Gå til innhold

Alkohol til bryllupsfesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min forloved og jeg leker litt med ideen om å kutte ut servering av sprit til bryllupsfesten. Gjestene vil få rikelig med vin/øl til maten. Etter maten serveres kaffe og cognac. Jeg ønsker en god stemning gjennom hele bryllupet uten gjester som er overstadig beruset. Det eneste som holder tilbake er alle de som klarer å beherske seg. Her er det sikkert en del som vil savne en gin tonic til festen.

Av alkohol til festen tenker jeg vin, champagne, øl, sherry, portvin og diverse likører.

Ber om tilbakemelding på dette evt. andre løsninger på å slippe "julebordtilstander".

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Av alkohol til festen tenker jeg vin, champagne, øl, sherry, portvin og diverse likører.

Ber om tilbakemelding på dette evt. andre løsninger på å slippe "julebordtilstander".

Takker for svar...

Synes det er en fornuftig idé. Husk at det er deres bryllup og deres ønsker er det viktigste. Jeg hadde ikke reagert som gjest dersom det ikke var sprit å få. Skjønner forresten ikke hva dere skal med likører etc. heller. Jeg hadde holdt meg til vin, champagne og øl.

Gjest antigartner
Skrevet

God ide!

Jeg har faktisk vært i en bryllupsfest der det ikke ble servert sterkere alkohol enn hetvin. Det var kjempevellykket. Ingen inntok "julebordmodus", og stemningen var høy og god hele kvelden. Det var ingen som gren på nesen av at det ikke ble servert drinker, for brudeparet hadde sørget for at det var mer enn nok av både øl og viner. Synes ikke du skal være redd for å gå for den løsningen!

Skrevet

Vi vurderer faktisk det samme selv. Vi har noen i familiene våre som vi ikke stoler på vil klare å beherske seg dessverre og ser derfor ingen grunn til å ha med sprit når ingen av oss er så veldig glad i det. Vi vil selvfølgelig kompensere med vin/champagne, bailey's til kaffen etc. Dette fordi det er noe vi liker og setter pris på. Det vil i tillegg være endel barn tilstede og vi synes ikke det er forsvarlig å ha såpass mye alkohol (og ikke minst sterk alkohol) tilstede mens de er der. Barna kommer ikke til å ha barnevakt da flere av de er tilreisende og vanskelig med anskaffelse av barnevakt. Så da kutter vi heller ut sprit o.l. (håper jeg) og satser på en flott fest uten julebordstemning! :)

Lykke til med avgjørelsen og bryllupet :)

Skrevet

Vi skal ha bartender vi, som holder styr på det. Har endel i familien som har vanskelig for å styre seg (min kjære inkludert :fnise: ), så da er det godt å ha en som kan blande drinker og som har litt kontroll. Men hadde det vært opp til meg, hadde vi ikke hatt sprit på festen vår. Så det går kjempefint å ha kun øl og vin. Jeg ville kanskje anbefalt litt cider eller Smirnoff Ice eller noe i den duren også. Er ikke alle som liker øl eller vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...