Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Er sammen med verdens beste fyr.. Vi var sammen i ca 2 år, på slutten gikk det veldig dårlig, skjedde mye både i mitt liv og hans (døsdfall, sykdom m.m.) så vi glemte hverandre og tilslutt endte det i brudd... Vi greide aldri å kutte ut kontakten (og så vidt jeg vet har ingen av oss truffet andre i den perioden det var slutt, uten at det har noe å si). vi brukte sommeren på å gjøre hyggelig ting sammen, prate ut om ting osv og når høsten kom var vi igjen blitt ett par. OG nå har vi det bedre en jeg noen gang har hatt det i ett forhold, og det blir nesten bare bedre og bedre også (nesten litt skummelt...)

Og jeg kjenner at jeg har så lyst til å bo sammen med han, elsker å bare være sammen med han, selv om vi gjør forskjellige ting. Sånn som i dag, jeg satt med jobb på min pc og han på sin. Også helt samtidig flere ganger ser vi opp og slenger kyss til hverandre, lager te til hverandre osv... (høres teit ut, men kjenner meg bare så forbanna lykkelig.....) Har så lyst til å flytte sammen med han, men så er jeg redd også siden det bare en noen mnd siden vi ble sammen igjen. Og jeg ander jo ikke hva han tenker og føler heller da, og tenk om jeg spør og han sier nei... Og hvordan gjør vi det sånn praktisk?? Vi eier hver vår leilighet, hans er mye større en min da. Kan nok leie ut min for ca 8.000,- pr. mnd. Og da bør jeg vel betale han en leie, hva baserer man sånt på? Han tjener veldig mye mer en meg, men begge har helt ok inntekt, jeg tjener ca 500.000 og han litt over en mill. Jeg er 29 og han 35

Usj, vet ikke helt hva jeg vil jeg.. .Hvordan ble dere samboer? Hve tok det opp og hvilke problemer møter man?? Har så lyst til å spørre, eller jeg har aller mest lyst til at han skal spørre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange tar det gradvis. Overnatter oftere og oftere hos hverandre, og flytter ting og klær litt etter litt. Det er sikkert det lureste også. Men det er jo veldig gunstig økonomisk å bare hoppe i det.

Skrevet

Du kan jo spørre han om hva han ser for seg kommer til å skje i det nye året. Du kan også spørre om hva han tenker om hvor dere er om et halvt år, eller lignende. Du kan gå litt rundt grøten/fiske litt. da får du litt bedre kjennskap til hva han tenker om saken. Og kanskje ingen trenger å spørre noen. Kanskje dere bare blir enige om det til slutt. Det fins nok mange veier å bli samboere på, så du får nok bare finne den som virker mest naturlig for deg.

Skrevet

Så koselig, jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver :) Har nettopp flyttet sammen med min kjære, vi ble sammen i fjor vår, og har det helt fantastisk sammen!

Jeg bare hoppa i det, jeg :fnise: Vi hadde kosekveld hjemme hos meg, hadde spist en bedre middag og sett film og sånn og så spurte jeg bare rett ut om det ikke hadde vært fint å ha det sånn hver dag. Han var veldig enig, så vi bestemte oss bare for å gi det en sjanse :)

Det som kan være lurt er å tegne en samboerkontrakt, slik at dere har kontroll på hvem som eier hva i leligheten og hvordan utgifter skal fordeles. Slike kontraktmaler ligger på nett, og oppsummerer stort sett det dere trenger å ta stilling til av praktiske ting.

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...