Gå til innhold

Riktig BH-størrelse

Anbefalte innlegg

Gjest Bare innom
Skrevet

Hei

oppdaget dette forumet i dag og kom til å tenke på en sak som jeg kanskje kan få litt råd/tips/løsning på av andre. (kanskje det alt finnes her inne har ikke lest alt, altså)

I mange år har jeg brukt en type BH i størrelse 90C, den passer meg (synes jeg) er uten spiler og har ikke push-up effekt.

Selvfølgelig har nå den typen godt ut av produksjon eller noe (finner den ihvertfall ikke lenger) og jeg må derfor finne meg en ny type. Etter nå å ha lett og feilkjøpt fem - seks BHer som ikke passet tenkte jeg at jeg nok måtte finne min riktige størrelse (jeg har ikke mulighet for å kjøpe fra finere undertøysbutikker og bli målt etc der, økonomisk og bostedsmessig passer det dårlig)

Får å få riktig mål fant jeg en nettside hvor du kunne legge inn mål over og under brystene og få beregnet riktig BH.... 100B var riktig for meg......., men så tenkte jeg at jeg kanskje hadde strammet for mye over brystene eller noe (for B er jeg da ikke) og prøvde igjen. Skilte 0,5 cm under og slakket til 2 over i forhold til de første målene jeg tok.... da skulle jeg ha BH størrelse 95F. Og det er jo kjempeforskjell..............

Hvordan finner jeg riktig modell for meg, jeg synes jo de passer i butikken, men så enten spretter puppene ut under bruken eller får en ekstra fold utover kanten eller BH'n blir ikke glatt og pen men tydelig for stor.... (og de er alle i str 90C)

-kunne tenkt meg en BH som faktisk skaper en pen kløft og gir litt push-up effekt nå.........-

Men finner ikke "min" BH .......

Noen som har tips/råd eller hjelp å gi?

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Det beste tipset jeg kan gi er å gå i en skikkelig undertøybutikk og få hjelp av de som jobber der til å finne rett størrelse.

Ikke vær flau for å be dem ta en kikk når du har fått på deg bh-en. De har sett allslags kropper og pupper før!!

Det er utrolig hvor mye en riktig bh gjør for et antrekk og for kroppen generelt.

Gjest Angelish
Skrevet

Jeg har vært på La Senza (undertøysbutikk), og ja, de har dyre BHer der, men de var veldig koselige og målte og hjalp meg med å finne helt riktig BH størrelse.

Jeg kjøpte ikke BH den dagen. Men jeg har vært der siden og kjøpt en.

Og gurimalla for en forskjell i forhold til BHer fra feks H&M, Lindex osvosv.

Satt MYE bedre på, så kjempefint ut og er veeeeldig behagelig på.

Så nå kjøper jeg BHer kun der. Selv om jeg ikke egentlig har penger til det.

Jeg setter kvalitet framfor pris når det gjelder slike ting.

Jeg er sikker på at hvis du går i en undertøysforretning så får du god hjelp selv om du ikke kjøper noe der og da.

Skrevet

Jeg har vært på undertøysbutikk nå på salg og kjøpt meg bh til ca 400,- Justert, målt, fagfolk og hele pakka. Sitter som støpt der den skal. Du skriver at du har feilkjøpt 5-6 bh? Du kunne sikkert fått to som sitter perfekt hvis du går på en sikkelig butikk.Har du to som passer godt så trenger du ikke skuffen full av de som ikke passer....

Gjest Elfrida
Skrevet
jeg synes jo de passer i butikken, men så enten spretter puppene ut under bruken eller får en ekstra fold utover kanten eller BH'n blir ikke glatt og pen men tydelig for stor.... (og de er alle i str 90C)
Høres ut som enten for stor omkrets eller for liten cup. Jeg ville prøvd noen som er 'altfor' små rundt og 'altfor store' i cupen og se hvordan det føles. Bhen skal holde puppene på plass med hjelp av båndet rundt ryggen, de skal ikke henge i stroppene over skulderen. Og så må det være plass til heele puppen inni cupen.

En test jeg pleier å gjøre når jeg prøver bh: Bøy deg fram, rist godt på skuldrene. Blir det ekstra fold utover kanten eller noe sånt dropper jeg den og prøve større cup og/eller strammere rundt.

Skrevet
En test jeg pleier å gjøre når jeg prøver bh: Bøy deg fram, rist godt på skuldrene. Blir det ekstra fold utover kanten eller noe sånt dropper jeg den og prøve større cup og/eller strammere rundt.

Det der er et veldig godt tips. Har tidligere hatt veldig problem med det og tror også at jeg har hatt for små bh-er. Jeg hadde D eller DD, kom an på bh-ene mine. Etter at jeg tok brystreduksjon for 3 uker siden syns jeg flere av bh-ene mine passer bedre( skal ikke bruke vanlig bh enda men har prøvd de for å se om de fortsatt passer). Tror jeg rett og slett har kjøpt feil størrelse i mange år bare pga uvitenhet :S

Med andre ord, det er lurt å få hjelp av fagfolk som har peiling på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...