Gå til innhold

Beste interiørblad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket interiørblad syntes du er best og hvorfor?

Vet at det har vært mange slike tråder før, men siden bladene forandrer seg, det kommer nye brukere her inne og ikke minst - interiørtrendene endrer seg, så tenkte jeg at det kunne være greit med en runde til.

Før ville jeg svart Bonytt. Abonnerte på det i flere år og syntes bladet var veldig ok. Det siste året, eller kanskje par årene, syntes jeg bladet har tapt seg, men det kan jo selvsagt også være at min stil har endret seg.

Har kjøpt endel rom 1-2-3, noen utgaver er jeg veldig fornøyd med og finner mye inspirasjon i, mens andre er bare sorgen. Veldig varierende altså. Det samme med Elle Interiør i grunnen, jeg kan like mye der, men det er mye uinteressant også.

Danske Bolig Magasinet er det bladet jeg vil si at jeg liker aller best for tiden, men ikke så godt at jeg kjøper det hver mnd.

Min stil er en blanding av litt forskjellig, men jeg vil ikke ha det romantisk og "dillete", så den type blader styrer jeg helt unna. Jeg vil se hjem i en prisklasse som er overkommelig - å lese om noen som har omgjort en 1000 kvm stor fabrikk til en uberkul leilighet fyllt med designklassikere er sjeldent den helt store inspirasjonen for meg.

Jeg har noen blogger jeg leser fast og som jeg syntes er veldig bra, men det er ikke samme kosen å sitte med en blogg som å ha et skikkelig magasin i hendene, kjøper et blad eller to i mnd og det er min lille hverdagsluksus.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Det er mange blader jeg aldri har bladd i, men her er min lille erfaring.

Som regel kjøper jeg danske BoBedre. Dette fordi jeg synes danskene er så flinke, og den danske utgaven er hakket bedre enn den norske, synes jeg. Bonytt har jeg aldri kjøpt, så det bladet kjenner jeg egentlig ikke, men jeg innbiller meg at de er i samme gate som Bobedre, bare dårligere. Det er godt mulig jeg tar feil her.

Hvis jeg ønsker å få inspirasjon til det spektakulære kjøper jeg Design. Dette er ganske sært, men et utrolig stilig og flott blad.

Dersom jeg skal se reportasjer som skal inspirere meg til å møblere på hytta, kjøper jeg Interiør Magasinet. Der er det en litt mer dillete stil enn BoBedre (som jeg synes passer bedre på hytta), men det er dessverre veldig mye likt i de ulike reportasjene (skulle tro det var kun én interiørstylist som reiste rundt å møblerte alle hyttene i alle fjellområder i Norge. :ler:) Jeg synes for eksempel desember/januarnummeret 2007 var kliss likt det samme nummeret i 2008.

For helt konkrete hverdagsråd har det hendt at jeg har kjøpt Hytteliv eller Hyttemagasinet, men for den store inspirasjonen må jeg ha litt mer outrert stil, og jeg synes disse to bladene blir litt for ordinære. Dette er selvsagt smak og behag, noen liker å se hvordan mennesker faktisk har det, jeg liker å se på mer "ekstreme" interiør, hvis du skjønner hva jeg mener. :ler:

Det samme med Rom123. Jeg har imidlertid ikke mye erfaring med dette bladet, men gidder rett og slett ikke kjøpe det fordi det ser kjedelig ut. Det blir litt som å sammenligne motereportasjene i Hjemmet med moteinspirasjonen i Vouge.

Elle Interiør kjøpte jeg for første gang nå før jul, på grunn av en helt konkret førstesidereportasje som jeg ble nysgjerrig på. (Og akkurat den innfridde forventningene, men resten var litt for dillete for meg.) Vakre hjem og de andre shabby chic-blad har jeg aldri kjøpt, og kjenner derfor ikke til.

Så, en liten oppsummering. De bladene det ligger flest av hjemme hos meg er danske BoBedre, Interiør Magasinet og norske Bobedre, ispedd et par Design.

Skrevet

Elle interiør. Synes det blir mye shabby chic og mye billig og for praktisk i de andre. Selv om jeg sjelden kjøper dyre ting blir jeg inspirert av å se dem. Jeg er ikke interessert i å dekorere lampeskjermer, så slike praktiske magasiner er utelukket ;) De som er veldig rendyrkete på design liker jeg heller ikke. Det er interiører som for meg blir for hardt og strengt. Elle interiør har også en del reportasjer jeg ikke liker, men i det store og det hele er det likevel min favoritt.

Skrevet

Jeg har abonnement på Maison, det virker litt mer gjennomtenkt og forseggjort enn mange av de andre bladene syns jeg. Kommer ut bare 6 ganger i året, så jeg glemmer at jeg har abonnement på det, og blir like happy hver gang det kommer i postkassa :ler:

Sånn til "daglig" bruk kjøper jeg ofte BoBedre, og helst da den danske utgaven.

Skrevet

Elle Interiør er det bladet jeg har størst glede i å lese / bla i flere ganger.

Rom123 er ok å bla igjennom til en kaffekopp, men det er liksom ikke noe mer med det. Greit nok, men gir mer følelsen av å ha kjøpt et vanlig ukeblad enn et magasin.

BoBedre er greit, men likevel ikke min favoritt, vet ikke helt hvorfor i grunnen.

Bonytt; litt traust, kjedelig og "voksent".

Kjøper ikke et blad fast, men varierer, både for å ikke gro fast i en stil og fordi jeg liker å bla kjapt igjennom i butikken for å se hva som tiltaler meg.

Gjest *Ulla*
Skrevet

Jeg liker definitivt Bolig pluss best. Det passer i de fleste tilfeller best min stil. Da det kom fikk jeg virkelig noe jeg hadde savnet.

Skrevet
Jeg liker definitivt Bolig pluss best. Det passer i de fleste tilfeller best min stil. Da det kom fikk jeg virkelig noe jeg hadde savnet.

Elle interiør er best... evt Elle Decor :o)

Skrevet

Rom 1 2 3. For meg er det perfekt, jeg liker den litt landlige, gammeldagse hvite stilen med en dæsj av fargesprakende tilbehør og snodige detaljer fra fjern/nær/mix av nytt og brukt og spennende loppisfunn.

MEN: Etter som jeg har kjøpt dette bladet i et års tid nå, ser jeg stadig at de samme tipsene kommer igjen, blir resirkulert! Dette misliker jeg sterkt, når interiørblader tross alt er såpass dyre. Jeg avventer derfor litt, til jeg ser noe annet jeg liker som jeg kanskje skal prøve.

Skrevet

Ulempen med å kjøre litt forskjellig er at mange blader kjøper inn samme bilder/repportasjer og man risikerer at den leiligheten man leste om i et blad i fjor høst blir presentert i et annet nå i vår.

Kjedelig!

Skrevet
Ulempen med å kjøre litt forskjellig er at mange blader kjøper inn samme bilder/repportasjer og man risikerer at den leiligheten man leste om i et blad i fjor høst blir presentert i et annet nå i vår.

Kjedelig!

Det har jeg også lagt merke til, veldig irriterende.

Gjest Raptuza
Skrevet

Eg sa ja til et abbonnement på Bo Bedre(norsk utgåve) men angrar. Det er ikkje min stil akkurat, for stilrein og funksjonell og modernistisk. Foretrekk meir landlig stil, koselig, varm, lys og sjarmerande!

Nokon som kan anbefala eit interiørblad om det?? :klø:

Gjest Elastica
Skrevet
Eg sa ja til et abbonnement på Bo Bedre(norsk utgåve) men angrar. Det er ikkje min stil akkurat, for stilrein og funksjonell og modernistisk. Foretrekk meir landlig stil, koselig, varm, lys og sjarmerande!

Nokon som kan anbefala eit interiørblad om det?? :klø:

Etter mine begreper burde Vakre hjem, Maison eller svenske Sköna hem være midt i blinken for deg. Eller Elle Interiør.

Smuglesing i butikken anbefales. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...