Gjest Gjest_Dragen_* Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Hei! Håper noen kan gi meg et råd nå idag, skal spørre legen når jeg skal dit på mandag, men har treningsabstinenser NÅ. Her er greia: Har gått med en forkjølelse siden midten av november, den forkjølelsen ble til en lungebetennelse nå i romjula, og jeg er enda ikke frisk. Har hørt at lungebetennelse kan sitte i lenge, som kyssesyken. Har ikke vært å trent på 3 uker nå, og jeg er rett og slett avhengig av å trene styrke da jeg har store problemer med å holde vekta oppe. Er en av de med meget høy forbrenning, som spiser masse, men må jobbe hardt for å holde vekta oppe. Det er litt selvsagt at jeg har gått ned når jeg har vært syk. Muskelmassen har minket en del, og jeg føler meg forferdelig når jeg kjenner at jeansene mine er litt løsere enn de var før jul.. Hvor idiotisk er det av meg å dra å trene styrke nå? Kondisjonstrening tør jeg ikke prøve enda engang, for jeg har veldig dårlig pust og vondt når jeg puster for "hardt". Kan det gjøre meg sykere? Hadde tenkt å bare pumpe litt, dvs type 3 sett a' 8-12 reps, bare for å pumpe meg opp igjen.. Da med beinpress, knebøy og lårcurl.. Håper noen kan gi meg råd frem til jeg skal til legen, selv om det sikkert er han som vet best.. Takker for svar!
Cognizance Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hvis du ikke klarer å holde deg vekke er det sikkert lurt å ta det VELDIG med ro. Jeg har hatt influensa i en måned nå snart. Etter omtrent to uker uten trening gikk vekta ned tre kilo og musklene blei skikkelig slappe, ikke så stramme og harde som de pleier å være. Jeg tror dette dreier seg mest om væsketap. Tviler på at man får nevneverdig muskelsvinn av noen ukers sykdom.
Gjest Gjest_Dragen_* Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Har vel sånn ca mistet to kilo ja, men spørs om jeg er litt for paranoid.. Hehe, muskelsvinn hadde ikke tatt seg ut! :gjeiper: Men takk for svar iallefall! Tok meg ei 40-minutters økt med beintrening, like etter jeg skrev innlegget faktisk, kjente at det var begrensninger ja! På ingen måte optimalt.. Tok det innmari med ro, å det føltes helt ok, men pulsen var (som jeg følte) unormalt høy.. Så, doktor'n får vel si sitt!
Dr.Feber Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Kroppen din jobber med å jage infeksjonen ut av kroppen. Den har ikke tid til å bygge muskler nå. Ta EN ting av gangen (bli frisk) ellers sitter dette i enda lenger. God bedring!
Strix Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har lært at man ikke skal trene når man er syk.
Chanel.No5 Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Håper noen kan gi meg råd frem til jeg skal til legen, selv om det sikkert er han som vet best.. Takker for svar! Jeg ville avventet til du har snakket med legen. Han vet best om din sykdom, din form og hva kroppen din tåler. Du kan jo ringe, får du svar litt raskere..??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå