Gjest Mulig boligkjøper Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg og min mann tjener i gjennomsnitt 300 000 kr hver nå i de jobbene vi har. Min mann øker til 350 000 innen et år når han er ferdig utdannet. Hva kan vi forvente i lån? Vi har ingen bil nå og har 260 000 kr i studielån tilsammen som vi allerede betaler på. Har god økonomisk oversikt, og ingen anmerkninger. Sparer tilsammen 1500 i bsu pr mnd og har litt der etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Mellom 1,5 og 1,8 vil jeg tro, i disse tider hvor bankene er mer restriktive med å låne ut.
DingDong Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Hei Hvis dere skal kjøpe bolig, vil jeg bare si ifra om at dere skal ta en av de største avgjørelsene i livet deres. Gjør grundige undersøkelser om hvorvidt det er lurt å kjøpe nå. - Da finner du ut at, nei, det er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hæ??? Ehmm..neida ikke lurt å kjøpe nå nei, ikke nå som det ligger så mange boliger ute og prisene er lavere enn på mange år og man virkelig kan få mye for pengene og slipper i mange tilfeller å havne i harde budrunder. Nope - vil ikke anbefale det nei....
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 dere får nok u inderkant av 2 mill i lån. men det avhenger av hva dere har i egenkapita. absolutt smart å kjøpe nå!
DingDong Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Hæ??? Ehmm..neida ikke lurt å kjøpe nå nei, ikke nå som det ligger så mange boliger ute og prisene er lavere enn på mange år og man virkelig kan få mye for pengene og slipper i mange tilfeller å havne i harde budrunder. Nope - vil ikke anbefale det nei.... Prisene skal ned, sann mine ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå