Gjest julegjest Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Så er julen over, pakkene utvekslet og åpnet, maten spist, julepynten ute, og ingen kan lenger se om det var ordentlig julerent der eller ikke ;-) Hva skal du gjøre annerledes til neste jul? :-) Jeg skal begynne tidlig på gavene som skal lages, denne gang måtte jeg jobbe veldig mye de to siste ukene, og ble syk, og dermed gikk det skeis med lagegavene og den som måtte på kjøpesenter på lille julaften med feber og infernalsk forkjølelse, var meg... Noe skal strikkes, og noe skal brygges, kanskje noe også skal bakes? Kjøpegaver er også bra å starte på tidligere, men jeg er alltid redd for at noen selv skal ha skaffet seg tingene innen jul, når det ikke går an å bytte lenger. Alltid et dilemma der. Jeg skal innføre sikringsgaver i form av noen innpakkede vinflasker med kort til, og kanskje også en konfekteske til perifere avholdsvenner, i tilfelle uventede gaver. Neste jul skal jeg også ta meg sammen og skrive julekort og julehilsener på nett, alt ettersom hvem. Skikkelig koselig å få. Denne gang røk også kake- og konfektprosjekter ut, fordi jeg jo ikke kunne lage mat, smittsom som jeg var. Altså starte tidligere med det som er holdbart. Jeg var også hos foreldre i selve julen, og tok ikke Den store Julevasken i leiligheten. Deilig da, ikke deilig nå :-D Neste jul vet jeg ikke om jeg har fri til å reise noen steder, men det skal i hvertfall vaskes ned, hyggelig å starte nyåret med rent i skaper og skuffer. Hvis det blir hjemmejul må jeg også planlegge matinnkjøp, og prøve å finne noen å ha selskap med (skal flytte før neste jul).
Kvist Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Neste jul blir med baby! Og forhåpentligvis uten kranglete familie som tolker og vrir ting til det latterlige og så blir sure...
gullet76 Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Totalt annerledes..... Normalt sett har jeg og barna feiret hjemme hos mine foreldre. Mamma styrer og ordner all maten, og baker litt ekstra til oss. Julen 2009 blir den første i vårt nye hus. Vi har allerede invitert mine foreldre og moren hans (og evt broren hans m/familie). Så da skal jeg/vi stå for ordning av maten og baking av kaker. Julegaver blir det samme som i år da. Jeg har ennå ikke blitt smitta av strikke/hekle/sy basillen, så det blir ikke noe hjemmelaget. Jeg starter heller aldri tidlig. Handler gaver på desemberlønna med halv skatt, og det ekstra jeg får dekker gavene heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå