Gjest dalieo Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har veldig lyst til å dra på ferie med kjæresten min i sommer! Problemet er bare at som økonomien ikke er helt på topp, så det begrenser jo litt. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen tips om hvor vi kan dra, uten å betale så aaltfor mye for flybillett, hotell eller mat osv? Ang. plassen så vil vi være mye på stranden, dra ut og spise, sole oss og kose oss og slappe helt av. Kanskje dra på noen utflukter eller noe sånt. Og helst ingen partyplass, gjerne litt rolig og romantisk. Noen som vet?
Gjest Charming Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det er jo mange rimelige turer til canariøyene og egypt osv nå da. Canariøyene er kanskje ikke det mest romantiske. Men er vel en av de få stedene dere kan komme dere som ikke er for dyr og som har sol og varme på denne tiden av året.
ynskje Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg vil også på billig og bra ferie, så får følge med i tråden her
Gjest Nuni Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg vil også! I fjor endte vi opp med å reise i august, rett etter fellesferien. Da hadde prisene begynt å synke noe. Sambo studerer så vi fikk ikke reist på enda gunstigere tidspunkt. Hvis dere har anledning til å reise i for eksempel mai eller september så synker jo prisene enormt i forhold til sommermånedene. Vi leide en leilighet som vi fant på finn.no og fant ganske rimelige flybilletter hos norwegian. Var i Portugal (algarve). Eller så er jo Tyrkia og Egypt billig, men ikke steder jeg kunne tenke meg selv.
Gjest dalieo Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Eller så er jo Tyrkia og Egypt billig, men ikke steder jeg kunne tenke meg selv. Hvorfor ikke? Har har hørt at man ikke skal dra alene eller som jentegjeng dit, pga mennene der, men burde man ikke dra sammen med kjæresten heller? Troor kanskje vi har anledning i april, og det hadde jo vært herlig å spart penger og i tillegg fått litt sommer før sommeren begynner i Norge Skal sjekke litt rundt på nettet nå. Andre som er ute etter det samme: Hvilken prisklasse leter dere i?
Zadja Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Hvis dere skal reise på sommeren så er det kjempemange fine steder langs kysten i Polen! Vet det høres ut som et litt merkelig feriested, men tyskerne ferierer visst masse der, jeg har selv feriert i Kolobrzeg, kjempenydelig sted med kjempefin sandstrand! Polen er ihvertfall et billig land å leve (mat, drikke osv). Vi leide et stort feriehus da vi var en stor gjeng, så jeg vet ikke helt hvordan bo-prisen blir for to personer, men det går jo an å titte litt rundt
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Jeg og kjæresten reiste til egypt en uke på luksus hotell i Hurghada. Dette kostet oss 6000 kr hver. Det var en pakke reise fra Ving, der mat, hotell, flybilletter, transport til hotellet, visum og en utflukt var inkludert. Det er veldig billig der. En flaske vann koster 1-2 kr. Taxi er også svær billig, men du må ikke la deg lure, siden de kan være litt sleipe. (avtal alltid pris først, og helst bruk taksometeret) Det er i hvertfall en ferie jeg ikke kommer til å glemme. Men vi var der i slutten av juli, og da var det godt og varmt. kanskje litt for varmt midt på dagen.
Gjest Nuni Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hvorfor ikke? Har har hørt at man ikke skal dra alene eller som jentegjeng dit, pga mennene der, men burde man ikke dra sammen med kjæresten heller? Bare dårlig inntrykk jeg har, men det blir jo selvfølgelig hva man gjør det til. Om man er der med kjæresten er det sikkert veldig herlig. Vet om folk som har feriehus der og eelsker å være der også. Det er bare så mange steder jeg heller vil reise :gjeiper: Edit: Snakket om Tyrkia der. Egypt er jeg ikke fullt så skeptisk til Endret 8. januar 2009 av Nuni
Lizz84 Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Bare dårlig inntrykk jeg har, men det blir jo selvfølgelig hva man gjør det til. Om man er der med kjæresten er det sikkert veldig herlig. Vet om folk som har feriehus der og eelsker å være der også. Det er bare så mange steder jeg heller vil reise :gjeiper: Edit: Snakket om Tyrkia der. Egypt er jeg ikke fullt så skeptisk til Tyrkia er kjempe fint!! Men velg absolutt Marmaris fremfor Alanya.
Strawberrygirl Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Sommeren 2007 var jeg og min kjæreste i Tunisia. Der syns vi det var kjempe fint! Vi var i Sousse, og vi betalte rundt 8000kr for to personer. Folkene vi kom i kontakt med var kjempe hyggelige, og vi merket ikke noe særlig til slitsomme selgere. Utrolig god og ikke minst billig mat! mange fine restauranter der:) Nå til sommeren skal vi på en gresk øy utenfor Hellas som heter Thassos! Det virket som en utrolig fin og litt romlemantisk øy;) Men er sikkert ikke så billig å spise der som i andre land...
trultetrulte Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Nå til sommeren skal vi på en gresk øy utenfor Hellas som heter Thassos! Det virket som en utrolig fin og litt romlemantisk øy;) Men er sikkert ikke så billig å spise der som i andre land... Thassos er en kjempesøt øy Det er faktisk en av de billigste greske øyene jeg har vært på, men det er riktignok 5 år siden, så det kan ha forandret seg. Fikk veldig lite charterfølelse, første stedet jeg har blitt invitert på privat hjemmefest av en gjeng grekere
Gjest Illiya Skrevet 13. januar 2009 #12 Skrevet 13. januar 2009 Bare dårlig inntrykk jeg har, men det blir jo selvfølgelig hva man gjør det til. Om man er der med kjæresten er det sikkert veldig herlig. Vet om folk som har feriehus der og eelsker å være der også. Det er bare så mange steder jeg heller vil reise :gjeiper: Edit: Snakket om Tyrkia der. Egypt er jeg ikke fullt så skeptisk til Og jeg er mye mer skeptisk til Egypt enn Tyrkia. Hurghada er en eneste stor turistmaskin, selgerne er utrolig innpåslitne, og mye mer utrivelige enn i Tyrkia. Det var rett og slett slitsomt å gå utenfor hotellområdet.
Gjest dalieo Skrevet 13. januar 2009 #13 Skrevet 13. januar 2009 Hurghada var nyydelig, men hvis det er så slitsom turiststemning der vet jeg ikke om jeg gidder å satse på det. Man blir så sliten og lei av selgere som presser på hele tiden. Vi vil på en romantisk plass, der det er lite drita ungdommer og party hele tiden (type bulgaria), og billig mat. Og gjerne shoppingsmuligheter nært. Og vil gjerne betale rundt 4000 per person. Kanskje litt storkrevende
Gjest Illiya Skrevet 13. januar 2009 #14 Skrevet 13. januar 2009 Hurghada var nyydelig, men hvis det er så slitsom turiststemning der vet jeg ikke om jeg gidder å satse på det. Man blir så sliten og lei av selgere som presser på hele tiden. Vi vil på en romantisk plass, der det er lite drita ungdommer og party hele tiden (type bulgaria), og billig mat. Og gjerne shoppingsmuligheter nært. Og vil gjerne betale rundt 4000 per person. Kanskje litt storkrevende Har du vært i Hurghada? Eller bare sett bilder? Hurghada er IKKE nydelig. Det er en byggeplass, hvor stadig nye hoteller, butikker og restauranter plopper opp. Inne på hotellområdene er det fint, men ikke ellers. Når det gjelder Bulgaria, må en skille fra sted til sted. Hele Bulgaria er ikke som sunny beach, det er mange små og trivelige steder der også.
Gjest Illiya Skrevet 13. januar 2009 #15 Skrevet 13. januar 2009 (endret) finn.no er forresten helt supert til å søke på reiser. Prøv der og se hva du får for den prisen. Tenk også på når dere vil dra, det lønner seg å dra utenom skoleferien, hvis dere har mulighet til det. Så er det varmen. Egypt og Tyrkia er f.eks VARMT midt på sommeren! En gresk øy kan være bedre, men kanskje også litt dyrere. Ser du nevner april også. Har du mulighet, så vent heller til mai. Mange steder begynner ikke sesongen før da, og i april er mye stengt. Mai er dessuten en BILLIG mnd å reise i Endret 13. januar 2009 av Illiya
Gjest dalieo Skrevet 13. januar 2009 #16 Skrevet 13. januar 2009 Har du vært i Hurghada? Eller bare sett bilder? Hurghada er IKKE nydelig. Det er en byggeplass, hvor stadig nye hoteller, butikker og restauranter plopper opp. Inne på hotellområdene er det fint, men ikke ellers. Når det gjelder Bulgaria, må en skille fra sted til sted. Hele Bulgaria er ikke som sunny beach, det er mange små og trivelige steder der også. Sett bilder. Men godt å vite, for nå drar vi ikke dit! Tenkte på type sunny beach, ja. Poenget mitt var hvertfall at vi ikke ville på en partyferie
Gjest dalieo Skrevet 13. januar 2009 #17 Skrevet 13. januar 2009 finn.no er forresten helt supert til å søke på reiser. Prøv der og se hva du får for den prisen. Tenk også på når dere vil dra, det lønner seg å dra utenom skoleferien, hvis dere har mulighet til det. Så er det varmen. Egypt og Tyrkia er f.eks VARMT midt på sommeren! En gresk øy kan være bedre, men kanskje også litt dyrere. Ser du nevner april også. Har du mulighet, så vent heller til mai. Mange steder begynner ikke sesongen før da, og i april er mye stengt. Mai er dessuten en BILLIG mnd å reise i Takk for gode tips! Vi får satse på mai, da. Vi har faktisk 2 års-jubileum i mai så det passer jo kjempefint
Gjest Illiya Skrevet 13. januar 2009 #18 Skrevet 13. januar 2009 Takk for gode tips! Vi får satse på mai, da. Vi har faktisk 2 års-jubileum i mai så det passer jo kjempefint Gratulerer da:) I mai får dere en flott ferie for en billig pris!
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #19 Skrevet 18. januar 2009 Sjekk Norwegian - både på fly og hotell. Du får ofte hotellrommene billigere ved å bestille der enn det koster direkte hos hotellet. Av rimelige storbyalternativer i Europa er vel Budapest, Krakow, Praha, Riga og Istanbul noe å vurdere. Vil dere ha litt strandliv kan Palanga i Litauen være et tips, særlig om dere reiser om sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #20 Skrevet 18. januar 2009 hei. vi er et par i midten av tyveårene som akkuratt har bestilt reise i mai. vi sto mellom mange billig reiser. først tenkte vi egypt, men etter mye negativ omtale så turte vi ikke sjanse på dette. dessuten er det i afrika, så hvis vi ville reist i de kaldeste månedene her hjemme så hadde det vært bedre temp der. i mai er det langt over 30 grader der :S vet om noensom reiser i januar og februar dit, da det er passe temp. så da var egypt utelukka.. tenkte da på tyrkia. jeg har vært der før, og likte meg godt der. bortsett fra at det var i antalya, og neste gang måtte det bli et annet sted det ikke var så storby liv. dessuten var det dårlige strender der med rullestener. tenke først på Side, men har hørt det er mye barnefamilier der, noe shopping muligheter og kanskje litt for lite og stille og rolig for oss. selvom vi ikke er ute etter festing. for det blir det ikke. så tenkte vi på marmaris, men fikk inntrykk av dårlige sand strender. strendene var lik null leste jeg. da gjenstod Alanya hvor det var nydelige lange strender (bo i nærheten av kleopatra stranden. den mest kjente) og de har bra shopping muligheter, både basarer og kjøpe sentere. deilig med begge deler, siden man også blir lei de basarene. vi tenkte å ta en heldagsreise til Side når vi er i alanya. kun en time unna. dette fodi vi vil oppleve ruinene og se åssen det er der. i alanya er det en restaurang som ligger ute på vannet med frodig natur rundt. hørtes nydelig ut!! også ønsker vi en utflunkt med båttur med snorkling/dykking og bading. gleder oss masse!! samboer har aldri vært ute å reist før, så han får nok et skikkelig kultursjokk! hehe.. (pass på å hold deg unna hoteller som skriver at det er moske i nærheten). sist gang jeg var i tyrka så bodde vi på et hotell rett ved et moske, ble vekka midt på nattan av bønnerop. hehe.. skvatt like mye hver gang turen vår kom på 4000 kr per pers. dette var et hotell som lå på kleopatra stranden i alanya. en km til byen (vil ikke bo midt i sentrum med mye strøy) frokost inkludert, og buss til og fra hotellet. vi drar siste uka i mai :D da er det behagelig varme der nede, pluss at det ikke er midt i fellesferien, så håper at det ikke er like mye folk der da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå