SuperNova Skrevet 24. juni 2003 #1 Del Skrevet 24. juni 2003 Det er veldig subjektivt hva slags tarotkort man liker. Hva slags kort har du? Jeg har Morgan-Greer Jeg kjøpte dem for ca fem år siden, da talte de VELDIG til meg. Synes fortsatt de er vakre, men kikker litt etter nye. HER finner du en oversikt over kjempemange forskjellige typer Tarot-kort, hvis du vil lenke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosen Skrevet 24. juni 2003 #2 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei Nå er jeg helt blank når det gjelder tarot kort. Men jeg har blitt fryktelig nyskjerrig og har lyst å kjøpe meg noen . Ser at de fleste annbefaler å kjøpe de kortene som føles riktig. Men hva med oss som bor i mer landlige strøk.... hehe . Vet ikke om noen sted man kan kjøpe slike jeg. Er det helt feil å bestille på nett??? Er det slik at alle tarot kort er like/betyr det samme, bare at det er forskjellige utsmykkninger/bilde? Hvis jeg kjøper en tartot bok på norsk, kan denne hjelpe meg å lære om alle slags kort? takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosen Skrevet 24. juni 2003 #3 Del Skrevet 24. juni 2003 Tok sjanse på å bestille meg kort jeg. Bladde og kikket på en hel haug på internett siden, og så DER var de jeg likte med en gang..... Du kan se de her: http://www.aeclectic.net/tarot/oshozen/index.html Så nå må jeg finne meg en bok på norsk , så jeg kan lære litt :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. juni 2003 #4 Del Skrevet 25. juni 2003 Har Rider (eller Raider?) kortene. Syns de er fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 25. juni 2003 #5 Del Skrevet 25. juni 2003 -Har Aleister Crowley sine tarotkort. (-Danske) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aradia )O( Skrevet 26. juni 2003 #6 Del Skrevet 26. juni 2003 Har to kortstokk: Mine første kort kjøpte jeg i en butikk her i Oslo (den eksisterer ikke lenger - typisk nok) Valget mitt falt på David Palladini - Aquarian Tarot http://www.aeclectic.net/aquarian/index.html For ikke så lenge siden kjøpte jeg et par nye. Denne gangen over internett. Valget denne gangen falt på Kris Waldherr sine Tarot: http://www.aeclectic.net/tarot/goddess/index.html Syns de er så vakre. og jeg angrer ikke på kjøpet! Rosen: Det er en del forskjeller fra kortstokk til kortstokk. De som følger tradisjonen til Raider-Waite dekkene setter f.eks. Styrke som Store Arcana kort nr. 8 og Rettferdighet som nr. 11. Mens du vil finne at mange andre velger å bytte om på disse to. Men dette har ikke mye å si for tolkningen egentlig. Av hoff kortene er det også en del forskjeller: Mange har Page, Knight, Queen og King. Andre igjen har Prince, princess, queen og king. Disse forskjellene vil få litt å si på hvordan kortene skal tolkes. (f.eks - (Veeeldig enkelt forklart) page, kan symbolisere et ungt barn, eller en voksen med et ungt barns sinn. Det kan også symbolisere en beskjed. Knight står for en tenåring, eventuelt bevegelse (reise f.eks). Men Prins viser til en ung mann, mens prinsessen viser til en ung kvinne. (Ja hoff kortene er vanskelige. Sliter litt med dem selv.) Når det gjelder kjøp av kort, så kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor man ikke skal kunne kjøpe kortene over interenett... Hva er egentlig forskjellen med å kjøpe over en disk eller å få dem sendt hjem i posten? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 4. juli 2003 #7 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg har Osho Zen Tarot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 6. juli 2003 #8 Del Skrevet 6. juli 2003 heia jeg har de vanlige rider-waite, Osho-Zen Tarot, noen søte fairy tarots. Lord of the rings tarotkort og de jeg liker best som heter cosmic tarot. Samler jeg? vet ikke, det ble bare til at jeg kjøpte her og der liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå