Leanne Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 sønnen min har akkurat fylt to og er litt interessert i å gå på potta innimellom... Jeg har lest litt på sidene til tett inntil om bruk av tøybleier og jeg får inntrykk av at barna lettere merker at de er våte når de går med tøybleier.. kanskje det vil hjelpe min sønn litt til å få mer motivasjon for bleieslutt... Hvilke type tøybleier passer best for en to åring, tenkte litt på lommebleier eller alt i et bleier....?? Jeg vet at han slutter med bleier når han er klar for det selv osv... men han er fysisk klar for det. Han går tørr i lenge - og når han tisser/bæsjer er bleien full med en gang og må skiftes på.... da min datter var i den alderen tisset hun litt og litt hele tiden og var ikke klar i det hele tatt...
jolie Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det finnes noe som heter training pants. Du finner dem på bleieboden. Snuppa mi var 2 da vi begynte med tøybleier. Her går det for det meste i BumGenius formsydde bamus og BG lommebleier.
Leanne Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2009 (endret) takk for svar da får jeg nok bestille meg noen sånne.... så får vi se hvordan det går kan man få kjøpt disse bleiene i en butikk, eller er det kun på nett? tenkte jeg skulle kjøpe en først for å se hvordan det går... men er jo så dumt med all porto osv når man bare kjøper en.... Endret 9. januar 2009 av Leanne
Susan Sto Helit Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 takk for svar da får jeg nok bestille meg noen sånne.... så får vi se hvordan det går kan man få kjøpt disse bleiene i en butikk, eller er det kun på nett? tenkte jeg skulle kjøpe en først for å se hvordan det går... men er jo så dumt med all porto osv når man bare kjøper en.... Det er uansett dumt med bare en, for det blir vanskelig å prøve ordentlig med en. Ville egentlig anbefale å kjøpe en litt større pakke brukt. (Enten på finn.no, eller på tettinntil.no sitt forum.) Usikker på hva jeg ville anbefalt deg av alt i ett og lommebleie. Det er smak og behag. Ville nok ikke kjøpt Bum Genious til en 2-åring, da disse er ganske lave i livet, og fort kan bli litt små tid de største ungene. Men du kan jo titte litt på tettinntil.no, kanskje? Uansett kan du jo bare selge pakka igjen for omtrent det du kjøpte den for, om du kjøper brukt. (Det er også en fordel at bleiene er blitt vasket litt, for da har de bedre oppsugingsevne.) Og en toåring som kanskje ikke tar seg i det med en gang han har uhell, bær kanskje heller ha noe med litt bedre oppsugingsevne enn trainingpants, som tross alt bare er der for å fange opp små lekasjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå