ninuska_ Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 (endret) . Endret 11. mars 2018 av ninuska_
Villbringebær Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det er ikke lov til å ta opp samtale med en kunde uten å opplyse om det i forkant. Kan være en fordel for i sånne saker så er det lett for at det blir ord mot ord. Jeg hadde bedt om å få høre opptake. Jeg hadde ikke betalt. Skriv et brev (viktig at det er skriftelig) og si at kravet bestrides. Da kan ikke inkassoselskapet gå videre med saken.
ninuska_ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 (endret) . Endret 11. mars 2018 av ninuska_
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Alle telefon og internett salg skal sende med angrefrist skjema slik at man kan se at man har inngått en avtale. Har de gjort dette? Det er 14 dagers angrefrist på alle slike kjøp. Har de sendt ut annen informasjon som type velkomstbrev om at han er registrert som ny kunde? Har de i det hele tatt gjort noe annet enn å starte opp med å sende regninger? Har de opplyst om bindingstiden? Jeg tviler på at de har lov å selge noe som helst med bindingstid uten å oversende avtaledokumenter. Har de sendt slike? Les forøvrig: Forbrukerombudet om Fortel
ninuska_ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 (endret) . Endret 11. mars 2018 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Vi har hatt store problemer med Fortel. Er det noen andre som har blitt "stjålet" av dem fra Telenor? Vi fikk en opprigning for en stund tilbake hvor de spurte om vi var Telenorkunder, og da svarte pappa ja. Resten av samtalen vet jeg ikke, men jeg tror det ble veldig fremstilt som om de var en del av Telenor. Han står fast på at han aldri brukte ordene "Jeg ønsker å gå over fra Telenor til Fortel". Han var veldig fornøyd med Telenor, men han skravlet nok litt med dem. Etter en stund kom regninger fra Fortel, og min far betalte dem. Han trodde det var Telenor. Men så plutselig etter noen mnd kom faktura for både Telenor og Fortel, og da ble det mye forvirring. Vi ringte til Telenor og fikk beskjed om at de hadde stjålet mange av kundene og signert dem over til dem. Telenor gjorde ikke mer med dette. Nå har det vært mye fram og tilbake. Vi har sendt klagebrev, mens de har sendt oss inkasso (siden vi nekter å betale) for vi har "byttet" telefonabonnoment fra dem over til noe annet. I tillegg truer de med at de har et opptak av pappa der han takker ja til Fortel. 1. Er det lov å ta opp samtaler uten at andre parten er klar over dette? 2. Hvis pappa har svart ja, burde de ikke ha sendt papirer som pappa skal ha skrive under, og hvis vi ble overført til dem, hvorfor ble ikke Telenor varslet om dette? (Vanligvis når du bytter abonnoment, så blir du ikke kunde av 2 stk) Gjelder virkelig en muntlig avtale når det er snakk om abonnoment av telefon? (Dette bare lurer jeg på, det er egentlig litt irrelevant) Er det noen som har ideer om hva vi kan gjøre? De har tatt masse penger fra oss (ja, det var en bom av pappa å betale regningene de sendte, men han trodde det var Telenor!).. og nå får vi ikke "bryte fri" fra dem. Det er bare et stort kaos Hadde nøyaktig samme problem med Tele2 for noen år siden. Flere ganger ble abb. overført til dem uten at jeg hadde gitt samtykke. Da ringte jeg til Telenor, forklarte dem situasjonen, og da anbefalte de meg sette en sperre på abbonementet mitt etter at jeg hadde overført abbonementet tilbake til dem. Sperren fungerte slik at hvis jeg ønsket å bytte teleselskap var det jeg personlig som måtte ta kontakt, det hjalp ikke om andre teleselskap kontaktet dem for bytte.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Vi har hatt store problemer med Fortel. Er det noen andre som har blitt "stjålet" av dem fra Telenor? Vi fikk en opprigning for en stund tilbake hvor de spurte om vi var Telenorkunder, og da svarte pappa ja. Resten av samtalen vet jeg ikke, men jeg tror det ble veldig fremstilt som om de var en del av Telenor. Han står fast på at han aldri brukte ordene "Jeg ønsker å gå over fra Telenor til Fortel". Han var veldig fornøyd med Telenor, men han skravlet nok litt med dem. Etter en stund kom regninger fra Fortel, og min far betalte dem. Han trodde det var Telenor. Men så plutselig etter noen mnd kom faktura for både Telenor og Fortel, og da ble det mye forvirring. Vi ringte til Telenor og fikk beskjed om at de hadde stjålet mange av kundene og signert dem over til dem. Telenor gjorde ikke mer med dette. Nå har det vært mye fram og tilbake. Vi har sendt klagebrev, mens de har sendt oss inkasso (siden vi nekter å betale) for vi har "byttet" telefonabonnoment fra dem over til noe annet. I tillegg truer de med at de har et opptak av pappa der han takker ja til Fortel. 1. Er det lov å ta opp samtaler uten at andre parten er klar over dette? 2. Hvis pappa har svart ja, burde de ikke ha sendt papirer som pappa skal ha skrive under, og hvis vi ble overført til dem, hvorfor ble ikke Telenor varslet om dette? (Vanligvis når du bytter abonnoment, så blir du ikke kunde av 2 stk) Gjelder virkelig en muntlig avtale når det er snakk om abonnoment av telefon? (Dette bare lurer jeg på, det er egentlig litt irrelevant) Er det noen som har ideer om hva vi kan gjøre? De har tatt masse penger fra oss (ja, det var en bom av pappa å betale regningene de sendte, men han trodde det var Telenor!).. og nå får vi ikke "bryte fri" fra dem. Det er bare et stort kaos Dette var vanlig fremgangsmåte mellom selskapene før. Om du skal skifte elskap nå, så får du brev du må skrive under på.
ninuska_ Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2009 Vi betalte ingen verdens ting når vi brøt med Telenor, men Fortel skal ha penger for at vi skal bytte abonnoment?... Vi har ingen avtale med dem. Denne muntlige avtalen de mener at vi har, den er basert på løgn. Uff.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 takk for advarselene om Fortel! virker som et utrolig useriøst selskap..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå