Gå til innhold

Jeg hater vinter :(

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Og det er jo et problem iom at vi bor i Norge. Jeg tror holdning er viktig, så jeg har prøvd å ta på meg en positiv holdning å gjøre det beste ut av det. Det er jo tross alt vakkert med snøkledt natur, og moro å gå på ski. Men nei, jeg hater fortsatt :( Hovedproblemet er at det varer så j*** lenge. Innen desember er over har jeg snø og kulde langt oppi halsen, og synes alt er fælt.

Jeg fryser lett, jeg liker ikke å ha på meg masse klær, jeg hater vind, slaps, glatte veier. Og jeg er en person som er så glad i å være ute, og gå turer. Når våren kommer føler jeg livet begynner igjen. Vi er masse ute, griller, treffer mennesker, går turer. Det er så herlig :D Men så kommer høsten, og en tyngre hverdag begynner. Mørkt og kaldt og asosialt... Blir helt råtten av å være så mye inne. Og folk er vanskeligere å få med på ting. Også varer faenskapet i 6 mnd før det endelig er april igjen.

Flere som har det som meg? Synes halve året blir helt amputert pga dette jeg.... Mister energien gjør jeg også på vinteren. Vi er jo så glade i norsk natur og vil helst feriere i norge på sommeren. På vinteren kunne jeg gjerne reist utenlands.

Hva gjør man for å få et litt mer ålreit liv i vinterhalvåret a?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen!

Jeg har ikke det store problemet du har med snø, kanskje fordi vi ikke har så veldig mye snø på min kant av landet, og når det først skjer er det veldig koselig og ikke minst lysere ute. Regn derimot... :roll: Her regner det bortimot hele året, kanskje et par måneder (maks) med sommer, og noen sporadiske uker med fint vær på vinteren. Jeg er så utrolig lei jeg også. Vinterdepresjonene kicker inn, og alt er bare fælt.

Jeg har ikke noen gode tips til deg egentlig. Eller jo, ett: jeg har fått meg Wake-Up Light til jul. Den hjelper meg veldig på morgenene, med litt ''sollys'' og fuglekvitter. :rødme: Jeg blir liksom ikke dratt ut av søvnen min. Herlig er det! Ellers er det bare å bånnfyre med lys og varme for meg som hjelper egentlig. Hadde det ikke vært for at jeg er så utrolig knytta til familien min, hadde jeg flyttet til et varmt sted. Og forlangt at min kjære skulle være med selvsagt. :fnise: Og heller tatt en vinterferie til snøen når vi ville det.

Er veldig vanskelig å finne på noe ute når regnet høljer ned...men i snøen er det mye å finne på! Dere kan gå på ski, renne på akebrett, lage snømann og snølykter, gå på skøyter, gå tur i snøen. Men kanskje jeg ikke hadde vært så entusiastisk dersom vi hadde hatt snø hele vinteren? :klø:

Ikke så mange tips til deg, så jeg får bare føle med deg og gi deg mange og varme :klemmer: nå i denne jævlige tida!

Skrevet
Hva gjør man for å få et litt mer ålreit liv i vinterhalvåret a?

Man hiver seg på brettet eller skiene og drar på i alpinbakkene selvfølgelig. Det finnes ikke noe morsommere enn det. Men det visste du vel?

Skrevet

Jeg er heller ikke noe vintermenneske! Jeg skulle ønske at vinteren ikke var så lang. Det er heller så mye snø akkurat der jeg bor heller men man vet jo aldri om det kommer mer eller ikke. Men det er utrolig kaldt. Br!! Men jeg trekker ofte inn i den kulda. Jeg koser meg inne med en god bok eller film, med en kopp te og tenner masse lys.

Gleder meg til sol, sommer og varme!! Slippe å gå i alle de varme klærne!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Svar til gjest: Fnis, ja jeg synes faktisk det er moro å være i bakken :) Blir nok lettere når babyen er litt eldre. Nå er han korrigert 4 mnd, så denne vinteren blir det ikke mye action på oss.

Skrevet

Jeg har ikke noe spesielt problem med vinter, og jeg er i grunnen like glad i alle årstidene. Jeg tror grunnen til det er at jeg tenker på alt man kan gjøre. Jeg er for eksempel veldig glad i vinteraktiviteter, og ser fram til det. Dessuten setter jeg mer pris på sommer og sol når vi har en tid med kulde og mørke. Og omvendt.

Skrevet

Enig med Vera Vinge, skiftende årstider er sjarmerende. Det er jo dumt vi må ha det fælt for å sette pris på det som er bra, men sånn er det gjerne.

Nå er jeg av natur et bekvemt anlagt og litt for asosialt innemenneske, og derav vet jeg å sette pris på vinterens fordeler. God anledning til å mure seg inne foran varmekilden med bøker, pc, blader og tv. Det er jo ikke lov om sommeren.

Og for all del, vær i aktivitet! Det hjelper veldig å ikke føle seg som et vrak, så har du litt bedre samvittighet for stillesittingen.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Jeg liker vinteren. Jeg liker deperesjonen den gir andre mennesker for det gjør meg lykkelig

Gjest Pascale
Skrevet

Jeg fryser ganske lett men jeg bare elsker masse masse MASSE snø! a015.gif

Skrevet
Man hiver seg på brettet eller skiene og drar på i alpinbakkene selvfølgelig. Det finnes ikke noe morsommere enn det. Men det visste du vel?

Hadde vi enda hatt snø, men nei. Vi har en halvmeter gjørme. Råtten snø iblandet hundeskit.

*misunnelig på de med snø*

Gjest *Ulla*
Skrevet

Jeg pleide å føle det sånn som deg Lilleulv. Januar og februar var spesielt grusomme måneder, og jeg følte først at jeg levde ordentlig når våren kom. Men ifjor følte jeg det litt lettere, og i år enda lettere. Etter vinteren 2006 bestemte jeg meg rett og slett for at det ikke gikk mer, jeg orket ikke vinterdepresjonen, og måtte bare lære meg å tenke positive tanker. Og i tillegg investerte jeg i mye varmere klær. For meg hadde det iallefall mye å si med all den frysingen. Også tvang jeg meg selv til å være sammen med folk (og det er alltid gøy når man får kommet igang). Jeg blir bestandig slapp og giddesløs på vinteren, og satt mye inne foran tv. Ifjor vinter begynte jeg også å trene to ganger i uka. Det hjalp veldig. Jeg fikk mer energi og følte meg vel med meg selv. Når det gjelder høsten går hele den med til å glede seg til jul, og forberede. Det holder meg unna tungsinnet.

Vet ikke om det var noen råd inni dette, men ville vel bare fortelle at jeg også har/har hatt det litt på samme måte :)

Skrevet

Vinter er greit, bare den ikke hadde vært så himla lang...

Jeg sliter mest med de tre første månedene i året, november er høstmåned, i desember ser man frem mot jul. Men nå, en uke ut i det nye året, kjennes våren laaangt unna. Ikke før i slutten av mars begynner det å bli tålelig igjen.

Jeg har lett for å bli deprimert, men det ser ut som jeg skal klare meg i år. Mulig nye prosjekter, trening og god mat er løsningen på problemet i år.

Ski, akebrett, skøyter o.l. kan jeg spare meg for.

Skrevet
Ski, akebrett, skøyter o.l. kan jeg spare meg for.

Det er bra!

Da blir heiskøene kortere. Fint å tenke på at mens mange har de morsomste dagene i sitt liv sitter andre inne og depper og råtner av egen fri vilje.

;)

Skrevet
Det er bra!

Da blir heiskøene kortere. Fint å tenke på at mens mange har de morsomste dagene i sitt liv sitter andre inne og depper og råtner av egen fri vilje.

;)

Hvis du blir i bedre humør av å tro at jeg sitter inne og "depper og råtner", som du sier, så er jo det supert. Whatever rocks your socks.

At jeg personlig har flere utendørsaktiviteter jeg bruker tid på som IKKE involverer noe av det tidligere nevnte utstyret, ei heller snø for den saks skyld, skal ikke ødelegge skigleden din. :)

Skrevet

Blir ikke glad for at du depper, men fordi man ofte har muligheten til å leve livet delvis slik man selv vil. Blir glad fordi jeg velger å håndtere vinteren på en annen måte enn det store flertallet her i Norge.

Skrevet
Blir ikke glad for at du depper, men fordi man ofte har muligheten til å leve livet delvis slik man selv vil. Blir glad fordi jeg velger å håndtere vinteren på en annen måte enn det store flertallet her i Norge.

Jeg er egentlig enig med deg - det er mye man selv kan gjøre for å takle eksempelvis mørketiden. Men det er ikke til å komme forbi at mange blir påvirket av mørket, og vinterdepresjoner kan være forferdelig tunge. Har man ikke kjent det på kroppen selv er det selvfølgelig vanskelig å forestille seg hvordan det er. Det er ikke alltid lett å bare "håndtere" en depresjon, dørstokkmila er veeeldig lang i slike stunder.

Skrevet

Jeg synes vinteren er fantastisk den første tiden. Den første snøen er så fin, det er koselig å være inne med stearinlys når det blir så tidlig mørkt. Drikke kakao og lese bøker, det er nordlys og stjerne klart. Det er gøy å ake, og tulle i snøen.

Men nå synes jeg at det er nok, det har snødd en masse den siste tiden - snø som må måkes bort...

Fryser gjør jeg også, og jeg begynner å bli lei av standarbekledningen som stortsett er dongeribukse og ullgensere. Ha lyst til å kunne ta på meg lettere klær, skjørt og tynne topper. Lengter etter å bare stikke føttene ned i et par sko, og ta på meg en jakke når jeg skal ut - nå er det votter og skjerf, kanskje lue og vintersko.

Det er ikke det at jeg blir deprimert eller hater vinteren - ville ikke vært foruten vinteren, men den kunne vært mye kortere...

Skrevet

Det er jo veldig stor forskjell på hvor du bor også da.

Hadde jeg hatt et skitrekk rett utenfor døra mi, hadde nok vinteren sett litt lysere ut for meg. Eller om vi hadde hatt snø i det hele tatt. Men det er veldig vanskelig å finne på ting utenom det vanlige (film, bok, kino, bowling osv.) når det regner og blåser stikker og strå så og si hver eneste dag.

Skrevet
Nå er jeg av natur et bekvemt anlagt og litt for asosialt innemenneske, og derav vet jeg å sette pris på vinterens fordeler. God anledning til å mure seg inne foran varmekilden med bøker, pc, blader og tv. Det er jo ikke lov om sommeren.

Samme her! Synes sommeren er stress, og eeeeeelsker høsten og tiden frem til jul. Men akkurat januar og februar har jeg ikke så mye over for - de er langdryge måneder, synes jeg ...

Gjest Lilleulv
Skrevet

Perioden april til oktober er herrrlig :) Så kunne det vært 1 mnd med vinter, før det var april igjen :fuglekvitter:

Men nei, her skal det pines og fryses og lides i månedsvis :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...