Scorpina Skrevet 9. januar 2009 #21 Skrevet 9. januar 2009 Oppskriften som jeg bruker på mine brød har jeg brukt i mange år og de har aldri slått feil. Oppskrifta er til 6 brød. 2 kg hvetemel 2 kg matpakkemelblanding (eller solsikke, rugbrød, havrebrød alt etter hva du ønsker) 3 1/2 liter ca varmt vann 1 1/2 pk trørrgjær 2-3 ss salt 2-3 ss sukker 2-3 dl nøytral olje Bland alt sammen. Dette blir en stor deig så her får du brukt armene til hva de er gode for. Deigen skal være løs. Heves i 1 time. Hell i smurte former og stekes på nederste rille i 190 grader i 1 1/2 time (ca) Gjennomstekte brød skal ha en 'hul' lyd når du banker på de. Avkjøles helt på rist. Legges i brødposer og i frysa.
stjernekyss Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 9. januar 2009 Da er brødet tatt ut av ovnen! Det SER i hvertfall veldig godt ut, og lukter godt, så dette blir veldig spennende Glemte både det ene og det andre, håper det raskt blir rutine ut av dette Gleder meg til å smake Tar fortsatt gjerne i mot gode råd og advarsler! Tusen takk så langt
Kamikatze Skrevet 9. januar 2009 #23 Skrevet 9. januar 2009 [...]Tar fortsatt gjerne i mot gode råd og advarsler! Tusen takk så langt Ja: Ikke ta det så nøye. -Og nyt! Og ikke glem eltemusikk! ¨ Lykke til, og bon apetit!
thapara Skrevet 9. januar 2009 #25 Skrevet 9. januar 2009 (endret) .. Endret 23. februar 2009 av thapara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå