lovenemo Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Tenker på å kjøpe meg et speilreflekskamera, men jeg har ikke peiling på hva som er bra eller dårlig, noen som kan hjelpe? Det skal brukes på "hobby"basis, men vil ha ordentlig fine bilder som jeg ikke føler at jeg får med et vanlig kamera. Har sett litt på disse http://produkt.akam.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=96980&pids[]=50440&pids[]=89243&Sammenlign=Sammenlign . Er de bra nok, for avanserte, andre merker som er like gode men billigere, som er bedre og billigere? Ble litt rotete dette, håper noen har noen råd å komme med!=)
Gjest padawan Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 du kan jo sjekke siden Anbefaling av speilrefleks på akam.no sine sider.
Zzyzx Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 1000D er nesten det samme kameraet som 400D, så 400D kan bare tas ut av ligningen med det samme. På dette nivået er det ikke nødvendigvis snakk om hva som gir deg best kvalitet, for alle gir deg bra kvalitet. De to viktigste tingene er hvor mye penger du ønsker å bruke på det og hvor behagelig kameraet er å bruke. (Med det mener jeg i all hovedsak ergonomi.) Andre merker som kan kikkes på er Nikon, Pentax, Sony og Olympus.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Dersom du kjenner noen som har et kamera kan det være greit å ha samme kamera for å få hjelp i starten. Dersom du har preferanser på ergonomi bør du holde det i hendene, og du bør prøve Pentax K-m/K200D, Nikon D40/D60, Olympus E420/E520 og Canon 450D/1000D. Dersom ingen av de over er viktige, bør du kjøpe det billigste, som vanligvis er Nikon D40, typisk hos Japan Photo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå