Gjest dalieo Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg begynte å tenkte litt på det i dag. Når jeg vil ha litt kvalitetstid sammen med ham vil jeg prate, kose og sånne ting. Men han vil aller helst se film, og gjerne spise noe godt foran TV-en også. Kanskje en typisk kjønnsforskjell det der, men begynte å tenke på hvordan andre hadde det. Alder spiller kanskje litt inn? Så hva gjør dere som par når dere skal kose dere sammen, og ha litt kvalitetstid?
Gjest Betty89 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hmm... Det er forskjellig! Av og til tar vi en enkel filmkveld sammen med mat,snop og div. Andre ganger sitter vi i sofaen og prater sammen, spør litt om den andre. Deretter har vi som regel sex, og etter sexen tar vi et bad/dusj sammen. hehe
Gjest GjestMann Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 TV er stua sin største felle. Prøv å bli enig om dager der dere skal gjøre andre ting ilag; - spille brettspill - lese hver sin bok. Prate litt og slappe av - gå en tur - kafe - danse kurs (eller kurs av interesse) Blir fort kjedelig om kvelden skal handle om en fjernkontroll og et apparat.
Gjest dalieo Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 TV er stua sin største felle. Prøv å bli enig om dager der dere skal gjøre andre ting ilag; - spille brettspill - lese hver sin bok. Prate litt og slappe av - gå en tur - kafe - danse kurs (eller kurs av interesse) Blir fort kjedelig om kvelden skal handle om en fjernkontroll og et apparat. Ja, enig i det siste der. Kjæresten min er veeldig glad i filmer, og selv om det er koselig å sitte i armkroken og se på film blir jeg så utålmodig. Det er koselig en gang i blandt, men når det blir sånn nesten hver gang vi er sammen blir jeg litt lei. Har sagt det til han da, men jeg finner jo ikke på noen bra alternativer så da blir det bare syting å ta det opp hele tiden. Vi er 19 år, så brettspill og kurs ogsånn tror jeg nok ikke kommer til å funke, men tusen takk for tips Vi bruker å dra ut for å spise/kino også da, og det er jo veldig koselig.
Noli Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Vi tilbringer nok mer enn "normalt" tid i sengen, ikke nødvendigvis sex, men vi ligger der en del og bare snakker sammen og koser. Ellers ser vi film, leser høyt for hverandre, trener sammen og spiser sammen. Spiller mye brettspill, og også tv-spill.
Anglofil Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 - Se film/tv-serier. - Spille brettspill. - Gå en tur. - Handle, titte i butikker. - Bowle - Bare snakke og diskutere sammen. - Ta en dusj sammen. - Massere hverandre. - Lage middag sammen. - Lese i bøker, hver for oss eller for hverandre. - Legge felles planer og drømmer for framtida. - Gå på kino. - Spise middag på restaurant. - Spille tv-spill. Mvh Yvonne
Gjest Dianah Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Vi lager en god middag, spiser ute, går på kafe, tilbringer tid på soverommet, masserer hverandre eller ser film.
Gjest Sandbekken Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Ja, enig i det siste der. Kjæresten min er veeldig glad i filmer, og selv om det er koselig å sitte i armkroken og se på film blir jeg så utålmodig. Det er koselig en gang i blandt, men når det blir sånn nesten hver gang vi er sammen blir jeg litt lei. Har sagt det til han da, men jeg finner jo ikke på noen bra alternativer så da blir det bare syting å ta det opp hele tiden. Vi er 19 år, så brettspill og kurs ogsånn tror jeg nok ikke kommer til å funke, men tusen takk for tips Vi bruker å dra ut for å spise/kino også da, og det er jo veldig koselig. Jeg har det på helt lik måte som deg! og skjønne presis hva du mener! jeg er på samme alder og har samme "problemene" med samboeren som deg.. Det som gjør at det blir slik vil jeg tro er personlihetsforskjeller mellom oss. Man kan ikke skylle alt på kjønnsforskjellene, for det finnes mange gutter som liker å drive med ting utenom tv.. når det er sagt så kan man jo prøve å få typen til å åpne øynene for andre gøye ting å gjøre:) Ting utenom tvgloing vi gjør: -bare tuller og tøyser sammen (kiling, springing, kosing) -lager god mat sammen -Kino (nei faen..hehe.. var ikke lett dette) -kafe -gå på stranda om sommeren (ikke ofte han vil) -jeg har også hintet at svømmehall hadde vert gøy som du ser, listen min ble ikke lang..
Gjest dalieo Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Åå, så godt at du forstår hva jeg mener da Personlighetsforskjeller, ja.. er nok slik her også. Vi er ganske ulike personer. Og i tillegg har han bare NRK hjemme (han bor med en venn, vi er altså ikke samboere), så han blir litt gira når han kommer til meg, hehe. Ønsker bare han kunne prate litt mer, selv om vi ser på tv eller film samtidig. Jeg liker å kommentere ting, snakke om ting, diskutere og alt sånn. Ikke alltid da, men hadde vært fint å gjort det noen ganger. Han er en sånn tv/filmseer som er helt stille og følger med. Og det må jeg jo forsåvidt bare respektere.
hysteria Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 hehe...er ikke alle gutter det? ikke mange som klarer å se på tv/film og samtidig føre en samtale med ei jente..hehe..det er for mye å be om! for jenter går dette helt greit, men man kan ikke forvente det samme av gutter
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 hehe...er ikke alle gutter det? ikke mange som klarer å se på tv/film og samtidig føre en samtale med ei jente..hehe..det er for mye å be om! for jenter går dette helt greit, men man kan ikke forvente det samme av gutter Men "samtalen" er jo stort sett at dere stiller spørsmål om hva som foregår i filmen. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Vi er 19 år, så brettspill og kurs ogsånn tror jeg nok ikke kommer til å funke, men tusen takk for tips Hah. Seriøst? Tror du brettspill kun er for 40+ eller? Vi er 20 og 25 og elsker å spille brettspill. Alene, eller med en gjeng venner :-) Når vi skal kose oss blir det som regel dinner and a movie. Altså kino og resturant :-)
Gjest Gjest_Issy_* Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 - Spiller Playstation 2-player ( xbox evt osv ) - Går tidlig i seng for å ligge sammen og lese - Gå tur, Sykle - Tenne lys og lage småmat som f.eks kjeks med hvitløkssmør, fisk eller kylling-salat + vin med pledd på sofaen - Snakke! =)
Gjest dalieo Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 Hah. Seriøst? Tror du brettspill kun er for 40+ eller? Vi er 20 og 25 og elsker å spille brettspill. Alene, eller med en gjeng venner :-) Når vi skal kose oss blir det som regel dinner and a movie. Altså kino og resturant :-) Synes enkelte brettspill kan være morsomme med en gjeng venner, men kan ikke se for meg at jeg og typen setter oss ned med et, nei.
MonicaR Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 På en hjemme-kose-kveld blir det ofte reker, kongekrabbe og hvitvin - og prating i armkroken i sofaen etterpå - og gjerne noen øl. God musikk - og rolig dans for oss selv. Somoftest sex etterpå - og enda mer kose-prat før vi sovner. Vi går mye fjellturer. Deilig å sitte ute i naturen bare oss to og prate, nyte naturen, spise litt og bare "være oss". Reise bort en helg i ny og ne. Se nye steder, ingen forstyrrelser eller "ansvar" og kun oss selv å tenke på. Disse helgene er GULL verdt i en ellers hektisk hverdag! Heldigvis har vi mye samme interesser og meninger om hva det innebærer å "kose seg sammen", så det blir ikke mye krasj der. Mulig det har litt med hans alder å gjøre også.. Han er 56 år. Jeg er "bare" 32....
Gjest *Mim* Skrevet 7. januar 2009 #16 Skrevet 7. januar 2009 Vi lager mat sammen eller går ut for å spise. Lange bilturer synes jeg også er stas.
miss~Audrey Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Jeg begynte å tenkte litt på det i dag. Når jeg vil ha litt kvalitetstid sammen med ham vil jeg prate, kose og sånne ting. Men han vil aller helst se film, og gjerne spise noe godt foran TV-en også. Kanskje en typisk kjønnsforskjell det der, men begynte å tenke på hvordan andre hadde det. Alder spiller kanskje litt inn? Så hva gjør dere som par når dere skal kose dere sammen, og ha litt kvalitetstid? Jeg synes det er kjempedeilig jeg.. å sitte i armkroken hans og se film, drikke kakao og spise mandariner eller noe. Tror det har mer med personlighetsforskjeller enn at gutter er sånn :gjeiper: Elers kan jeg ha "kvalitetstid" hvor og når som helst med han.. vi bor ikke sammen, og ser ikke hverandre hver dag heller, og er alltid glad for å se han, og gjøre hva som helst med han. Alt fra å sitte sammen på biblioteket, til å reise til nye land, dra på fester, besøke venner, spise frokost sammen, middag på en restaurant, spille et spill, eller diskutere ting, eller bare kline Endret 8. januar 2009 av miss~Audrey
Gjest dalieo Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 Jeg synes det er kjempedeilig jeg.. å sitte i armkroken hans og se film, drikke kakao og spise mandariner eller noe. Tror det har mer med personlighetsforskjeller enn at gutter er sånn :gjeiper: Ja, det er deilig, men ikke når vi gjør det omtrent hver eneste dag vi møtes. Da mister det litt av sjarmen.
MonicaØH Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 Jeg og kjæresten liker å lage mat sammen. La han finne på noe han liker, så han blir med på å lage maten, ha litt vin, og tenn lys så det blir litt romantisk Vi ser egentlig ganske ofte på film, for både han og jeg liker filmer. Men det blir litt kjedelig i lengden, så vi gjør ofte noe annet. Vi drar ut og spiser, kino, teater osv. Det er mange spill som er barnslige, er enig der. Likevel spiller vi spill, bare kort(gjerne den som taper tar av seg et plagg, og den som vinner tar det av den andre personen) eller klespoker.. Det finnes jo litt mer "voksnespill", som fantasi og Millioner. Vi har også skaffet og endel "ting"-spill som vi kaller det. For eksempel små, plastikk vinglass, man skal stable dem oppå hverandre, også ta ned ett og ett, og de andre skal ikke røre seg engang. Eller små, plastikkstoler, er i forskjellige farger og forskjellige hull i dem, i ryggen og sete, også skal man stable dem oppå hverandre. Om du setter på en, og det detter ned noen, må du ta til deg de som har detti ned. Den første uten noen stoler igjen, vinner. Du sa også det var vanskelig å snakke med han om ting. Start å snakk om noe han liker, og prøv å flette inn for eks. fremtidsplaner, ting som plager deg osv.. Det er bra det er en sånn side som dette, så vi kvinner(og menn) kan støtte hverandre
Gjest dalieo Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Takk for tips, Monica Vi bruker å lage mat sammen, det er veldig koselig. Vi har det veldig godt sammen, denne tråden ble veldig negativ men jeg koser meg mye med han Og neste gang vi lager middag skal jeg dekke bordet der TV-en ikke er, så det slipper å bli mat og film igjen. Du sa også det var vanskelig å snakke med han om ting. Start å snakk om noe han liker, og prøv å flette inn for eks. fremtidsplaner, ting som plager deg osv.. Det er det ikke, det jeg mente var at når vi så på tv blir han ofte helt stille og følger med. Men ellers prater vi, altså. Problemet er bare at det virker som han heller vil se på tv/film ofte, og at det vanligvis er jeg som tar initiativ til kos og prating og ting som ikke inneholder tven. Men jeg skal prøve på å bli bedre til å si litt i fra, og finne alternativer. Så forhåpentligvis følger han etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå