Gå til innhold

Tenker dere mye på kopp, kosthold og trening?

Anbefalte innlegg

Gjest Rubens Rikskrinkasting
Skrevet

Er dette noe som opptar deg mye i forhold til andre tema?

Og tenker du ofte på mat, kosthold o.l. utenom måltidene?

Spiser du "hva du vil" eller begenser du deg ofte i matveien? (gir sjelden etter for suget etter usunn mat osv.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke mye på mat i betydningen av at jeg må passe på å spise sunt. Jeg har mine vaner og preferanser, noe som gjør at jeg ikke aktivt tenker at jeg må passe meg for hva jeg spiser. Jeg har rett og slett veldig sjelden behov for å "skeie ut" helt av meg selv, fordi jeg ikke har noe spesielt søtsug (kanskje fordi jeg spiser mye frukt?). De gangene jeg spiser kaker og søtsaker, er stort sett når jeg er på besøk eller har besøk, og da har jeg virkelig ikke dårlig samvittighet for det jeg spiser. Jeg vet også at jeg ofte spiser mer enn den daglige anbefalte dosen av frukt, men det ofrer jeg ikke en tanke, siden jeg ikke har vektproblemer, og det sikkert har mye av skylden for at jeg har lite behov for mer usunne alternativer.

Gjest fragment
Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Trener stort sett hver dag, noe som krever litt planlegging. Jeg er også opptatt av kostholdet, men overhodet ikke fanatisk. Men det er noen matvarer jeg ikke tåler så bra, så jeg er også nødt til å tenke litt over maten på grunn av det.

Og dette skyldes naturligvis at jeg ønsker å se bra ut rent utseendemessig, føle at kroppen fungerer og være i god form. Selv om jeg trener mye osv., vil jeg påstå at jeg har et veldig sunt forhold til dette med trening og kosthold. Samtidig forstår jeg at det for noen kan utvikle seg til å bli en besettelse, noe jeg synes er skummelt.

Skrevet

Ja, jeg tenker mye på dette.

Jeg trener og stort sett hver dag og som fragment sier dette trenger planlegging, hva skal trenes når. Jeg prøver og å spise riktig i forhold til hva jeg spiser + at jeg nå jobber litt for å gå ned i vekt, så da tenker jeg endel over kostholdet mitt. Men jeg synes dette er gøy, der er hobbyen min så det plager meg ikke.

Gjest Ludovie
Skrevet
Nei, jeg tenker ikke mye på mat i betydningen av at jeg må passe på å spise sunt. Jeg har mine vaner og preferanser, noe som gjør at jeg ikke aktivt tenker at jeg må passe meg for hva jeg spiser. Jeg har rett og slett veldig sjelden behov for å "skeie ut" helt av meg selv, fordi jeg ikke har noe spesielt søtsug (kanskje fordi jeg spiser mye frukt?). De gangene jeg spiser kaker og søtsaker, er stort sett når jeg er på besøk eller har besøk, og da har jeg virkelig ikke dårlig samvittighet for det jeg spiser. Jeg vet også at jeg ofte spiser mer enn den daglige anbefalte dosen av frukt, men det ofrer jeg ikke en tanke, siden jeg ikke har vektproblemer, og det sikkert har mye av skylden for at jeg har lite behov for mer usunne alternativer.

Akkurat sånn er det for meg også, bortsett fra at jeg ikke spiser så veldig mye frukt. Jeg har imidlertid som nyttårsforsett å spise mer frukt. :)

Jeg spiser meg mett (men ikke mer!) til hvert måltid, og jeg spiser også en del fett i form av majones, smør, fløte, bacon, osv. Jeg har imidlertid et ganske balansert kosthold som også innbefatter mye grønnsaker, helkorn osv, så det bryr meg ikke. Kroppen trenger alle slags matvarer så lenge det ikke blir altfor mye av én ting.

Potetgull, sjokolade og lignende spiser jeg nesten aldri. Jeg har ganske enkelt aldri hatt det for vane, så det er noe jeg aldri kommer på å kjøpe. Hvis jeg får servert slike ting, noe som er veldig sjelden (kanskje et par ganger i året), spiser jeg litt. Men det er ikke helt min greie, så det blir ikke særlig mye. Kanskje to ruter sjokolade, eller en liten håndfull potetgull.

Skrevet
Ja, jeg tenker mye på dette.

Jeg trener og stort sett hver dag og som fragment sier dette trenger planlegging, hva skal trenes når. Jeg prøver og å spise riktig i forhold til hva jeg spiser + at jeg nå jobber litt for å gå ned i vekt, så da tenker jeg endel over kostholdet mitt. Men jeg synes dette er gøy, der er hobbyen min så det plager meg ikke.

Så lenge du ser på dette som noe du kan holde på med resten av livet og ikke bare en liten periode og trives med all teningen og den maten du spiser er jo ingenting bedre enn dette. Det er viktig at det kostholdet en har og treningen en bedriver er noe man anser som en livsstil og ikke bare en diett som en skal slutte med når ønsket vekt er oppnådd. Men det virker som at du har ett liv du trives med og kan leve godt og lenge av så fortsett med dette og den positive innstillingen =)

Gjest daimyo
Skrevet

Jeg tenker ikke mye på kosthold - jeg har mine vaner (og uvaner), som stort sett går av seg selv. Vil jeg fjerne noen av uvanene så bruker jeg litt energi på det selvsagt, men ikke noe voldsomt siden jeg vet hvordan jeg skal gjøre det hvis jeg bestemmer meg.

Trening tenker jeg mye på, siden jeg trener ofte, planlegger fremover og generelt snakker mye om trening. Det er positivt vinklet - jeg liker å trene, det er en hobby jeg bruker mye tid på. :)

Gjest svanungen
Skrevet
Jeg tenker ikke mye på kosthold - jeg har mine vaner (og uvaner), som stort sett går av seg selv. Vil jeg fjerne noen av uvanene så bruker jeg litt energi på det selvsagt, men ikke noe voldsomt siden jeg vet hvordan jeg skal gjøre det hvis jeg bestemmer meg.

Trening tenker jeg mye på, siden jeg trener ofte, planlegger fremover og generelt snakker mye om trening. Det er positivt vinklet - jeg liker å trene, det er en hobby jeg bruker mye tid på. :)

Signerer denne :)

Skrevet

Ja det gjør jeg - og stadig mer ettersom årene går, må jeg innrømme. Jeg merker at kroppen trenger mer "vedlikehold" enn den gjorde i yngre år og det gjør at jeg tenker mer på det.

Mat tenker jeg på i den forstand at jeg forsøker å være bevisst på hva jeg spiser og å sakte tilpasse meg et lavkarbokosthold som jeg kan leve med - dette for å gå ned i vekt.

Trening tenker jeg endel på, rett og slett for å legge opp timer (jeg instruerer litt) og for å få tidne til å strekke til for å gå på de timene jeg ønsker utenom det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...