Gjest Nybakt huseier Skrevet 24. juni 2003 #1 Del Skrevet 24. juni 2003 Vi har kjøpt nytt hus (fra 1976) med to etasjer. Fra første til andre er det trapp (selvsagt) og ca 4 meter under taket på det meste. Den gang var det også moderne med glassbyggerstein, og på ytterveggen er det et vindu (3x10 steiner, hvorav 4 er røde). Dette vinduet gir trapperommet nesten et åndelig preg. Men hvordan skal jeg dekorere veggene? Vi har et stort maleri som henger på veggen inn mot huset (rett over vinduet) og ett stort speil som henger på den ene siden (du ser deg i speilet når du går ned trappen) Noen godt tips til slike "ubrukelige" vegger? Har tenkt litt på bokhylle på den ene veggen men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nybakt huseier Skrevet 25. juni 2003 #2 Del Skrevet 25. juni 2003 Hva? Er det ingen som har et trapperom i huset sitt? Er det ingen som kan fortelle meg hva de har der? Er det ingen som synes slike rom er vanskelig å dekorere? Er det overskriften på innlegget som er kjedelig. Er det teksten som er klønete formulert? Eller - er det en konspirasjon fra "Foreningen for vi som har flotte trapperom" og som ikke unner andre det samme.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. juni 2003 #3 Del Skrevet 25. juni 2003 *iler til så Nybakt ikke skal bli lei seg* Jeg har trapperom og jeg har hengt en hel vegg der full av familiebilder slik at jeg ikke behøver ha dem i stua. Det er spennende dekorasjon og fyller godt opp, samtidig som mange små bilder deler opp veggen så den ikke virker så høy og massiv. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 26. juni 2003 #4 Del Skrevet 26. juni 2003 Beklager å la deg lide i spenning/uvitenhet/whatever..... Men jeg venter i like stor spenning på svarene du sikkert skal få..... Er relativt nybakt huseier selv, og har bare ikke orket å begynne å fundere på trappen enda...! Tenkt tanken med familiebilder, men synes det er noe "alle" henger der. Vil ikke det jeg da! Så nå håper på at du skal få mange gode råd som jg kan stjele! tjihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2003 #5 Del Skrevet 26. juni 2003 I gangen der jeg bodde før hengte jeg opp et stort teppe - hadde et flott håndsydd quilt fra USA som dekket praktisk talt den ene veggen. Det ble virkelig flott, jeg fikk vist fram teppet og det var lyddempende. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #6 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi har også vurdert et slikt teppe. Vi så et på Aruba, men da det viste seg å være impotert fra østen stod vi over (det var meget kostbart). Litt av poenget var å kjøpe noe fra plassen vi hadde vært på. Vi har også vurdert å henge opp gamle familiebilder i kollasjer (kun sort/hvitt). Jeg synes de gamle portrettene er fine. Vi har også vurdert å kjøpe rammer med tre rom, og sette inn bilder fra steder vi har vært. Ett bilde hvor vi er på (ikke portrett eller restaurantbilde), ett landskapsbilde og ett undervannsbilde. Andre ideer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. juni 2003 #7 Del Skrevet 26. juni 2003 I trappa vår (på de høye veggene) skal jeg henge opp og stille ut alle de gamle samleobjektene mine. Jeg har en gammel symaskin, en gammel klokka og litt annet nips som jeg har kjøpt på bruktmarked eller arvet. Vi har en ganske bred og dyp hylle som er integrert i veggen, men det går fint av å henge opp hyller også. De skal også henges opp noen vegglamper der. Planen er å få tak i noe gammelt som vi kan pusse opp med nye kabler m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 26. juni 2003 #8 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi har også trapperom, men det blir ikke helt det samme tror jeg... Vi hadde tidligere strie der, men holder på å pusse opp nå og legger nå panel i hele trappenedgangen vår. Her skal alle familiebildene henge, for det er massevis av plass til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå