Gjest Wrangler Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Har mulighet til å teste ut mannens mac, han hadde den bare kort tid fordi han var misfornøyd med mac og har nå pc. Jeg trenger ny pc, bærbar pga skole og flytting og at min pc er meeeget treg og har mange problemer. Hvis jeg velger å overta mannens mac, hva bør jeg tenke på? (tror det er mac pro, var iaf veldig dyr) Jeg har jo musikk, bilder, annet smått av filer jeg gjerne vil ha på min nye maskin også. - Kan jeg kjøpe ekstert harddisk som jeg har musikk og bilder på? (sparer plass også), vil den i såfall funke både til å overføre fra pc, men også overføre til mac? (bruker itunes til musikk om det spiller noen rolle) - hvordan er det å voerføre filer etc. direkte fra pc til mac? - annet jeg bør tenke på? Bruker maskinen til internett surfing, oppbevare bilder (som også gjerne kan bevarer på ekstert harddisk), musikk, litt til jobb, msn/skype, etc. Min datter spiller gjerne spill, men har ikke kunnet gjøre det fordi maskinen min er bare så altfor treg og diskstasjonen funker ikke... Det hadde vært kjekt om hun kunne brukt mac/den nye maskinen til det!
Gjest Charming Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hei Sjekk ut noen av disse linkene: Vanlige spørsmål om Mac - Apple.no Fra PC til Mac på Forbruker.no Fra PC til Mac, det vanskelige valget Teknofil.no Håper dette er til hjelp
Gjest padawan Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 - Kan jeg kjøpe ekstert harddisk som jeg har musikk og bilder på? (sparer plass også), vil den i såfall funke både til å overføre fra pc, men også overføre til mac? (bruker itunes til musikk om det spiller noen rolle) den vil funke til å overføre filmer, bilder, musikk og annet. eksterne harddisker er formatert med filformatet fat16 eller fat32 som er kompatibelt med Windows, Linux og Mac. Jeg vil dog anbefale deg å ha filene du bruker ofte lokalt på maskinen. det å ha filene på ekstern harddisk kan senke ytelsen noe i tilleg til at levetiden kan bli kortere hvis den er under konstant bruk. - hvordan er det å voerføre filer etc. direkte fra pc til mac? jeg tror det enkleste er åbruke en ekstern harddisk eller minnepinne. alternativet er å sette de opp i samme nettverk og overføre fra den ene maskinen til den andre. denne løsningen er dog ganske treg sammenlignet med ekstern harddisk/minnepinne. - annet jeg bør tenke på? dokumenter, musikk, bilder, dokumenter, favoritter/bokmerker, mail og kontaktlister er vel det du trenger å flytte over (iallefall som jeg vil anbefale at du flytter over.
Gjest Wrangler Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Ok, så det går faktisk tregere å bruke ekstern harddisk? (feks musikk som jo er aktuelt jeg bruker ofte) BTW: det jeg tenker på med ekstern harddisk er sånn liten portabel greie som man bare kobler til pc'en... (gubben har satt opp sånt system der han har lastet inn all musikk fra CD, og maskinen hans kan nå denne uansett hvor i verden han er, aaner ikke hva dette systemet kalles!) Tusen takk for hjelp uansett begge to! Skal lese linkene, takk Charming! Konkret: Jeg er ikke særlig god på data, vil bare ha en maskin som funker og gjør det den skal. - vil det by på større problemer med å overføre filer fra pc til mac, eller kan "dummies" gjøre det? At mac er annerledes å bruke vet jeg, men regner med at der vil mest vanen spille inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå