Gå til innhold

Stivner i muskler og sener

Fremhevede innlegg

Gjest muslingen
Skrevet

Flere enn meg som er plaget med at musklene stivner uforholdsmessig fort, danner vonde knuter som perler på en snor og sener som stivner og "krymper". Som igjen gir skjellettproblemer (låsning i brystrygg og hofter) ?

Jeg trener tre-fire dager i uka og da holder det seg levelig. Men det skal ikke noe til før jeg er like stiv igjen! Eks. jeg kan strekke ut sittende nesten til spagaten, med hodet helt nede i gulvet uten problemer. Når jeg har trenet og er varm. Men hvis jeg ikke trener på en uke så er jeg stivere enn en gammel dame nesten med det samme!

Ingen prøver har slått ut og jeg føler at dette kun blir sett på som psyken av lege.

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja slik har jeg det og.

Før jul trente jeg dans 2t hver ukedag. En måned pause pga juleferie og jeg hadde så masse betennelser i rygg og ben og armer(og imellom ribbena av alle steder) at jeg ikke kunne gå på skolen engang.

Mitt råd er at, fortsett i det små å utred, f.eks matvareallergi og psykiske ting, men gjør det der i det små og vær glad for at når du trener er du frisk!

Jeg ble bare sendt til nye fysio, rønrgen og smerteklinikker. Det gikk to måneder så ble jeg innlagt på rehabiliteringssykehus. Der var behandlingen ren trening. Ut i basseng, ut på tur, klatre på bruskkasser.

Og jeg kommeg til hektene ganske fort, noen betennelser satt lengre, opp til 3 år.

Når det ikke er en klar diagnose vil du kanskje aldri finne ut akkurat hva det er, og det er derfor jeg råder deg til å ikke ta det så alvorlig. Vi er alle født med vondter av noe slag.

Jeg mener ikke å være kald, men dette er en dyrkjøpt erfaring.

Legene har foreslått til meg adhd, angst, melkeallergi, leddgikt, slarkeledd, ME, fibromyalgi, kronisk leversykdom, psykoser(!) med mer..

Hehe, ja som du ser er det ikke så veldig gøy å gå rundt å lure på om jeg har alt dette. Føler meg ganske nedbrutt. Og må bare få si, gå ut og jør det beste ut av livet, hvis du ikke lammes av smerter så får du bare la de være en del av livet de og.

Gjest muslingen
Skrevet

Tusen takk skal du ha! :)

Kjente meg igjen i den lista ja. Men vet helt sikkert at jeg ikke har hverken ME eller psykoser...hehe.. Ikke er jeg nevrotisk eller angstridd heller. Men vondt har jeg.

Man blir flink å tilpasse seg. Men jeg kan ikke la være å ergre meg over denne begrensningen som enkelte dager gjør livet unødvendig surt. Særlig når jeg ikke vet hva det kommer av!

Da er det bare ut å gå igjen da! :0)

Skrevet

Jeg tenker at du kunne ha godt av akupunktur. De behandler ikke bare symptomene (f.eks. ved triggerpunkt-behandling), men årsaken til muskelstivheten også.

Er muskelstivhet ditt eneste symptom? Hvordan er fordøyelsen? Og evt menstruasjon?

I tillegg bør du fortsette å være aktiv. God bedring. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...