Gå til innhold

brudepike kjole -har ett problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei allesammen!

Jeg har ett lite problem.

Vi ska gifte oss i juni og våre barn ska vare med i bryllupet. Guttan sine klär er grei. Men så har jeg ei jenta på 14 år som sakt at ho SKA ha hvit kjole vis ikke så blir ho ikke med :kjefte: Jeg har sakt til ho at det bare er bruden som "ska "ha hvitt på seg i ett bryllup.

Ska jeg gi etter så ho kan ha en hvit kjole?

Jeg tenkt jeg skulle prøv og finne en kjole som ikke er helt hvit men kansje litt mer creme eller beige til ho men jeg er ikke sikker på vis ho er med på den dealen...

kom gjerne med tips og ideer så jeg ikke treng og grubble mer på dette :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brudepiker skal jo ha lik farge på kjolen som bruden??

Skrevet (endret)

Det er vel vanlig at brudepikene har hvite kjoler evt matcher bruden i sine farger.

Våre brudepiker skal ha hvite kjoler, men siden vi har valgt lilla til forlovere og brudgom (slips og skjorte) skal de ha store lilla sløyfer på kjolene sine :)

Disse skal vi ha :jepp:

Endret av Agnethe
Skrevet

Nei, det skal de vel ikke?

De skal ha lik farge som hverandre, men bruden og brudgommen skal jo stå ut, skal de ikke?

Altså, det der er typisk hersketeknikk, og typisk fjortis så her er det bare å gi det du får.

Si "greit, da behøver du ikke være med. Jeg kan alltids finne en annen brudepike." og vær blid i fjeset mens du sier det. Ikke fake det, det kan de lukte på avstand. Si det så oppriktig som mulig. Å mase, styre, bli trist og skuffet gir henne bare det hun vil ha.

Blir det for ille, gå etter svakhetene, og si i en bisetning at hvitt gjør deg tjukkere :lol:

Skrevet

Våre brudepiker skal ha ivory brudepikekjoler for å matche min kjole mest mulig, men de er jo bare 3 og 7 år, så det blir ikke akkurat noen forvirring rundt hvem som er brud eller ikke uansett... Tror det er ganske vanlig at iallefall små brudepiker har samme kjolefarge som bruden, men jeg skjønner at du synes det er litt mer vanskelig med en 14 åring... Min forlover f.eks. skal jo defintivt ikke ha hvit kjole.

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig at så store brudepiker vil ha hvit kjole.. Da jeg var på den alderen var jeg brudepike i min onkels bryllup og hadde på meg bunad ;) Kjempefint var det!

Skrevet

i de bryllupene jeg har vært med brudepiker, har alle hatt hvit/ivory kjole. senest i sommer, da brudgommens barn fra tidligere forhold (4,10 og 6 år) var brudepiker!

har aldri hørt at ikke brudepikene skal ha samme farge på kjolen som bruden! syns det ser flott ut når de matcher.

hvilken farge ser TS for seg at brudepikene skal ha da?

Gjest smotti
Skrevet

Hos meg hadde søstra mi samme farge på kjolen som meg og hadde litt av samme mønsteret på den som jeg hadde på min! :)

Gjest Gjest_Catalina_*
Skrevet

min brudepike var ti år og hadde samme farge på kjolen som meg. men det er så klart bruden som bestemmer her (og gommen da så klart) - ikke fjortenåringen.

Skrevet

Jeg har bare opplevd at brudepiker har samme farge som bruden.

Skrevet (endret)

Brudepikene mine skal antakeligvis ha hvite kjoler med med noe pynt med farge på (en bord øverst el.).

Men er det egentlig veldig viktig for deg om hun går i hvit kjole? La henne nå gjøre det, og hvis folk kommenterer på det så be dem ta det opp med henne selv, ettersom det er hun som har insistert ;)

edit: prøv å finne en hvit kjole med noe fargerik pynt på som jenta liker, og som er så fin at hun bare *må* ha den, selv om den ikke er helt hvit?

Endret av Phaedra
Skrevet

Jeg har aldri opplevd annet enn at brudepiker har samme farge på kjolen som bruden.

VOKSNE terner, derimot, har andre farger. Men voksne terner er jo i giftealder selv...

Skrevet

Er du 28 og har jente på 14?

Er det mulig at 14-åringen insisterer på hvit kjole fordi hun vet du ikke liker det, og at hun ønsker at du skal gi opp tanken på at hun skal være brudepike?

Jeg ville i hvertfall følt at jeg "krympet" i den rolllen, i søt kjole, yndige blomster og hår, i stedet for vanlig selskapstøy.

Gjest Koukla
Skrevet

Brudepikene våre skal ikke ha hvite kjoler, jeg vil rett og slett være den eneste i hvitt. I motsetning til hva de andre sier her, har jeg flere ganger sett brudepiker i f.eks rosa kjole eller hvit med masse små broderte blomster på. Det er heller ikke vanskelig å finne brudepikekjoler i andre farver. Våre skal ha lilla livstykke mens resten er ivory + en sløyfe i lilla.

Hvis du ikke vil at hun skal gå i hvitt, syns jeg det er mer enn god nok grrunn til å si nei :)

Skrevet

Det står nå ingen steder at 14-åringen skal være brudepike da, dere..

Ellers har jeg ingen gode råd til deg, sojji.

Skrevet
Det står nå ingen steder at 14-åringen skal være brudepike da, dere..

Ellers har jeg ingen gode råd til deg, sojji.

Les overskriften.... brudepike kjole -har ett problem

Skrevet

Hei igjen!

Jeg har no snakka litt mere med 14 åringen og de vart bare mere krangel..

Jeg sa at det var helt i orden at ho fikk ha hvit kjole men da tenkt jeg sån her: jeg ska finn en kjole som er hvit med litt mønster. Jeg visa ho bilda på flere forskjellige men ikke noen var bra enligt ho. Og siden kom neste krangel ho ville ha en kjole som var kort!! :kjefte: Og da mener jeg kortere en til kneet...

Men da sa jeg skikkeli ifra.. at de var ikke aktuellt.. for det er ju et bryllup ho ska vare med i og ikke noe party :kjefte:

Hva syns dere om at en 14 åring ska ha en kjole som er "stroppeløs"??

Selv syns jeg det er helt greit bare det er en lang kjole for ellers syns jeg det ser litt for vågat ut... Vis det er en kort kjole da...

Ja det er ikke lett...

Skrevet

Jeg ville heller gått for en knelang kjole enn en lang en faktisk. Det finnes da mange knekorte og stroppeløse kjoler som ser pene ut.

Skrevet
Jeg ville heller gått for en knelang kjole enn en lang en faktisk. Det finnes da mange knekorte og stroppeløse kjoler som ser pene ut.

Har du noe tips på noen sån kjole? Send gjerne lenk :)

Skrevet

Søstern min på 14 var brudepike i bryllupet vårt, i en hvit kjole. Men vi hadde to brudepiker, og to brudesvenner, så de var en liten gjeng.

Men det jeg reagerer på, er oppførselen til 14-åringen det er snakk om her. Jeg ville ikke funnet meg i å bli diktert sånn. Lillesøstern var heller ikke 100% fornøyd med brudepikekjolen sin, men hun aksepterte at det var den beste løsningen jeg klarte å finne (brudepike nr. 2 var 10, så det var ikke så lett å finne to like kjoler til dem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...