Gå til innhold

Kreative parkeringer

Gjest Parkas

Anbefalte innlegg

Gjest Parkas

Hva er det som får folk til å parkere så borti granskauen feil som her?

Er det latskap/dårlig tid?

Eller kan folk rett og slett ikke parkeringsreglene?

:klø:

Jeg er selv ikke noe flink på parkeringer, synes jeg. Jeg kan iblant være usikker på om det er lov å parkere eller ikke hvis skiltingen er dårlig. Men enkelte ting burde vært åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen steder er det slik at en parkering i masse snø kan se helt fin ut. Når snøen deretter smelter, gir ekstra plass og avdekker markeringer i asfalten, så ser det rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det der var vel et ekstrem tilfelle, men det er mer enn nok av dem som på høylys dag, uten et snefnugg i sikte velger å se hvite striper både her og der, parkerer dobbelt og står på...

latskap og udugelighet tipper jeg det er som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, måtte le av den blå bilen der eieren hadde festet fronten i en lyktestolpe med sykkellås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, måtte le av den blå bilen der eieren hadde festet fronten i en lyktestolpe med sykkellås :)

Ja, den var jo faktisk veldig søt! Jeg tror ikke jeg hadde hatt hjerte til å gi den bilen bot. Hadde nok heller klappet den forsiktig på panseret og sagt "håper eieren din kommer tilbake snart, vennen". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Er det latskap/dårlig tid?

Eller kan folk rett og slett ikke parkeringsreglene?(...)

Hehe. Den der var jo mer spenstig enn ufin synes jeg. Ser ikke ut som den hindrer noen.

Ellers er nok latskap et vesentlig stikkord.

Kjøpesenteret der jeg bor har en svær parkeringsplass på fremsiden. På baksiden (hvor det er parkering forbudt) går det en vanlig gjennomfartsvei. Det står stadig vekk biler der. De skal nok bare innom og kjøpe litt melk og brød. Idioti+latskap=itte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er en kombinasjon av uvitenhet og hensynsløshet. Jeg tror de aller fleste vet godt at man ikke skal parkere helt inntil et forgjengerfelt, eller omtrent inni et gatekryss, eller slik at man sperrer fortau/gangvei. De bare bryr seg ikke. Å parkere dobbelt er ren latskap og egoisme. Vi har en dame i blokken som ALLTID parkerer dobbelt. Og da mener jeg virkelig ALLTID. Selv om hun ser det selv, hun ser at jeg ser at hun har sett det selv, og jeg ser stygt på henne, så bare går hun fra bilen, uten å prøve å rette den opp engang. Og det på en parkeringsplass med 30 plasser, til en blokk med 96 leiligheter...

I andre tilfeller kan det være vanskeligere å vite om det er lovlig eller ei. Om man ikke blokkerer sikten eller veien for noen, og man ikke ser noen skilt, så er det ikke alltid så veldig enkelt. Særlig om det er en stund siden man hadde teorien, og man ikke er så vant til å kjøre rundt og måtte parkere på fremmede steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en kombinasjon ja. Folk som mener de trenger stoooor plass til sin lille eller dyre bil, er kanskje verstinger. Og folk som ikke bruker garasjen sin til å oppbevare bilen i, f.eks. i gata jeg bor hvor det er 13 hus m/ hver sin garasje og 10 parkeringsplasser. Folk bruker garasjen til å oppbervare ting som burde vært sent på loppemarked for 15 år siden, og tar likesågodt to plasser med én bil på parkeringsplassen. Og om det ikke er plass til den "sistemann", blir den parker slik at veien ned til husene sperres. Kjedelig hvis kjøretøy som søppelbil, ambulanse, brannbil e.l. må komme seg ned den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tror mest at det går på latskap. Og folk tenker "jeg skal jo bare en kjapp tur inn i butikken og være borte 5 minutter...". Jeg pleier å handle på en plass der man parkerer i et parkeringshus. Her er parkeringsplassene ganske smale og det er faktisk en del med nye biler som bevist parkerer midt oppå stripen slik at de dermed tar opp to parkeringsplasser. Det irriterer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A.P.Katt utlogget

:ler: Ha,ha, utrolig mange kreative måter å parkere på samt noen totalt ulovlige :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg lit igjen med dobbelt parkering, har en ny bil og vil helst ikke at andre skal slenge døra si i min dør! Mamma har en mopedbil, og hun dobbelparkerer, men det er fordi hun ikke kan parkere! Hehe.. ser litt artig ut ja.

Trehjulsykkel va såå søt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg lit igjen med dobbelt parkering, har en ny bil og vil helst ikke at andre skal slenge døra si i min dør!

Vi har en 11 år gammel bil, men jeg vil jo ikke at noen skal slenge døra si i vår.. Men jeg dobbeltparkerer ikke selvom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BA har denne fine parkeringen på fremsiden nå.

Men til denne førerens forsvar, så var det faktisk snø her tidligere, så det kan godt hende at vedkommende ikke så strekene, og derfor var nødt til å bare gjette på hvor de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...