Gå til innhold

Brudepiker og brudesvenner

Anbefalte innlegg

Mine barn, gutt på 5 og jente på 7 skal være brudesvenn og brudepike. Brudepiken skal få en bukett som er lik min, bare endel mindre, og kanskje litt enklere.

Men hva med min lille brudesvenn? Vi skal ike ha ringpute. Kan han ha bukett og eller er det for jentene?

Også det andre da.. Broren min har en datter som er jevnaldrene med min datter, og vi har et nært forhold til dem. Jeg tenkte at det hadde vært koselig om hun ville være brudepike og. Lurte litt på om halvsøstern min på 17 ville være brudepike og..

Men.. Hvis niesa mi på 7 skal være brudepike vil kanskje niesa til min tilkommende også være det. Hun er 6 år..

Hvis man skal la alle nieser og nevøer, halvsøstre være brudepiker og brudesvenner hadde det blitt 10 stykker med våre barn.

Det går jo rett og slett ikke ann.

Må vel kun ha våre barn da? Hvis ikke blir det vel sjalusi og dårli gjordt? Vil jo ikke at noen skal bli lei seg eller noe!

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/384495-brudepiker-og-brudesvenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også det andre da.. Broren min har en datter som er jevnaldrene med min datter, og vi har et nært forhold til dem. Jeg tenkte at det hadde vært koselig om hun ville være brudepike og. Lurte litt på om halvsøstern min på 17 ville være brudepike og..

Men.. Hvis niesa mi på 7 skal være brudepike vil kanskje niesa til min tilkommende også være det. Hun er 6 år..

Jeg har aldri opplevd brudepiker som er eldre enn ti år. Har nok noe tvil på at hu på 17 vil gå som brudepike, det er normalt enn oppgave de mindre har.

Og siden du er så mange nieser o.l. så ville jeg bare valgt barn enkelt og greit. En brudepike og en brudesvenn er jo egentlig greit nok.

Annonse

Jeg har sett an noen brudesvenner har en blomsterstokk/stav med blomster på toppen av stokken/staven.

Jeg har desverre ikke funnet noe bilder av lignende, men du kan jo forsøke å google det :)

Endret av MaiL

Vi skal ikke ha brudesvenn, så det kan jeg ikke svare på, men når det gjelder brudepiker så har vi datteren til min kommende mann, datteren til broren hans (de er bestevenninner) og min niese som er på samme alder (alle er 10-11) fordi hun kjenner begge, kommer fra "min side av familien" og ofte blir bedt med når vi jentene er på besøk hos oss. Jeg har også en haug med nieser i alle aldre, og har valgt å bare ha disse tre fordi det faller seg naturlig (i forhold til alder, at de allerede kjenner hverandre og at jeg synes det holder med tre).

Jeg har nevnt dette for de andre foreldrene i familien og det virker ikke som om noen synes dette er rart, og jeg regner med at de finner en måte å forklare dette til barna sine på dersom det skulle oppstå misnøye. Hvis det blir helt krise så får jeg bare være fleksibel og ha en hel skokk av dem med meg ;)

edit: og det glemte jeg å si: de fleste niesene og nevøene mine vet hva brudepiker er, men ser rart på meg når jeg nevner brudesvenn. Så jeg tror det vil være mer iver blant jentene enn guttene når det gjelder aktiv deltakelse i seremonien.

Endret av Phaedra

jo flere brudepiker/svenner, jo dyrere. antrekk osv! og mindre oppmerksomhet til brudeparet...

kan ikke brudesvennen bære espen med ringer i? (i stedenfor forloveren til brudgommen)? så kan han jo overrekke de til forloveren når dere kommer opp? ellers syns jeg holder med knappehullsblomst!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...