Gjest ViljaH Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hei, Hvilken størrelse mammaklær har dere tenkt å kjøpe? Jeg er 9+1. Jeg vil jo ikke vite hvilken størrelse jeg vil trenge når magen hindrer meg i å bruke vanlige klær..? Mange sier man også legger på seg på hofter og ræv, så kan jo meget godt hende man legger på seg en eller flere str i tøy? Jeg har lyst til å kjøpe litt nå, f.eks. på hm.com, før det fine selges ut, men ser det er store muligheter for bomkjøp...
lille katt Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har lyst til å kjøpe litt nå, f.eks. på hm.com, før det fine selges ut, men ser det er store muligheter for bomkjøp... Det er det, og det nok ingen her inne som kan forutsi hvor mye du legger på deg . Du kan legge på deg 6 kilo eller 30 kilo, du kan legge deg ut over hoftene, eller puppene, eller kanskje du får en gigamage, eller kanskje du bare får en liten basketball på magen mens resten av kroppen er som før. Kan ikke anbefale annet enn å vente og se, og kjøpe litt og litt etterhvert som du får behov for andre klær.... Fortrinnsvis i en butikk hvor du kan prøve litt forskjellig.
Gjest itla Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Min erfaring er også at mammaklærne fra H&M er litt annerledes i størrelsen enn de vanlige kolleksjonene deres, pluss at størrelsene varierer fra sesong til sesong... Det skal ikke være enkelt. Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til, men her i Oslo er det ganske greit å få tak i mammaklær på H&M gjennom hele sesongen. På nett blir de som du nevner fort utsolgt. (Jeg har forøvrig generelt sett gått ned en størrelse i mammaklær, så det kan gå den veien også...)
Samba Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg mener jeg har lest et sted at man skal velge mammaklær i den størrelsen man kjøper klær i til vanlig. Min erfaring med graviditetsklær, tilsier at det også stemmer. Jeg kjøpte alle mammaklærne mine i samme størrelse som jeg vanlig bruker, og de passet gjennom hele graviditeten.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Tror også du rett og slett må vente å se,noen legger på seg masse, andre legger kun på seg på magen, er umulig å si hvordan du blir. jeg synes uasnett mammabuksene til h&m er ubehagelige og har kun funnet en bukse der som jeg synes er grei,ikke pga str men pga passform, jeg er ikke så lang og ergo må jeg enten gå med buksa langt nede på knærne eller så kan jeg ikke sitte fordi linningen havner midt på magen... har funnet mammabukser i utlandet da og bruker en del kjoler, er utrolig mer behagelig å gå i kjoler akkurat nå enn bukser uansett og det trenger jo ikke å være mammaklær for å passe, bare det er litt tøyelig... så vent litt du til du ser hvordan kroppen din forandrer seg og hvordan klærne passer, er ikke greit med klær som er ubehagelige i denne perioden, pluss at du antagelig kan gå i litt andre klær mot sommeren enn det du gjør nå uansett
Gjest itla Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 (endret) Må si meg enig med gjest - kjole er det desidert diggeste plagget når man er gravid! Og akkurat mammastrømpebukser til å ha under kan det nok være lurt å hamstre nå. Endret 7. januar 2009 av itla
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Jeg vurderer å kjøpe meg magebelter på h&m og ha disse over magen, på den måten kan jeg bruke mine vanlige bukser bare med en strikk mellom knappen og knapphullet ( det er vist en del som gjør det) har noen mammabukser men hadde vært greit med litt større utvalg....
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Jeg vurderer å kjøpe meg magebelter på h&m og ha disse over magen, på den måten kan jeg bruke mine vanlige bukser bare med en strikk mellom knappen og knapphullet ( det er vist en del som gjør det) har noen mammabukser men hadde vært greit med litt større utvalg.... Ikke for å være negativ, men det er ikke sikkert det bare er på magen du legger på deg. Rumpe og hofte vokser hos ganske mange gravide. Da jeg var gravid gikk jeg ned både en og to størrelse i gravidklær i forhold til vanlige klær... Det er nok vanskelig å kjøpe på forhånd.
Gjest ViljaH Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Hei, takk for mange fine svar Jeg får begynne å hamstre strømpebukser da, og kanskje se på noen topper som er litt "str-løse". Ble veldig fornøyd da jeg så igjennom katalogen til HM, bruker den som indikator på hva som vil være i butikker kommende sesong - og topper som er løse rundt magen (babydoll) er fortsatt in Da kan jeg kanskje kjøpe en del tøy i vanlig butikk. Jeg liker egentlig ikke å kjøpe klær for sent ut i sesongen, for da har de bare det mindre fine/ukurrante størrelser igjen. Nå begynte jeg å se for meg at jeg fikk voldsom vannopphopning i kroppen, slik at ikke støvletter eller sko eller sandaler passer heller, og jeg må tilbringe våren og sommeren barføtt
Mamma1 Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Kjøp deg for all del et par sko du bare kan smette på deg, uten knytting o.l. Slik at du slipper å bøye deg for å dra på deg skone og knytte de.. Jeg har brukt mammabukser i min vanlige str, men nå begynner de å bli ubehagelig trange over magen. Men jeg har bare tre uker igjen, så da går det med kosebukser o.l.
Jade Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Jeg kjøpte 2 mammabukser i en str. større enn vanlig. Jeg har brukt de igjennom hele svangerskapet. Men nå de siste to ukene har jeg "pensjonert" de. De var heldigvis billige (2-300), og kjempeslitt nederst (jeg er kort), så nå blir de kastet med god samvittighet. Hvis buksene ikke passer når du kommer midt i svangerskapet, så er det ikke verre enn å kjøpe nye. Det gjelder å ikke gå amokk med å kjøpe klær som du kanskje bare kan bruke et halvt år +/-. Både i antall og i pris.
Gjest ViljaH Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 Enig i at det ikke er lurt å kjøpe masse dyre mammaklær som kanskje ikke vil passe mer enn noen få måneder. Jeg har fått låne min svigerinnes mammaklær, men tenkte likevel å komplettere garderoben (så får hun tilbake sine + låne mine = bra utvalg). Jeg må jo ha jobbtøy, kan ikke gå i joggebukse på jobb, jeg må ha pent antrekk der - så det blir vel noen bukser/topper/skjørt/kjoler. Tror det er lurt å kikke tidlig da, som sagt så mistenker jeg at de beste forsvinner fort, tross finanskrise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå