Gå til innhold

Vestfoldbunad

Gjest Konfirmant2010

Anbefalte innlegg

Gjest Konfirmant2010

Jeg har konfirmant våren 2010. Jeg har tenkt å kjøpe henne en bunad, ikke brukt.

- Vet du pris på Vestfoldbunad med/uten nødvendig tilbehør?

- Hvor bør jeg bestille bunaden? (med tanke på prisforskjeller, kvalitet o.l)

- Når bør jeg bestille?

Takk for seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med husfliden og forhør deg litt hos de. Er muligens billigere at andre syr den for deg, men da må du nok bare sjekke ut med systuer ol.. Er jo flere ulike vestfoldbunader også.. gå inn på www.norskflid.no/ Der finner du kanskje noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Jeg tror bestemoren min betalte rundt 30 000 for min Vestfoldbunad. Jeg tror det var uten sølvet. :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Må legge til en ting: Jeg fatter ikke hvorfor en bunad skal være så HINSIDES dyr. Hvem betaler 30 000 for et plagg man bruker 1-2 ganger i året.. SELV om jeg er veeeldig glad i min <3 Jeg bare synes det er så villt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjemkjær

Jeg har akkurat bestilt meg en vestfoldbunad fra husfliden, og det er en liten forskjell på pris mellom 32mod. og 56mod.

Mener at 56 mod kostet ca 20 000 u. sølv og 32 mod var ca 3000 dyrere. Sølvet koster mellom 7- 10 tusen avhenger av hva en ønsker, for det er mye å velge mellom. Hvis bunad og sølv blir kjøpt på husfliden vil en få 15% på sølvet.

Min vil komme på 30 000 kr m. sølv og sko, jeg har da 32mod.

Bestilte i desember og får den i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en syerske som var "godkjent" av husfliden. Hun var litt billigere enn husfliden, så tror foreldrene mine betalte 17000-18000 for min. Dette var da uten sølv. På sølvet er det en del prisforskjeller etter hva du velger.

Syersken vi brukte var veldig flink. Er kjempefornøyd. Var og prøvde bunaden en to-tre ganger.

Jeg ville hørt med husfliden. De kan svare på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...