Rødtoppen86 Skrevet 10. januar 2009 #21 Skrevet 10. januar 2009 Har til dags dato ikke hatt noe problemer med å bruke tamponger, og jeg har brukt det i noen år og sovet med dem og brukt dem i nærmere åtte timer, men skifter så fort jeg merker at det er masse blod på dem. Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å bruke bind? Er det bare jeg i hele verden som ikke får det til? Det blir jo bare krøllete og flytter på seg. Har prøvd noen ganger og det er absolutt ikke behagelig, så jeg er nødt til å bruke tampong.
Gjest Rødstoppen Skrevet 10. januar 2009 #22 Skrevet 10. januar 2009 Nå fikk ordet rødtoppen plutselig nytt innhold.
Jane F. Skrevet 10. januar 2009 #24 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Tamponger er noe herk, men bind er værre så man velger at to onder. Jeg har menskopp og det fungerer kjempefint:) Av tamponger fikk jeg ofte sopp ved hver mens men det gjør jeg ikke lengre. Endret 10. januar 2009 av Jane F. 1
Vixenia Skrevet 10. januar 2009 #25 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Har den i 3-5 timer, også om natten. Bind er jo forferdelig ekkelt å bruke. Har man sittet lenge stille og reiser seg opp så kjenner man jo at det renner ut. Grøsser ved tanken Endret 10. januar 2009 av Vixenia 1
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #26 Skrevet 10. januar 2009 Har den i 3-5 timer, også om natten. Bind er jo forferdelig ekkelt å bruke. Har man sittet lenge stille og reiser seg opp så kjenner man jo at det renner ut. Grøsser ved tanken Jepp, det funker i beste fall når man sitter rett opp og ned og rører minimalt på seg. Hvis man ligger så renner det framover, bakover eller til siden alt etter hvordan man ligger. Har våknet med tørt bind og kjempedam lenger bak :gjeiper: 1
Gjest G Skrevet 10. januar 2009 #27 Skrevet 10. januar 2009 Har til dags dato ikke hatt noe problemer med å bruke tamponger, og jeg har brukt det i noen år og sovet med dem og brukt dem i nærmere åtte timer, men skifter så fort jeg merker at det er masse blod på dem. Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å bruke bind? Er det bare jeg i hele verden som ikke får det til? Det blir jo bare krøllete og flytter på seg. Har prøvd noen ganger og det er absolutt ikke behagelig, så jeg er nødt til å bruke tampong. Du er IKKE alene. Jeg må bruke tamponger om natten.Klarer bare ikke å sove med bind og har forlengst funnet ut at det er mye,mye bedre å stå opp et par ganger om natten og ellers sove godt, fremfor å ligge halvvåken hele natten av frykt for at blodet skal renne utenom bindet og ned på madrassen.For det gjør det jo alltid..Grøss og gru! 1
Frustrert Skrevet 11. januar 2009 #28 Skrevet 11. januar 2009 Jeg bruker OB mini, men de er egentlig litt for store til meg. Jeg har dem i 6-8 timer. Jeg bruker dem kun 1-2 dager som jeg blør mest. Ellers bruker jeg truseinnlegg. Jeg sover med truseinnlegg. Jeg blør nesten ingenting om natten, men når kroppen våkner, begynner det å renne. Dersom jeg står opp med en gang, og sitter litt ekstra på doen, blir det ikke noe problem.
helenen Skrevet 11. januar 2009 #29 Skrevet 11. januar 2009 normalt 2-5 timer, men om natten kan det fort bli 10 timer, hvis jeg vil sove lenge. Gidder ikke vekke meg sjøl for å skifte hvis den ikke er full alikevel. Og noen ganger når jeg har veldig lite hender det jeg glemmer at den er inni der.. og da kan det gå 10 timer da også. Er det farlig?
Tarjetta Skrevet 12. januar 2009 #30 Skrevet 12. januar 2009 Man bytter jo etter hvor meget man blør, men har selv som en tommelfingerregel max 4 timer. Min mor fortalte meg en gang at man kan om man har den for lenge i at man kan få noe som heter "tampongsyke", ikke vet jeg hva dette er, men ifølge henne kan det være ganske farlig.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #31 Skrevet 12. januar 2009 normalt 2-5 timer, men om natten kan det fort bli 10 timer, hvis jeg vil sove lenge. Gidder ikke vekke meg sjøl for å skifte hvis den ikke er full alikevel. Og noen ganger når jeg har veldig lite hender det jeg glemmer at den er inni der.. og da kan det gå 10 timer da også. Er det farlig? Det kan være farlig, ja. Blod er et lite paradis for bakterier. Om du lar tampongen sitte i så lenge, så blir det veldig mye bakterier og ekle saker i skjeden, som ikke har noe der å gjøre i det hele tatt. Om du går med et bind i 10 timer, så både ser og lukter du at det IKKE er noe bra... Om du lar tampongen sitte i i 10 timer, så blir det litt samme greien, bare at nå har du stappet den OPPI skjeden... Skal du sove i mer enn 8 timer, så bør du så absolutt bruke bind i stedet, eller stå opp og skifte. Drikker du et stort glass vann før du legger deg må du gjerne opp om natten så uansett
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #32 Skrevet 12. januar 2009 Man bytter jo etter hvor meget man blør, men har selv som en tommelfingerregel max 4 timer. Min mor fortalte meg en gang at man kan om man har den for lenge i at man kan få noe som heter "tampongsyke", ikke vet jeg hva dette er, men ifølge henne kan det være ganske farlig. "Tampongsyken" er TSS., Den er såpass farlig at det står om den i pakningsvedleggene til tampongene. Du bør lese et slikt innegg, for å se hva som står om den. Det er en potensielt dødelig sykdom, og dårlig hygiene (som manglende håndvask før man tar i og setter inn tampongen, tamponger man har i alt for lenge, osv) kan utløse sykdommene.
Gjest Gjester Skrevet 26. juni 2009 #33 Skrevet 26. juni 2009 Det er ekkelt og bruke en tampong i 8 timer!Tek på og ha en tampong full med størknet blod inn i skjeden! 2 timer burde egentlig vere maks!! Rett og slett ekkelt, og ikke kan det vere noe behagelig og tenke på at den har vert der i 8 timer
Gjest Lill Skrevet 14. september 2010 #34 Skrevet 14. september 2010 Synes det er mer ekkelt å våkne av ett fult bind av åtte timers blod, enn en tampong.
fink Skrevet 14. september 2010 #35 Skrevet 14. september 2010 Har til dags dato ikke hatt noe problemer med å bruke tamponger, og jeg har brukt det i noen år og sovet med dem og brukt dem i nærmere åtte timer, men skifter så fort jeg merker at det er masse blod på dem. Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å bruke bind? Er det bare jeg i hele verden som ikke får det til? Det blir jo bare krøllete og flytter på seg. Har prøvd noen ganger og det er absolutt ikke behagelig, så jeg er nødt til å bruke tampong. Jeg bruker aldri bind. Synes det blir klamt og stivt, skjevt og klissete, og hater følelsen av at det renner ut og kjennes bløtt ut i trusa. Har brukt tamponger fra min andre mens, og bruker truseinnlegg i sluttfasen av mensen. Har nylig kjøpt menskopp.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2010 #36 Skrevet 14. september 2010 Det står jo på de til og med at man bør skifte tampong etter maks 4 timer, og det prøvde jeg alltid å gjøre. Det hendte jeg glemte og hadde den lengre, men da fikk jeg faktisk feber og hodepinne! Så nei og nei.. Men nå bruker jeg mensekopp.
smalls Skrevet 14. september 2010 #37 Skrevet 14. september 2010 Jeg bruker aldri bind. Synes det blir klamt og stivt, skjevt og klissete, og hater følelsen av at det renner ut og kjennes bløtt ut i trusa. Har brukt tamponger fra min andre mens, og bruker truseinnlegg i sluttfasen av mensen. Har nylig kjøpt menskopp. Enig. Bind er utrolig ekkelt å bruke. Værste er når man har sittet en stund og skal reise seg opp,så kjenner man det renner ned. Det er ekkelt. Å det er ubehagelig å gå med. Ob er mye bedre å gå med synes jeg. 1
Supramundane Skrevet 15. september 2010 #38 Skrevet 15. september 2010 Det står jo på de til og med at man bør skifte tampong etter maks 4 timer, og det prøvde jeg alltid å gjøre. Det hendte jeg glemte og hadde den lengre, men da fikk jeg faktisk feber og hodepinne! Så nei og nei.. Men nå bruker jeg mensekopp. Det står vel faktisk at man kan sove med de på natten, og da i 8 timer, der man bytter rett før man legger seg og rett før man står opp.
pusleline Skrevet 15. september 2010 #39 Skrevet 15. september 2010 Har ikke før nå nylig brukt tamponger fordi jeg har slitt mye med soppinfeksjoner og ble av den grunn anbefalt bind. Men, har brukt tampong noen mnd nå, og er veldig fornøyd. Bla slipper du å bli klam/svett som med bind, og jeg har heller hatt mindre soppinfeksjoner nå enn tidligere - håpe det fortsetter slik. Men, blør lite og synes det er vanskelig med str på tampong. Ofte har jeg brukt tampong noen dager og bare truseinnlegg andre. På natten har jeg vært ganske usikker på bruk av tampong, litt redd for TSS, men har sovet med den fordi det står dette i pakningsvedlegget. Har fått inntrykk av at det går minst like mye på hygiene som på hvor lenge tampongen er inne.
Gjest Vilsee Skrevet 17. januar 2012 #40 Skrevet 17. januar 2012 Hei jeg lurte på om hvor lenge jeg kan ha i tampongen om jeg bruker den blåe pakka! Takk for fort svar! 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå