MAcy Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Hei. jeg går nå på min tripple pergotimekur, hadde stå på dager ca rundt 23-26 des. De siste 4-5 dagene har jeg hatt utrolig såre, øme og stive brystvorter. Har også vært litt ekstra trett. Ellers føler jeg meg nokså normal. Han jeg være gravid?? Når kan jeg evt ta test?? Husker ikke helt når det var muligens for 8-5 dager siden hadde jeg utrolig masse utflod, hva betyr dette?? Er utrolig dårlig på alle slike mens og jente ting da jeg aldri egentlig har hatt regelmessig mens... håper på svar fra noen som har litt greie på alle disse tingene
NemoLinn Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Du kan teste ca. 14 dager etter EL, men hvis du egentlig ikke vet når EL er så blir det kanskje litt vanskelig. Men ut ifra datoene du oppgir så vil det kanskje være greit å ta en test. Skulle den være negativ, og fremdeles ingen mense, ta en test senere. Ikke alltid at testene blir positiv selv om du er gravid. Det hele kommer an på hvor mye hcg du produserer. Jeg har selv gått på pergo og fikk ul på dag 13 i syklus for å se om positiv god effekt av pergo. Det hadde jeg. Og ut i fra ul kunne vi estimere sånn ca når EL ville komme. Samtidig brukte jeg El monitor. Jeg testet nøyaktig 14 dager etter EL, og det var positiv. Ømme brystvorter og bryst er jo et tegn på graviditet, men det trenger ikke å være det heller. Selv ble brystene veldig ømme.
MAcy Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 Takk for svar. Snakket med legen min i dag og hun sa at testen jeg tok for ei uke siden viste at jeg hadde hatt eggløsning i desember og at jeg måtte vente ei uke til før jeg tok en ny graviditetstest, hun mente jeg nok hadde vært litt tidlig ute. Jeg ble kjempe glad fordi jeg tok to tester i helga som var negative og formen har ikke blitt bedre, har vært plaget med kvalme hele dagen i dag. så vi krysser fingrene og håper på positivt svar til helga
MAcy Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2009 Ja da kom tante rød på torsdag. har vært ei virkelig deppe helg. Trodde virkelig at jeg var gravid denne gangen. Ble nesten ei uke over tiden på mens og jeg var virkelig ikke i form,kroppen var helt rar. Har snakket med ei venninne som er lege student og hun sa at jeg muligens bare fikk en kraftig mens pga at jeg ikke bruker å få mens. Hadde el sist mnd så noe positivt er det jo. 3pergotime må til for at jeg skal få el.. så nå er det bare å håpe til mars for da er det ny spenning Er litt lei av å vente nå men forhåpentlig går det bedre neste gang. Lurer forresten på hvor ofte dere har samleie i den tiden man skal stå på litt ekstra???
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Ja da kom tante rød på torsdag. har vært ei virkelig deppe helg. Trodde virkelig at jeg var gravid denne gangen. Ble nesten ei uke over tiden på mens og jeg var virkelig ikke i form,kroppen var helt rar. Har snakket med ei venninne som er lege student og hun sa at jeg muligens bare fikk en kraftig mens pga at jeg ikke bruker å få mens. Hadde el sist mnd så noe positivt er det jo. 3pergotime må til for at jeg skal få el.. så nå er det bare å håpe til mars for da er det ny spenning Er litt lei av å vente nå men forhåpentlig går det bedre neste gang. Lurer forresten på hvor ofte dere har samleie i den tiden man skal stå på litt ekstra??? EL fører som oftest til kraftig menstruasjon når den tiden er inne, pga prostaglandin eller hva det het som dannes ved EL. Om du ikke er vant til EL og den mensen den bringer? Men at du har hatt EL er en bra ting. Så lykke til videre med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå