Gjest spinningdama Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Hva liker du best å høre på spinningtimen? Har du noen konkrete musikktips?
Chanel.No5 Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hva liker du best å høre på spinningtimen? Har du noen konkrete musikktips? Er du instruktør? Kan komme med noen tips. Ramstein, tysk rockeband med hits som bl.a. "du hast" (ikke sikker på skrivemåter der) fenger taktmessig, annen musikk som er poppis å bruke er musikk som fenger publikum, sanger de har hørt før, kan "synge" til. Bruk også litt musikk fra lister til mp3 (radiostasjon, se på nrk.no), de har endel musikk som gjør seg bra på spinntimer. Som kunde er god time inkl. musikk som fenger- anbefaler å høre med kundene om de har sanger de kunne tenkt seg at du brukte, der kommer nok mange med tips og det kan hjelpe deg..Bruk noe rock, dance, pop, hip-hop, litt for enhver smak og da gjerne kjente sanger som sagt... Håper dette hjalp deg litt...??
Gjest spinningdama Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Er du instruktør? Kan komme med noen tips. Ramstein, tysk rockeband med hits som bl.a. "du hast" (ikke sikker på skrivemåter der) fenger taktmessig, annen musikk som er poppis å bruke er musikk som fenger publikum, sanger de har hørt før, kan "synge" til. Bruk også litt musikk fra lister til mp3 (radiostasjon, se på nrk.no), de har endel musikk som gjør seg bra på spinntimer. Som kunde er god time inkl. musikk som fenger- anbefaler å høre med kundene om de har sanger de kunne tenkt seg at du brukte, der kommer nok mange med tips og det kan hjelpe deg..Bruk noe rock, dance, pop, hip-hop, litt for enhver smak og da gjerne kjente sanger som sagt... Håper dette hjalp deg litt...?? Ja, jeg er instruktør. Jeg skal sjekke ut Ramstein. Takk for tips. Jeg synes det er vanskelig å finne bra musikk. Det finnes så vanvittig mye der ute, men mye av det jeg tror er bra, går altfor sakte (ideelt er 80 slag i minuttet). Thanks.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Da jeg var på spinning, for en stund tilbake var det mange sanger som f.eks. p4 spiller på radioen. En jeg husker var abba-waterloo å på refrengene måtte vi stå å sykle alt vi kunne
Alsana Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Eg gjekk regelmessig på spinning for nokre år sidan, og det er spesielt ein song eg hugsar veldig godt. Det var irsk folkemusikk, med fele og heile pakka. Ikkje var det rocka opp heller, men det fenga (iallfall meg) veldig bra. Tenk gjerne litt alternativt! Ser for meg at folkemusikk frå Aust-Europa også kan vere veldig bra. Men no blir eg motivert av dei raraste ting, då. Når eg har laga mine eigne miksar til privat bruk, er Frank Zappa, Hawksley Workman (Striptease!) og The Cure mykje nytta. Positive songar er bra. Eg vil smile og ha det kjekt på trening. Og ein ting: Varier musikken! Om ikkje frå time til time, så bør tredjekvar time ha ny musikk. Det beste er kanskje å lage x antal timar og bruke desse opplegga på rundgang. Eg likte ikkje å trene til den same musikken (som eg ikkje likte) for tiande gong på rad. Og ha gjerne forskjellige stilartar på ein time - om ein ikkje er så fan av trance, varer det i det minste ikkje så lenge før det kjem noko anna. Og berre det kan vere motivasjon nok i seg sjølv av og til. Er det berre eg som innbiller meg dette, eller finst det slike maskiner som kan endre tempoet om det trengs medan ein spelar av musikken? Synest eg kan hugse at nokon nytta ei slik ein gong, men det kan godt vere fri fantasi frå mi side ...
Gjest svanungen Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Er utrolig hva slags musikk som fungerer til spinning! Har fått meg mange interessante overraskelser på spinningtime, men utrolig gøy! Som en annen foreslo, sjekk ut ulike hitlister. Flere av disse fungerer faktisk bra, og er lett fengende Eksempler: Katy Perry - I kissed a Girl Guru Josh Project - Infinity 2008 Britney Spears - Womanizer I tillegg har Madonna flere bra låter som fungerer. Bon Jovi, Akon, Rihanna, Roxette +++ Tror jeg etterhvert har opplevd det meste av musikk på spinning, med litt varierende hell, men stort sett positiv opplevelse. Flere låter/artister kommer også i remix utgaver. For å sitte og tråkke i raskt tempo, fungerer faktisk Vamp med Ingeborg eller Månemannen veldig bra (ble skikkelig overrasket første gangen selv). Lykke til!
Chanel.No5 Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 (endret) Ja, jeg er instruktør. Jeg skal sjekke ut Ramstein. Takk for tips. Jeg synes det er vanskelig å finne bra musikk. Det finnes så vanvittig mye der ute, men mye av det jeg tror er bra, går altfor sakte (ideelt er 80 slag i minuttet). Thanks. Som du ser i svarene under kommer kunder gjerne med tips, hjalp meg endel da jeg drev som instruktør, bruk også musikk som inspirerer deg, om du har det gøy reflekterer det over på dine kunder!! Lykke til med musikken. Masse gøy der ute... Endret 9. januar 2009 av Lotte27
Gjest Nybegynner spinner Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 På treningssenteret der jeg går er det en instruktør som bruker mye norsk musikk. Timene hans er ofte de morsomste å være med på, og han har brukt "Optimist" av Jan Teigen, "Jenter som kommer og jenter som går" av Di derre og lignende musikk. Moro, man synger med og du kan få tempo ganske godt opp på dem..
snixy Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Cascada er jo bestandig en hit. Ene spinninginstruktøren vår bruker Forelska i Læreren til den tøffe oppoverbakken. Bruk noe folk lett kan synge med på. Værste jeg vet er hardcore trance med bare datamiksede rytmer
Konservativ Mann Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Hvis man sykler i takt til Motörhead kan jeg garantere høy puls, så det må jo være bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå