girly28 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #21 Skrevet 9. januar 2009 Søstern min på 14 var brudepike i bryllupet vårt, i en hvit kjole. Men vi hadde to brudepiker, og to brudesvenner, så de var en liten gjeng. Men det jeg reagerer på, er oppførselen til 14-åringen det er snakk om her. Jeg ville ikke funnet meg i å bli diktert sånn. Lillesøstern var heller ikke 100% fornøyd med brudepikekjolen sin, men hun aksepterte at det var den beste løsningen jeg klarte å finne (brudepike nr. 2 var 10, så det var ikke så lett å finne to like kjoler til dem). Ho 14 åringen min ho vil ikke ha den samme kjolen som di andre men jeg sa at ho kommer og få ha samme kjole men i en litt ana stil. mest trulig er det fordi ho vil skill seg ut og få oppmerksamhet... Jeg har funnit flere kjoler no som jeg ska vise ho ikveld da ho kommer hjem fra skolen sin. Hvad for kjole hadde du til dine i ditt bryllup? Har du noe bilde og dele med deg av på kjolen?
Rosalie Skrevet 9. januar 2009 #22 Skrevet 9. januar 2009 Du hadde aldri fått tredd på meg fotsid kjole den dag i dag, skal jeg si deg. Så lenge det er greit at mennene kommer i mørk dress og ikke smoking, er det greit at kvinner kommer i korte (til over kneet). Da jeg var i den alderen, var jeg for øvrig i bryllup til nær familie, og hadde på kjole som så vidt dekket trusestrikken. Eneste kjolen man fikk på meg uten at jeg ble et surmulende æsj-bæsj-dyr.
Rosalie Skrevet 9. januar 2009 #23 Skrevet 9. januar 2009 Dessuten skjønner jeg veldig godt at en 14-åring ikke vil ha samme snitt på kjolen som et barn på 8 eller 10 år.
thapara Skrevet 9. januar 2009 #24 Skrevet 9. januar 2009 (endret) ... Endret 23. februar 2009 av thapara
Rosalie Skrevet 9. januar 2009 #25 Skrevet 9. januar 2009 Hva med noe sånt eller sånt (finnes i hvitt) eller sånt (finnes i hvitt) eller sånt (finnes i hvitt) eller sånt?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #26 Skrevet 9. januar 2009 Jeg var brudepike i mammas bryllup og hadde lik farge som henne på kjolen, mens min bror hadde lik min stefars:) Brudepikekjolen skal jo være lik?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #27 Skrevet 9. januar 2009 jeg skjønner i grunnen godt at din datter på 14 år ikke vil ha lik kjole som den yngste brudepiken. er man 14 ønsker man ikke å ha en sukkersøt og uskyldig kjole. dette er kanskje første gangen hun får få i så fin kjole, og hun har sikkert gledet seg fælt. kan du ikke be datteren din finne et bilde av slik kjole hun ønsker å gå med? spiller vel ingen rolle om den går rett under eller over knærne!! tenk at din datter hadde gledet seg til bryllup og å være brudepike. hun har til og med tenkt på hvordan kjole hun ønsker å ha på seg tror absolutt ikke du trenger å bekymre deg for oppmerksomheten. men er det ikke koselig om din datter får høre at hun ser flott ut, i stedenfor at hun bare har søt kjole?
girly28 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #28 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har funnit flere fine kjoler no på nett og jeg ska prat me dattra mi i kveld så får vi se vad vi kommer fram til... vi får bare møtes halvveis ang. dette Vi kommer sikkert overens til slutt:) Jeg ser nokk possitivt på det here... Dere ska få høre senere korsen det går:)
girly28 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #29 Skrevet 9. januar 2009 Di kjolene jeg har hitta på nett er sånne ballkjoler som er veldig fine og som tenåringene bruk og ha på skoleball... får bare se vis dem er bra nokk til ho.. tidligere har ho snakka om at ho villa ha en sån kjole, men samtidlig så forandrer ho oppfattning like fort som vinden:) Så vi får se ikveld
girly28 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #30 Skrevet 9. januar 2009 tenk at din datter hadde gledet seg til bryllup og å være brudepike. hun har til og med tenkt på hvordan kjole hun ønsker å ha på seg tror absolutt ikke du trenger å bekymre deg for oppmerksomheten. men er det ikke koselig om din datter får høre at hun ser flott ut, i stedenfor at hun bare har søt kjole? Jeg skjønner hvad du mener ang. og føle seg flott og alt. men skulle du ha gått med på at en av brudepikerne har kommit i en kjole som knappt dekker rompa?? Sorry men jeg syn ikke det passer, kansje jeg er litt "oldfashioned". Men jeg ska ta ditt råd og få ho til og vise meg ett bilde på en kjole som ho har tenkt seg...
Gjest Pysepus Skrevet 9. januar 2009 #31 Skrevet 9. januar 2009 Det er jo ingen regel som sier at alle brudepikene må være like, og jeg skjønner godt at hun vil ha noe annet enn en tiåring, men en kjole som akkurat dekker trusa synes jeg nok er litt for kort! Synes Wadjet hadde mange fine forslag Våre brudepiker hadde rosa kjoler fordi de ønsket det. De var nesten like gamle som din datter! Men vi klarte å sette regler for lengde da, så de hadde lange
Disco Biscuit Skrevet 9. januar 2009 #32 Skrevet 9. januar 2009 Skal dere ha vielsen i kirken? I så fall synes jeg godt at kjolen i det minste kan gå ned til kneet. Såpass respekt bør hun ha for det kirkelige rom.
girly28 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #33 Skrevet 9. januar 2009 Skal dere ha vielsen i kirken? I så fall synes jeg godt at kjolen i det minste kan gå ned til kneet. Såpass respekt bør hun ha for det kirkelige rom. Ja det er akkurat de som er.. vi ska gifte oss i kirka så det er mye derfor jeg ikke syns det passer med noen kortere kjole en knehøyde.
Rosalie Skrevet 9. januar 2009 #34 Skrevet 9. januar 2009 Jeg syns godt kjolen kan dekke lårmuskelen, ja. Men dersom du stiller krav om at hun dekker knærne, må du selv passe på at du selv ikke har bare skuldre. Samme med alle gjester - ingen i kortere enn under kneet og ingen bare skuldre.
HelloKjersti Skrevet 9. januar 2009 #35 Skrevet 9. januar 2009 Ho 14 åringen min ho vil ikke ha den samme kjolen som di andre men jeg sa at ho kommer og få ha samme kjole men i en litt ana stil. mest trulig er det fordi ho vil skill seg ut og få oppmerksamhet... Hvad for kjole hadde du til dine i ditt bryllup? Har du noe bilde og dele med deg av på kjolen? Her er brudepikekjolene vi brukte: http://krappe.no/product.asp?product=1752 Den er veldig lik i snittet og farge som kjolen jeg hadde, så sånn sett passet det fint sammen. Og du kan fortelle 14-åringen din at hun kommer til å få masse oppmerksomhet uansett hva hun har på seg. Våre to brudepiker satt feks på hver sin side av oss i trappa opp mot alteret i kirken under vielsen (brudesvennene syns det var skummelt å sitte der, så de satt hos foreldrene sine isteden). Vi (søstern og jeg) hadde noen diskusjoner i forkant, og det tok noen runder før hun skjønte at det faktisk ikke var henne det dreide seg om (noe som kan være litt vanskelig å skjønne i den alderen av og til ). Når jeg til slutt fikk forklart henne at det måtte være en kjole som var sånn og sånn (tekkelig, også passende til en 11-åring osv), var hun til slutt enig. Jeg tror nok ikke hun syns kjolen var den peneste hun har hatt, men så var den heller ikke svart og lårkort Poenget mitt er, forklar henne hvorfor det må være akkurat sånn, og hvorfor hun ikke kan få det akkurat som hun vil. Si at hvis hun ikke kan akseptere det, så kan hun heller ikke være brudepike. Strekk deg gjerne så langt du kan for å etterkomme ønskene hennes, men ikke la det gå på bekostning av dine krav. Og hun bør jo absolutt skjønne at det er brudens store dag, ikke hennes. :S
HelloKjersti Skrevet 9. januar 2009 #36 Skrevet 9. januar 2009 Jeg syns godt kjolen kan dekke lårmuskelen, ja. Men dersom du stiller krav om at hun dekker knærne, må du selv passe på at du selv ikke har bare skuldre. Samme med alle gjester - ingen i kortere enn under kneet og ingen bare skuldre. Det er vel ikke brudens oppgave å passe på at gjestene kler seg riktig? Men er ellers enig i at hun bør være konsekvent selv hvis hun vil bruke argumentet om anstendighet i kirken.
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #37 Skrevet 9. januar 2009 Har du noe tips på noen sån kjole? Send gjerne lenk Nå er alle disse hos davidsbridal, men jeg har sett lignende i penkjole og bryllups butikker. http://www.davidsbridal.com/bridesmaids_de...p;prodgroup=110 http://www.davidsbridal.com/bridesmaids_de...p;prodgroup=110 http://www.davidsbridal.com/bridesmaids_de...p;prodgroup=110 http://www.davidsbridal.com/bridesmaids_de...p;prodgroup=110 http://www.davidsbridal.com/bridesmaids_de...p;prodgroup=110 http://www.davidsbridal.com/bridesmaids_de...p;prodgroup=110 http://www.davidsbridal.com/bridesmaids_de...p;prodgroup=110 Nå tenkte jeg ikke på fargene da så ikke se på det hehe..
girly28 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #38 Skrevet 9. januar 2009 Har no vart i samtale med dattra mi om kjolen igjen.. Jeg gjorde sån som noen her inne sa at ho fikk send meg bilda på den kjolen ho hadde lust på og som ho lika:) Jeg sendt ho en lenk på msn så ho fikk se igjennom dem selv og siden sendt ho bilda på dæm ho lika... Og det vart en hel masse... Jeg visa ho og en del av forslagen som jeg fått av er allesammen:) Så takk allesammen for svaren og lenkerne dere har sendt... Vis dere finner noe mere kan dere bare fortsette og send bilda:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå