Gå til innhold

Frisøren, hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Gjest Trampe
Skrevet

Hvor lang tid beregner dere hos frisøren? Med Sminking og påkledning.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Har fått beskjed av frisøren om å holde av 3 timer til hår + sminking. Drar deretter hjem (bor 5 minutter unna frisøren) og har beregnet ca. 45 minutter til påkledning før jeg drar av gårde til kirken.

Gifter meg 9. august :lol:

Skrevet

Jeg brukte ca 3 timer hos frisøren, kanskje litt mer faktisk. Da ordnet hun håret, sminket meg og hjalp meg med kjolen.

Skrevet

Jeg var hos frisøren i 4,5 time - til oppsett, sminke og skifting.

Skrevet

Jag blir återigen nyfiken. Varför tar det så lång tid?

Jag fick mitt hår uppsatt av min mamma och jag tror att vi använde 1-1½ timme till håret, sminkning och påklädning inklusive kaffe med min svägerska.

Då jag satt upp håret på salong för en vanlig fest har det tagit mindre än en timme. Jag har även suttit långhårsmodell några gånger, bland annat som brudmodell, och det har inklusive prat och instruktioner tagit under tre timmar.

Jag skulle tycka det var väldigt långtråkigt att sitta så länge inför bröllopet, jag vet att andra tycker det är mysigt.

Skrevet

Jeg synes det var kjempedeilig å bruke lang tid jeg da... Vel, jeg tror jeg satt ca 30 min med ruller i håret, sånn at det tok en del tid. I tillegg så brukte hun lang tid på å føne det akkurat sånn det skulle. Og siden jeg hadde både slør og tiara brukte hun en del tid på det. I tillegg hadde jeg bittesmå diamant-stener som var limt i håret og de tok det tid å feste.

Det ble vel brukte kanskje 1 1/2-2 timer på håret mitt, 30 min på sminken og resten på skifting og avslapping...

Skrevet

Godt spørsmål egentlig - jeg merket ikke at tiden gikk så fort i det hele tatt... Frisøren tok seg god tid både med hår og sminke - og det må også sies at jeg har veldig glatt hår som er litt vrient å sette opp. (Ikke så langt - men krevde 55 hårnåler...) Tid til å spise hadde jeg også, men ble ikke ferdig så tidlig at jeg sto og ventet på å få lov å dra til kirken (ferdig 10 min før jeg skulle dra).

Som frisøren min sa på prøvetimen min: "Så har vi tid til å være litt nervøse begge to!" Har også hørt om gjester i et bryllup der håroppsettet datt ned før de skulle dra - så de rakk ikke kirken fordi håret måtte reddes...

Skrevet

Jeg skal til frisøren kl.11, og vielsen er kl.14:30. Da er det beregnet 3 og en halv time, og det tror jeg skal holde i massevis..

K.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg brukte 3 timer hos frisør, ca. 2 timer på håret, 1/2-time på sminke og resten på å kle meg og gjøre finishen.

Grunnen til at de bruker så lang tid er at om frisyren skal sitte hele dagen bør håret rulles først og man bør da sitte en stund med rullene.

Syntes bare det vsr deilig å sitte hos frisøren jeg! Slappet av, fikk god mat og kaffe, pratet med forloveren min og fikk god tid til å beundre meg selv i speilet - resten av dagen er det jo bare andre som får se en :wink: .

Skrevet

Venninnen min skal sette opp håret mitt og legge sminke (hun er frisør) og hun har sagt ca 3 timer på alt. Da jeg har ganske langt hår og som trenger mest sannsynligvis en del spenner...

Skrevet

hehe... jag minns... och ler :ler:

jag hade flera prövetimmar med min mamma som skulle sätta upp mitt hår. En gång provade vi att rulla håret men det blev alldeles för tjockt och för mycket hår så vi fick inte till frisyren alls. Rullning och volym beror både på hårlängd, kvalitiet och typ av frisyr.

Ett hår som ska sättas upp ska föresten inte vara nytvättat, det ska vara tvättat för en eller två dagar sedan. Nytvättade hår är alldeles för glatta och då glider frisyren gärna ner. Sen ska det ju till någon läggningsvätska eller mousse, en herrans massa nålar (som inte ska synas) och en massa spray.

Jag vill fortfarande jämföra med en festfrisyr som jag fick uppsatt (rullad och uppsatt) på 1½ timme hos frisör. Och den satt också hela kvällen.

Fast det är ju bra att ha extra god tid på sig inför sitt eget bröllop, det kan jag hålla med om.

Skrevet

Hvor lang tid det tar, avhenger jo helt av hva slag frisyre du skal ha, og hvor mye hår du har........

Skrevet

Har satt av drøye tre timer, men det ser vi på prøvetimen som jeg skal ha tidlig den uka jeg gifter meg. Har masse krøller så jeg slipper kanskje å rulle det, da sparer vi tid.

Gjest Trampe
Skrevet

Tuusen takk for mange svar, jeg har blitt satt opp fra kl 1000 til 1400 da kommer bilen og henter meg. Jeg har ganske kort hår, men jeg skal ha slør og diadem, men tror nok dette holder ja. :lol:

Skrevet

Augustbrud02: Det hørtes så nydelig ut med små "diamanter" som limes inn i håret - hvor fikk du tak i dem?

Skrevet
Augustbrud02: Det hørtes så nydelig ut med små "diamanter" som limes inn i håret - hvor fikk du tak i dem?

Disse hadde frisøren selv. Hun deler lokaler med en negldesigner og "diamantene" er egentlig pynt til neglene. Hun limte dem fast med negllim også, og de satt veldig godt hele dagen. Diamantene var bittesmå, men ønsker man noen større kan man jo eventuelt kjøpte noen i en hobbybutikk, tre på en gjennomsiktig tråd som frisøren kan feste i håret for deg... Eventuelt så kan du jo høre med en negldesigner om du får kjøpt noen sånne perler.

Hvis du ser på noen av bildene mine på linken under kan du se diamantene om man ser litt godt etter på nærbildene. For meg var ikke dette hovedpynten, men bare litt ekstra for å gå litt skimmer i håret.

Dette er vel det bildet som viser denne pynten best:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bruden3.jpg

(Det som glinser er diamantene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...