Gå til innhold

Ny klinisk studie i Norge ga forbløffende resultat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest dalieo
Skrevet

Det er jo en annonse da, og står det ikke akkurat det samme i alle slike annonser?

Skrevet

Tull, fjas og reklame.

"ny, klinisk studie" meg langt oppi ryggen.

Skrevet

Jeg får såååå lyst til å bestille. Men blir så usikker. Huff

Skrevet

"Nushape gir en fysiologisk vektreduksjon som øker din sjanse for et varig vekttap"

Det hørtes litt skummelt ut med fysiologisk- Eller ?

Skrevet (endret)

Fysiologi er læren om kroppsfunksjoner, og er en del av biologien.

Erling Thom kan man finne litt interessant lesing om hvis man bare googler litt.

Nushape og Thoms undersøkelse

Endret av EmmaW
Skrevet

Det er ikke referert til hvilket studie, ikke til hvilket forskningsteam eller ved hvilken forskningsinstitusjon. Det er heller ikke referert til noen fagartikkel der resultatene er publisert, og det er sågar ikke forsøkt å forklare hva "vidunderpillene" faktisk gjør. Krever ikke mye for å se at dette er humubug!

Gjest Bolledeig
Skrevet

Gi meg et sted der det ble publisert, en annen kilde enn "nu nyheter" og et produkt som ikke bare har blitt markedsført hemningsløst i alle kanaler siden januar begynte, så skal jeg interessere meg ;)

... og der klikket jeg på noen likner og fikk bekreftet humbug-faktoren. Styr unna.

Skrevet

Jeg har aboslutt skjønt det, hehe. Men får håpe det er siste gangen jeg holdt på å gå på noe tull.

Takk for hjelpen folkens.

Gjest Gjest_siljemor_*
Skrevet

Hvilket grunnag har dere for å si at dette er lureri, annet enn det dere har lest i en blog? Da må dere i såfall enten ha testet dette selv over lengre tid, eller kjenne noen andre som har gjort det. Det dere leser når dere googler kan være like mye "humbug" som det dere påstår det står på nuform.no. Har selv brukt et produkt fra Nuform tidligere, og er faktisk fornøyd. Tro det eller ei...

Skrevet

Ethvert produkt som benytter seg av den type retorikk i markedsføringen kommer i alle fall jeg til å holde meg laaaangt unna.

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)
Hvilket grunnag har dere for å si at dette er lureri, annet enn det dere har lest i en blog? Da må dere i såfall enten ha testet dette selv over lengre tid, eller kjenne noen andre som har gjort det.

Det der er noe av den teiteste logikken jeg har vært med på. Hvorfor skal vi bevise at noe ikke virker? Det er produsentens ansvar å gi dokumentasjon på at noe faktisk HAR en effekt. Så lenge de ikke klarer det (hvor er egentlig artikkelen?) så er det jo nærliggende å tro det mest naturlige når det gjelder slankemidler av denne typen, nemlig at denne (også) ikke har effekt...

Endret av Bolledeig
Gjest Hjerneslave
Skrevet
Hvilket grunnag har dere for å si at dette er lureri, annet enn det dere har lest i en blog? Da må dere i såfall enten ha testet dette selv over lengre tid, eller kjenne noen andre som har gjort det. Det dere leser når dere googler kan være like mye "humbug" som det dere påstår det står på nuform.no. Har selv brukt et produkt fra Nuform tidligere, og er faktisk fornøyd. Tro det eller ei...

Mangel på bevis. Det er ikke bevis på manglende effekt. Men det gjør det mer sannsynlig at det er humbug.

Om jeg skal lage et produkt, skal jeg bruke mange betegnelser som "vitenskapelig," "biokjemisk," "fysiologisk," "klinisk," "preklinisk," osv for å markedsføre det, samt vise reklamesnutt av et laboratorium med mange pene mennesker i hvite frakker.

• 3 uker senere...
Skrevet

http://test.gan.no/forbrukerombudet/asset/2832/1/2832_1.pdf

"De fleste studiene har ikke vært gjennomført

på en måte som tilfredsstiller vitenskapelig dokumentasjon."

og

”For konseptet NuShape vil nok det meste av slankeeffekten komme fra

diettopplegget og programmet med økt fysisk aktivitet, men en forsterkende

effekt av Reduxin kan være mulig."

Det KAN være mulig med en forsterkende effekt - DERSOM du trener.

Hehe.

Skrevet
http://test.gan.no/forbrukerombudet/asset/2832/1/2832_1.pdf

"De fleste studiene har ikke vært gjennomført

på en måte som tilfredsstiller vitenskapelig dokumentasjon."

og

”For konseptet NuShape vil nok det meste av slankeeffekten komme fra

diettopplegget og programmet med økt fysisk aktivitet, men en forsterkende

effekt av Reduxin kan være mulig."

Det KAN være mulig med en forsterkende effekt - DERSOM du trener.

Hehe.

:ler:

Skrevet

Fader heller, jeg må huske å faktisk tipse forbrukerombudet når jeg ser sånt. En av grunnene til at folk går på det er fordi markedsførige er som den er og fordi de ikke endrer på den før de må.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Akk.

Kan ikke dere som kaster dere over sånn reklame og skuffer penger ut av vinduet i håp om at du traff mirakelkuren begynne og bli litt mer kritisk før dere kjøper?

Alt som står i den annonsen lar seg jo enkelt avsløre som fullstendig bløff om du bare gidder søke litt på nettet..

Det er bare å kopiere visse ord der og legg det inn i f.eks. google..

I en lignende annonse som denne påsto de at virkestoffet var presentert på en verdenskongress i Paris, som sagt det er bare å søke på nett så kommer sannheten fort fram. De var ikke der.

Så henviser de til et såkalt legetidsskrift, bare tull det og..

Denne dr Erling Thom er IKKE lege bare så dere vet det.

Søk på nett.

Hvilke referanser, Sonati? Deres egne referanser?

Denne Thom har eierinteresser i ALLE produktene han fronter, ikke bare NU whatever, og pussig nok står han bak alle studiene også..

Men hvor er studiene publisert?

Kun i annonseteksten.

HAr forøvrig meldt inn disse annonsene til forbrukerombudet da de er så til de grader falske og misvisende. Håper de kan sette en stopper for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...