cilja Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har bodd utenlands i mange år. Jeg visste ikke at lister med alles inntekt, formue, gjeld og skatt blir lagt ut for offentlig skue i Norge. Synes det burde være personlig informasjon. Finnes det ikke noen lov om vern av personlige detaljer. Må man stå på denne skattelisten?
DingDong Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 (endret) Heisann Ja, og det er mange som har reagert på dette. Én ting er å legge ut skattelistene på det lokale likningskontoret, en helt annen er å kunne rangere, sortere og søke i dem på nett. Du får gjøre som jeg har gjort, skrive deg på denne underskriftskampanjen mot skattelistene; http://www.neitilskattelister.no/ EDIT: Beklager, underskriftskampanjen er visst over... De 10 000 underskriftene som ble dratt inn er overlevert vår kjære finansfeminister. Endret 7. januar 2009 av DingDong
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har bodd utenlands i mange år. Jeg visste ikke at lister med alles inntekt, formue, gjeld og skatt blir lagt ut for offentlig skue i Norge. Synes det burde være personlig informasjon. Finnes det ikke noen lov om vern av personlige detaljer. Må man stå på denne skattelisten? Hvorfor vil du ikke stå på skattelista da?
cilja Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2009 Fordi jeg tjener lite og eier lite, og det er vel ikke så kjekt å reklamere med det på en måte. Jeg lever ikke over evne, så det er ikke slik at jeg forsøker å fremstå som mere velstående enn jeg er, men det er litt kjedelig å ligge nesten nederst på lista for vår region... Men når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke jeg hadde ønsket å stå på lista uansett... Det er jo ingen andres business hva jeg tjener eller ikke tjener. Nå har jeg ikke noe valg uansett så....
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Fordi jeg tjener lite og eier lite, og det er vel ikke så kjekt å reklamere med det på en måte. Jeg lever ikke over evne, så det er ikke slik at jeg forsøker å fremstå som mere velstående enn jeg er, men det er litt kjedelig å ligge nesten nederst på lista for vår region... Men når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke jeg hadde ønsket å stå på lista uansett... Det er jo ingen andres business hva jeg tjener eller ikke tjener. Nå har jeg ikke noe valg uansett så.... Mange rikinger som framstår som fattige på skattelistene...., det ville jeg ikke bekymret meg over-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå