Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 hei. Har akkurat kommet hjem fra deilige Thailand, hvor jeg har spist grønn og rød curry omtrent hver dag:) elsker denne retten - med kokosmelk. Idag har jeg laget den selv hjemme,men jeg synes ikke den curry-pasten som jeg kjøpte på innvandrerbutikken smakte som den i thailand i det hele tatt!!! Den var bare mest sterk,og ikke smakfull.. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt skikkelig god grønn eller rød curry-paste, eller har en oppskrift på dette?
Lizz84 Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 hei. Har akkurat kommet hjem fra deilige Thailand, hvor jeg har spist grønn og rød curry omtrent hver dag:) elsker denne retten - med kokosmelk. Idag har jeg laget den selv hjemme,men jeg synes ikke den curry-pasten som jeg kjøpte på innvandrerbutikken smakte som den i thailand i det hele tatt!!! Den var bare mest sterk,og ikke smakfull.. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt skikkelig god grønn eller rød curry-paste, eller har en oppskrift på dette? Slenger meg på denne og venter spent på tips;)
Matrix Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor ikke prøve å lage curry blandingen selv. Disse smaker best når de er ferske og nylagede. Du moser cilli ingefær/galangal hvitløk sitrongress etc i en morter. Oppskrifter kan sikkert googles på nettet.
Tropehus Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Jeg bruker endel av den som heter "Thai Green Curry" og merket er Lotus. Kjøper den på innvarnderbutikk, sett den på flere forskjellige. Det er en paste på glass - Knallgrønn etikett. Helt nydelig - steker den i panna og tilsetter kylling. Evt tilsetter jeg også kokosmelk og grønnsaker. Den er også helt nyyydelig til grillmat, til og med bestefar på 85 var begeistrer over denne. Den er ikke veldig hot, men man kan evt spice den opp med litt mer chilli.
gard Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Hei Jeg har prøvd denne og den blir veldig god: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/database...raw_66289.shtml . Her lager du curry paste fra scratch og det som du ikke bruker kan fryses og så kan du benytte det en annen gang. I denne oppskriften er det reker men du kan også bruke andre ting. Lag denne og lukt oppi food processoren når ingrediensene blir blandet sammen...du vil helt sikkert få flashbacks tilbake til Thailand :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå