Gå til innhold

Tips til stekepanne

Gjest hege

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da går jeg ut fra at det er stekepanne med belegg du ønsker deg. Uten å vite noe om prisklassen du vil legge deg på, anbefaler jeg Høyang Matador. Har den som sautépanne, og er veldig godt fornøyd. :) De er dog relativt dyre, jeg tror jeg betalte 5-600 for min til halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei er rimeligere på fabrikkutsalgstedene til Høyang Polaris. Er B-vare, men er kun skjønnhetsfeil. Trur garantien er lik. Det finnes sånn 5-6 utsalg i landet eller noko slikt. Kikk på nettsidene til Høyang. Står der. Trur eg betalte 370 kr for matador steikepanne (ikkje sautépanne) før jul på utsalg i Sandnes. Har ikkje prøvd ut sjølv.

Matador har eit keramiskt belegg (ceratec) som gjer at det tåler litt metallredskaper (ikkje skarpe metallredskaper), og det er veldig glatt å ta på. Trur det er bra slippbelegg. I tillegg tåler den høg varme (inkludert flambering).

Har Høyang Polaris Party sautépanne som eg har vore godt nøgd med, men der må ein passer litt ekstra på metallredskaper. Trur eg hadde kjøpt Matador i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea sine er faktisk utrolig bra. Har hatt dyre stekepanner før og ingen av de har holdt seg så bra som Ikea sin. Ikea 365 har vi nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Den desidert beste stekepannen jeg noengang har vært borti, både i jobbsammenheng og privat, er GreenPan! :)

Det tykke, keramiske thermolonbelegget tåler 450 grader, der titan og teflon bare tåler 260... Dermed eliminerer man muligheten til å brenne belegget ved for høy varme. Det er slik folk flest ødelegger pannene sine.

Dessuten er GreenPan miljøvennlig fra produksjon til ferdig måltid. Redusert co2-utslipp fra fabrikken, ETT tykt thermolon-belegg istedenfor tre tynne teflonbelegg gir en kortere fabrikkprosess, og det nye belegget inneholder ikke giftstoffer som kan sette seg i maten vår eller skade miljøet.

Dessuten er den, i tillegg til å være varmebestandig, også mye mer ripebestandig enn titan/teflon.

5 års garanti så lenge den ikke vaskes i oppvaskmaskin, koster 649-799 på Christiania GlasMagasin, hvor forskjellen ligger i polert, hult, naglet stålhåndtak, eller et enkelt påskrudd bakelitthåndtak. Jeg har den billigste, og synes den er veldig god å holde i! :) Fordelen med stålhåndtaket, er jo at noen syens det er finere, og du kan få kjeler som matcher helt.

Du kan lese mer på www.green-pan.com om miljøbonusen osv! :)

Hvis dette oppfattes som reklame, får du sende meg en pm, så skal jeg forklare deg hvorfor denne pannen er så genial! :) Fikk gavekort til jul, og trippet som en unge for å komme på jobb tredje juledag, så jeg kunne kjøpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har kjøpt meg green pan, kjempefornøyd :)

Var så heldig og kom over ei til halv pris også:) Men tusen takk for godt tips, er superfornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt meg green pan, kjempefornøyd :)

Var så heldig og kom over ei til halv pris også:) Men tusen takk for godt tips, er superfornøyd:)

Så bra! :) Godt å kunne hjelpe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...