stjernekyss Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har funnet frem langrennskiene fra de tidlige tenårene, og begynt å gå litt igjen. Jeg bruker mye penger på utstyr til andre sporter jeg brenner for i større grad, og er ikke interessert i noe state-of-the-arts opplegg når det kommer til langrenn. Skiene mine er garantert for korte osv. Men det gjør ikke noe. Det som derimot gjør noe, er at jeg ikke har staver. Noen som vet hvor man kan få tak i staver til en billig penge? Og med billig penge mener jeg godt under hva man får nye staver for i sportsbutikkene. Jeg er ca 167, hvor lange staver trenger jeg da?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Har du prøvd på finn.no. Kanskje det også er bruktutsalg på sportutstyr der du bor, evt loppemarked. Når det gjelder lengden på staver prøv å søk på sportbutikker e.l. der står det gjerne litt om hvordan man velger størrelse og kvalitet på div utstyr.
stjernekyss Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 Takk for gode råd Jeg har prøvd finn.no, uten hell. Finnes det noen oversikt over loppemarkeder på nett? Det er vel kanskje litt off-season for loppemarkeder nå også? Hva er et bruktutsalg? Det høres jo veldig bra ut. Skal sjekke ut hvordan man velger størrelse. Kvalitet er ikke så viktig her, kanskje ender jeg opp med å spikke meg et par staver Tar gjerne i mot flere råd!
poia Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg kjøpte faktisk to par skistaver hos en brukthandel i Skien idag! Artig sammentreff. Ga 50kr for to par - tippe du må gi mellom 20 og 50kr avhengig av hva du finner
Møffi Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Hvis du er 167 skal du ha staver på rundt 135-137,5 (en nøkkelregel er å trekke fra ca 20 cm, men mer presist skal toppen av staven sitte akkurat i armhulen din)
stjernekyss Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2009 Genialt! Det var noe sånt jeg håpet på! Noen som vet om noen sånne brukthandler i Oslo? 135-137,5 og armhule skal bli! Men det er vel mer enn 20 cm fra armhulen og opp til issen? :klø:
Møffi Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Jaaa, er vel det Hvis ikke har man veldig kort hode, mente 30 cm!
stjernekyss Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2009 :ler: Det hørtes LITT bedre ut i allefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå