Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det heter jo at hvis man innbiller seg at man ser noe som ikke er der "å se syner". Hva heter det hvis man innbiller seg at man hører noe som ikke er der? :P

Nå har jeg irritert meg over dette i lang tid, er det noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Tidlig i tenårene hadde jeg en venninne som løy ustanselig. Hun diktet opp historier om at den og den hadde sagt det og det, og spredte de i øst og vest. Så en dag fikk jeg nok, og konfronterte henne med det. Da ble hun flakkende i blikket, og sa: "Eh.. jeg måtte vel ha hørt syner da.." :skratte: Etter den dagen ble hun bare kalt for "Hørtesyner"! :sjenert:

Ikke så veldig seriøst svar til deg akkurat. Jeg vet faktisk ikke om det finnes noen egen benevnelse på fenomenet.

Skrevet

Hører syner.. ja, det har jeg nok sagt og har hørt andre si det også. Hva det egentlig heter, det vet jeg ikke.

Skrevet

syns hallusinasjoner, hørsels hallusinasjoner..

Skrevet

Heia,hm..La si du venter på noen, så hører du de kommer, men de kommer ikke før 5 min senere så kalles det "Vardøger"

Skrevet

jeg har alltid kalt det fantomlyder - som i fantomsmerter.

Skrevet
jeg har alltid kalt det fantomlyder - som i fantomsmerter.

Bra ord, det skal brukes! Funnet på selv eller?

Skrevet

Vet ikke hvor jeg har det fra, men kan godt hende det jeg selv som har funnet det opp. Trodde seriøst det var et vanlig ord til jeg sjekka ordlista..! :ler: Ellers er jo sansebedrag også et dekkende ord, men kanskje litt for omfattende?

Gjest Klaveret
Skrevet

I en sykelig sammenheng heter det nok hørselshalusinasjoner, men hva man kaller det som er på samme folkemunneplan som "å se syner", det vet jeg ikke nei ...

Skrevet

Jeg har alltid sagt ''å høre syner'' jeg. Det passer liksom sammen synes jeg. :fnise: Men fantomlyder likte jeg veldig godt. Kanskje jeg skal begynne å si det i stedet for? :)

Skrevet
Heia,hm..La si du venter på noen, så hører du de kommer, men de kommer ikke før 5 min senere så kalles det "Vardøger"

Vardøger er noe annet.. da hører du ikke "feil" men, du hører "for tidlig".

Skrevet

Syn -> syner

Hørsel -> hørseler

Høres ikke helt bra ut :gjeiper:

Skrevet

Jeg har også alltid sagt "høre syner", i mangel på bedre uttrykk ;)

Skrevet
Vardøger er noe annet.. da hører du ikke "feil" men, du hører "for tidlig".

Ja,er det ikke det jeg har skrevet der da ;.))

Skrevet

Fantomlyder :D

Den var fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...