slutte. Vi hadde nemlig store problemer med å slutte med nattammingen, som ikke ble kuttet ut før hun var hos mine foreldre den gangen. Etter det sov hun hele natten igjennom... :D Og forresten, jeg syns man kan slutte å amme når man føler for det selv.. Syns det er mye hysteri rundt det med å amme til barnet blir både 1,5 og 2 år. Gir man barnet sunn mat er det ingenting galt med det. Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 24. juni 2003 #8 Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg begynte å trappe ned da mine var 13 mndr. Helt ferdig var vi ved 15 mndr. DEn siste tiden fikk de bare i sengen morgen eller kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2003 #9 Del Skrevet 25. juni 2003 Min manner 40 og bruker puppen enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 25. juni 2003 #10 Del Skrevet 25. juni 2003 Min fikk så mye de ville ha helt til de ikke ville ha mer. Da var de rundt ett år gamle begge to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. juni 2003 #11 Del Skrevet 25. juni 2003 Slutta langsomt fra hun var ca sju måneder og utover. Var helt ferdig med ammingen inne hun var ni måneder. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 27. juni 2003 #12 Del Skrevet 27. juni 2003 Førstemann var ca 1 år da jeg sluttet, nr to var bare 9 mnd, han ville rett og slett ikke ha mer, tredjemann fikk til han var 14 mnd men da klarte jeg ikke mer, han var så fæl til å bite.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 27. juni 2003 #13 Del Skrevet 27. juni 2003 Sønnen min ammet til han var ca 10 måneder gammel (eller rundt der... var i alle fall under ett år. Lenge siden så jeg husker ikke eksakt...). Da ville han plutselig ikke ha mer. Greit nok så slapp det å bli noe sutring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 28. juni 2003 #14 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg ga min datter morsmelk helt til hun var rundt 11 måneder. Da begynte jeg så smått med helmelk. Nå har hun nettopp fylt ett år, og jeg serverer helmelk til de fleste måltider. Jeg ammer henne innimellom bare for kosen sin skyld, kanskje en gang om dagen, men det blir det nok slutt på ganske snart... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 28. juni 2003 #15 Del Skrevet 28. juni 2003 Kuttet ett og ett måltid fra hun var 9 mnd. Beholdt morgenpuppen til hun var 1 år. Da kom det til en naturlig slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå