Gå til innhold

Kenwood eller Braun?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gifta meg og til bryllupet fikk vi både Braun K3000 kjøkkenmaskin 950 watt OG Kenwood major classic 900w.

Jeg er veldig usikker på om hvilken jeg skal beholde. Foreløpig er det bare meg om min mann i familien og vi har ikke så veldig god plass på kjøkkenet.... Jeg vil helst bruke maskinen til å bake brød, kutte grønnsaker og mose grønnsaker til pureer og lignende...

Har noen erfaring med noen av maskinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg byttet de begge inn mot en Major Titan 1200 W med ekstrautstyr... Da har du en maskin som vokser med familien, og som vil være kraftig nok til å dekke alle dine behov når jobbene blir større... :sjenert:

Men nå er jeg veldig glad i min Major da, og kjenner lite til Brauns kjøkkenmaskin, så jeg er nok ikke helt objektiv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer gjest over. :) (Men jeg hadde kanskje tilogmed gått for en 1500W. Det fikk vi til bryllupet i høst, og er kjempefornøyde. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*

Jeg har braun sin og er kjempefornøyd med den! Baker det meste av brød og rundstykker selv, og er blitt riktig så glad i kjøkkenmaskinen min. Har også blender som tilbehør, sterk sak som knuser is og dermed er glimrende tildrinker og smoothies. Hatt min i 6 år, og anbefaler den gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har braun sin og er kjempefornøyd med den! Baker det meste av brød og rundstykker selv, og er blitt riktig så glad i kjøkkenmaskinen min. Har også blender som tilbehør, sterk sak som knuser is og dermed er glimrende tildrinker og smoothies. Hatt min i 6 år, og anbefaler den gjerne.

Du skriver at du baker brød med denne braun-maskinen, hvor mange brød kan du lage om gangen? så en test som mente man bare kunne lage ett brød om gangen, og det vriker jo litt upraktisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nygift:)
Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg byttet de begge inn mot en Major Titan 1200 W med ekstrautstyr...

Hvilket ekstrautstyr kan man kjøpe til denne? Foodprocessor? Jeg så på sidene til kenwood at foodprocessoren bare kunne kobles til noen av modellene deres...

Tusen takk for svar! Jeg er fremdeles veldig usikker, da... Vanskelig å vite hva man kommer til å bruke mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småtassene er greie de til en middels deig eller to. Særlig om det er hvetebakst. Men det blir dritdyrt i lengden med all servicen hver gang de kollapser når de får prøve seg på skikkelig grov rugdeig - så grov at den burde hatt 18-årsgrense.

Gå for den kraftigste du kan, og be om å få en med metalldeler (tannhjul og sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt begeistret for Braun, ikke de nye i alle fall!

Vi har en Kenwood Major Titanium 1500W :hjerte:

Vi kan koble til alt mulig og jeg er så fornøyd. Men om du bare skal bake en kake i ny og ne, vispe krem el. bake et brød så holder det nok med noe i en mindre skala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*
Du skriver at du baker brød med denne braun-maskinen, hvor mange brød kan du lage om gangen? så en test som mente man bare kunne lage ett brød om gangen, og det vriker jo litt upraktisk....

Pleier å lage to brød om gangen, og det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt hatt begge; sååå stor plass tar de ikke og de er så forskjellige at de utfyller hverandre. Ville mannen spurt seg selv om han skulle ha stjerne eller flatt skrujern? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...