Gå til innhold

Pannelugg og trening

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg har så lyst til å be frisøren klippe pannelugg på meg, men det er praktiske ting i forbindelse med trening som stopper meg.

Jeg trener mye spinning og andre ting som gjør at jeg svetter MYE. Er det mulig å få festet en pannelugg, som rekker omtrent ned til øyebrynene, med spenner så det ikke ligger over pannen? Og ikke minst, hvordan ser luggen ut etter en treningsøkt? Jeg trener mange ganger i uken og vasker derfor ikke håret hver gang. Jeg kan se for meg at luggen kanskje ikke ser veldig fresh ut etter en treningsøkt, funker det å bare skylle den?

Håper noen av dere trener med pannelugg. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har så lyst til å be frisøren klippe pannelugg på meg, men det er praktiske ting i forbindelse med trening som stopper meg.

Jeg trener mye spinning og andre ting som gjør at jeg svetter MYE. Er det mulig å få festet en pannelugg, som rekker omtrent ned til øyebrynene, med spenner så det ikke ligger over pannen? Og ikke minst, hvordan ser luggen ut etter en treningsøkt? Jeg trener mange ganger i uken og vasker derfor ikke håret hver gang. Jeg kan se for meg at luggen kanskje ikke ser veldig fresh ut etter en treningsøkt, funker det å bare skylle den?

Håper noen av dere trener med pannelugg. ;)

Bruk pannebånd og dusj :roll:

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Bruk pannebånd og dusj :roll:

Skjønner ikke helt hvorfor spørsmålet er noe å himle med øynene over. Har ikke hatt pannelugg siden jeg var liten, så jeg tenkte det var greit å høre om andres erfaringer og om det rett og slett bare er stress.

Kanskje noen andre kan komme med et hyggelig svar?:)

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan du kan unngå at panneluggen blir ''stygg'' etter trening uten å dusje, siden du nesten må bruke hårbånd eller klemmer. Men kanskje rettetang hjelper? Da legger den seg jo slik du vil.

Skrevet
Skjønner ikke helt hvorfor spørsmålet er noe å himle med øynene over. Har ikke hatt pannelugg siden jeg var liten, så jeg tenkte det var greit å høre om andres erfaringer og om det rett og slett bare er stress.

Kanskje noen andre kan komme med et hyggelig svar?:)

Jeg himler fordi det er ganske åpenbart hva du må gjøre - når du svetter så mye at du blir våt i håret så bør du rett og slett dusje.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Jeg himler fordi det er ganske åpenbart hva du må gjøre - når du svetter så mye at du blir våt i håret så bør du rett og slett dusje.

Joda, det er jeg enig i, svett, vått hår er ikke så stilig at det gjør noe. ;) Men jeg lurer nå engang på om de med pannelugg synes det er mye jobb med luggen hvis de trener ofte, så spørsmålet er ikke bare om jeg må dusje etter hver gang jeg har trent.

Så kanskje noen med pannelugg kan svare istedet? :fnise:

Skrevet

Jeg har hatt pannelugg men lar den vokse ut nå. Jeg trener ganske mange ganger hver uke og synes egentlig det har vært litt slitsomt å ha håret i veien. Hvis jeg setter det opp med hårnåler ser det ofte ganske rart ut etterpå. Men jeg synes pannelugg er kjempestilig, og de to årene jeg har hatt det har vært verdt det!

Så jeg stemmer for at du klipper den! :enig:

Gjest Ansjoni
Skrevet

Jeg har pannelugg, og trener sånn semiofte. Setter den bare vekk med en spenne eller noe under treningen. Men den ser ikke så bra ut etterpå nei, blir jo drivende svett og våt i håret. Men det er jo ikke noe mere jobb med den enn at jeg vasker håret ;)

Skrevet
Joda, det er jeg enig i, svett, vått hår er ikke så stilig at det gjør noe. ;) Men jeg lurer nå engang på om de med pannelugg synes det er mye jobb med luggen hvis de trener ofte, så spørsmålet er ikke bare om jeg må dusje etter hver gang jeg har trent.

Så kanskje noen med pannelugg kan svare istedet? :fnise:

Jeg har pannelugg og trener fire ganger i uka, så jeg er vel forholdsvis kvalifisert da.... men samme det.

Skrevet

Jeg tror det går fint å sette opp en lang lugg med spenner. Da jeg hadde en slags skrå lugg, hvor det korteste rakk meg til rett over øyenbrynet, var hvertfall ikke det noe problem.

Men jeg ser folk som trener utholdende med lang lugg som dingler ned i ansiktet, og det ser utrolig irriterende ut. Jeg må hvertfall ha alt håret bort. I tillegg ser det ikke så nydelig ut med svett hår som henger ned i ansiktet (men jeg har skjønt at det ikke er lov å kritisere folks utseende når de trener :fnise:).

Men jeg lurer også litt på det samme som ts, siden jeg vurderer å klippe lugg selv. Jeg frykter at luggen min generelt vil krølle seg selv om jeg styler den, og kan ikke helt se for meg at den krøller seg noe mindre etter trening, hvis man ikke vasker håret. Selv om jeg oftest vasker håret når jeg har tatt meg ordentlig ut, er det ikke alltid det passer å gjøre det. Men i de tilfellene vil jeg tro det går fint å feste luggen med spenner, slik at den ikke henger ned i ansiktet. Det er jo en fordel man har med lang lugg, sammenlignet med en kortere.

Skrevet

Jeg klippet pannelugg for noen måneder siden, og merker absolutt at det er mer styr. Men det passer bedre til ansiktet mitt, så jeg synes det er verdt det. Jeg vasker heller ikke håret hver dag, så det hender panneluggen blir seende litt merkelig ut, men jeg bruker å vaske bare den, og ikke resten av håret. Å bare skylle den funker ikke så bra.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg har ikke lugg, men har langt hår og trener stort sett hver dag. Jeg vil helst ikke vaske hele håret hver dag, men nøyer meg ofte med å bare vaske den forresten delen av håret, altså luggen. Kanskje det kan være noe for deg? :)

Gjest Løve66
Skrevet

Jeg har lugg, men lenger enn til brynene - dog ikke lang nok til å få med i strikken hvor resten av håret samles under trening. Jeg bruker noen ganger spenne, men som oftest strikker. Mener da sånne store strikker, f.eks. en som dette (synes de tynne, doble er best).

Jeg vasker også bare luggen/foran innimellom (langt hår som tar litt tid å vaske/tørke), men ikke etter trening.... da er det vanlig dusj/hårvask.

Ellers så er jeg blant de som alltid blir svett i håret når jeg trener og det betyr at unasett om jeg bruker strikk eller spenne i luggen så er den på ingen måte fin etterpå.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Takk for fine svar dere! Det ser ut som det blir pannelugg på meg, så får jeg bare tåle at den ser litt rar ut innimellom. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...