Gå til innhold

blomster og alkohol, m.m.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Sitter med budsjettet. Og deter er ikke lett!

Vi blir mellom 50 og 60 folk.

Hvor mye vin skal beregnes per person? Og øl? Hvor mye brus skal beregnes?

Og hvor mye bør jeg beregne å bruke på blomster?

Skal ha roser og en ting til jeg ikke har bestemt meg for. Brudebkett til meg og to små til brudepikene.

Også oppsatser på bordene da. Tror ikke jeg skal pynte med blomster i kirka, den er jo fin fra før den.

Lønner de seg med dagsturer til sverige? Hvor me billigere er det der? Tenkte på øl, konjak, vodka.. Ja, og kanskje kjøtt til maten. (Bror min er kokk, så han lager middagen)

Hvor mye betaler man i frakt fra JK dress? Og toll, er det 25% av kjolen og frakt?

Hvor mye bør jeg beregne på antrekk til brudgom og en brudesvenn, sånn ca? Det blir kjøpt i norge..

TUSEN TAKK FOR HJELP!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Når det gjelder innkjøp av alkohol kan du se på vinmonopolets side om planlegging av innkjøp. Håper den kan hjelp litt :)

Ellers har jeg laget en ca beregning til vårt bryllup. Den finner du her innkj_p_av_alkohol.doc

Man kan levere tilbake uåpnede flasker tilbake til monopolet. Tenker derfor at det er bedre å beregne litt ekstra. Kjedelig å gå tomt for alkohol under maten eller ut på kvelden...

Lykke til i planleggingen ;)

Skrevet

Når det gjelder kjøp av brudekjole på nettet tror jeg du får mye ut av å lese i disse ebay-trådene som ligger her. Spør dem også, tror de er de best kvalifiserte til å svare ;)

Når det gjelder pris på klær til brudgom og brudesvenn kommer det helt an på hva de skal ha av klær. Det er ingen problem å bruke 15 000-20 000 på en skikkelig skreddersydd dress, og du får fine dresser på Dressmann til rundt tusenlappen. Dere kan også leie på brudesalong om de vil bruke sjakett eller kjole og hvitt. Vanskelig spørsmål å svare på når man ikke vet litt mer ;)

Beregning av alkohol: På Vinmonopolets sider står en grei beregning, men dette gjelder bare for selve middagen. Skal dere feks ha fri bar etterpå? Se litt over gjestelista. Er det noen der som ikke drikker? Er det noen som sannsynligvis bare drikker et glass vin til middagen? Er det mange der som gjerne drikker både 6 og flere pils på en kveld? Er det noen der som liker å bare kose seg med en likør/konjakk eller to i løpet av natta? Selvfølgelig kan dere ikke vite slikt nøyaktig, men det går an å gjøre seg opp tanker om dette på forhånd.

Om det lønner seg å handle i Sverige kommer jo også helt an på. Hvor mye alkohol beregner dere å måtte kjøpe? Man sparer mer på ti flasker konjakk enn to. Har dere lang reisevei til Sverige? Osv...

Skrevet
Når det gjelder kjøp av brudekjole på nettet tror jeg du får mye ut av å lese i disse ebay-trådene som ligger her. Spør dem også, tror de er de best kvalifiserte til å svare ;)

Når det gjelder pris på klær til brudgom og brudesvenn kommer det helt an på hva de skal ha av klær. Det er ingen problem å bruke 15 000-20 000 på en skikkelig skreddersydd dress, og du får fine dresser på Dressmann til rundt tusenlappen. Dere kan også leie på brudesalong om de vil bruke sjakett eller kjole og hvitt. Vanskelig spørsmål å svare på når man ikke vet litt mer ;)

Beregning av alkohol: På Vinmonopolets sider står en grei beregning, men dette gjelder bare for selve middagen. Skal dere feks ha fri bar etterpå? Se litt over gjestelista. Er det noen der som ikke drikker? Er det noen som sannsynligvis bare drikker et glass vin til middagen? Er det mange der som gjerne drikker både 6 og flere pils på en kveld? Er det noen der som liker å bare kose seg med en likør/konjakk eller to i løpet av natta? Selvfølgelig kan dere ikke vite slikt nøyaktig, men det går an å gjøre seg opp tanker om dette på forhånd.

Om det lønner seg å handle i Sverige kommer jo også helt an på. Hvor mye alkohol beregner dere å måtte kjøpe? Man sparer mer på ti flasker konjakk enn to. Har dere lang reisevei til Sverige? Osv...

'

test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...