Gjest Elastica Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Da jeg kom hjem fra jobb i dag, og begynte på middagen med sultne barn rundt meg, tenkte jeg at det første vi skal gjøre når barna flytter ut, er å forskyve middagstidspunktet til syv. Er det noe dere ser frem til å gjøre når barna flytter ut? Eller klarer dere å leve i nuet?
Gjest liten mamma Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Ååååå det er mye det! Har ingen besteforeldre eller annen familie og følgelig nada avlastning. Etter 25 år med barn så skal vi gjøre ALT i hele verden. hehe.. Og jeg kan vaske klær en gang i uka istedet for to ganger om dagen. Handle for en tredjedel av prisen og bare ha to poser å bære. Sove lenge i helger, dra på turer i helger. Lange ferier i europeiske storbyer... *skratter* Det blir vel neppe sånn men... huff, nå hørtes jeg ut som den onde mamman...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Middagen kan vel forskyves til sju selv om dere har barn i huset. Vi spiser middag kl 7 rett som det er, grunnet treninger og andre aktiviteter som skjer i en familie med 3 halvstore barn Når det er sagt så ser jeg frem til å slippe all kjøringen som de samme aktive barna trenger, da kollektivtilbud er et ikkeeksisterende subsjantiv, og avstandene er lenger enn det som er praktisk
Gjest Elastica Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Middagen kan vel forskyves til sju selv om dere har barn i huset. Vi spiser middag kl 7 rett som det er, grunnet treninger og andre aktiviteter som skjer i en familie med 3 halvstore barn Ja, det er klart den kan det. Det jeg mente var at jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb uten å skulle lage mat med en gang. Ungene må uansett ha noe mat i fire-tiden, enten det er middag eller noe annet.
Xanadus Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Det viktigste er nok at mannen min og jeg kan reise på tur - alene bare vi to. Det blir billigere, og vi slipper å bekymre oss for tenåringen som blir hjemme alene (under tvil) i x antall dager eller uker.
camilla* Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Slipper all kjøring hit og dit. Ingen lekseoppfølging og lesetrening. mindere klesvask, mindere rot (?) ingen bagger /skolesekker i vindfanget, ikke sko/votter/lue overalt, ikke bli forstyrret på do , bruke mere penger på meg selv, reise på ferie med bare meg og mannen. men tror jeg vil savne dem veldig når de flytter ut...
Leanne Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 det er laaaaangt frem i tid, da minsten er 2 og eldste jenta 4.... men jeg ser frem til barna bare blir noen år eldre og er litt mer med andre hjem etter skolen innimellom - eller kan leke fint sammen uten at minsten lugger, biter osv for at store søster erter Det jeg ser frem til når barna flytter ut - er at det sikkert blir koselig å bli bestemor en gang (hvis jeg er så heldig å blir det).. Og hvor koselig det sikkert vil være å ha de på besøk igjen når de ikke bor der lenger.. Er selv på middag hos mine foreldre innimellom, har da med mannen min og barna, så er gjerne min søster der med barn og samboer og min single bror.. Da blir vi mange rundt bordet - men det er kjempe koselig!! Håper vi også får sånne middager når barna bor der lenger..... Koser meg jo nå i småbarns perioden - men jammen er det slitsomt når man skal lage middag og minsten som er på bleieavvenning bæsjer på gulvet.... og store søster plutselig velter ut en mugge med vann som stod på bordet...
ashera Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Morsomt at du brakte dette på bane akkurat i dag, Elastica. I kveld er nemlig størstemann i bursdag og minstemann hos en kompis og vi spiste middag alene. Temaet for samtalen rundt middagsbordet var akkurat det du bringer på bane her - kanskje fordi det var så fredelig og rolig? Mannen gleder seg til å sette seg ned med lesestoff om kveldene og høre mer på musikk. Jeg gleder meg til å kunne stikke av på uplanlagte og planlagte kjæresteturer - det blir det lite av nå. Blant annet.
Gjest Kinna Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Nå er mine unger nesten voksne - den ene flytter til høsten - den andre neste år - så det er ikke så altfor lenge til vi blir alene. Det jeg gleder meg til er å slippe å la oppvaskmaskinen og vaskemaskinen gå hver bidige dag - vaskemaskinen går ofte 2 ganger til dagen. Gleder meg til å lage mindre mengder mat, gleder meg til å slippe kjøringen hit og dit .. yngstemann får lappen i løpet av året, mindre rot på kjøkken - jeg kan forvente å se huset i samme stand som jeg forlot det om morgenen, jeg skal endelig få gjøre kjellerstuen om til spisestue gleder meg skikkelig til å pusse opp det rommet og lage akkurat den flotte spisestuen jeg ser for meg. Men jeg gruer meg litt også .. så lenge guttene er så store som de er så er det utrolig mye selskap og glede å få være rundt dem i det daglige. Tror til og med jeg kommer til å savne mas om øvelseskjøring til alle døgnets tider Det store huset kommer til å bli veldig tomt den dagen de flytter .. og jeg lurer på om jeg slutter å bekymre meg for dem om de ikke bor her lenger? Nei, tviler sterkt på det
Gjest Utlogget nå Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 JAAAAA!!! Å kunne ha sex med mannen min når som helst og hvor som helst i huset uten å tenke på at det er barn man må ta hensyn til!!! Tenk... sex på sofaen midt i stua kl. 15 på en søndag!
camilla* Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 JAAAAA!!! Å kunne ha sex med mannen min når som helst og hvor som helst i huset uten å tenke på at det er barn man må ta hensyn til!!! Tenk... sex på sofaen midt i stua kl. 15 på en søndag! vi hadde det før vi fikk barn vi - helt til svigers en dag stod på verandaen
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har ikke barn, i hvert fall ikke ennå, men jeg vil tro jeg hadde satt pris på å kunne bryte opp rutiner som har vært på barnas (evt familiens) premisser. Det er i hvert fall sånne friheter jeg koser meg med i egolivet. Men hvor viktig det egentlig er den dagen det skjer aner jeg ikke... Ofte setter man mest pris på små pusterom mens man faktisk står oppe i det. F eks har jeg gått uten jobb en stund, og har etter hvert sluttet å nyte muligheten til å sove lenge og ha fri (penger har ikke vært et problem før i det siste). Det er bedre med en helg eller en fridag når man jobber resten av dagene.
Gjest *Mim* Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Jeg gleder meg til å slippe alt rotet og alle klærne som det stort sett er jeg som holder styr på. Når ungene flytter, skal jeg gå på alle kurs jeg har lyst på, og begynne i kor eller korps. Prioritere meg selv litt mer. Når det er sagt, lengter jeg ikke akkurat til de flytter av gårde. Det er jo lenge til vi har huset for oss selv også. Også gleder jeg meg til alle kommer hjem igjen.
Gjest kona Skrevet 8. januar 2009 #14 Skrevet 8. januar 2009 Slipper all kjøring hit og dit. Ingen lekseoppfølging og lesetrening. mindere klesvask, mindere rot (?) ingen bagger /skolesekker i vindfanget, ikke sko/votter/lue overalt, ikke bli forstyrret på do , bruke mere penger på meg selv, reise på ferie med bare meg og mannen. men tror jeg vil savne dem veldig når de flytter ut... Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Jeg gleder meg mest til å slippe leksene.
^^Belle^^ Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 vi hadde det før vi fikk barn vi - helt til svigers en dag stod på verandaen
camilla* Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 var rimelig flaut kan du si. men vi ler av det vi også de banket faktisk på verandadøren, istedenfor å gå sin vei og la oss være i fred ville bare si at sex i stua midt på dagen kan oppdages av andre enn bare hjemmeboende barn
Gjest Purple Haze Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 Mine har flyttet ut, og jeg savner dem mer enn jeg trodde var mulig! Gikk på en kjempesmell da yngste flyttet på hybel i høst, ble deprimert og helt utafor. Da de var mindre, så jeg fram til den dagen de forlot redet, slik at jeg fikk mer tid for meg selv, og slapp unna mye av det som fulgte med å ha barn. Men slik ble det ikke.... Savner livet som følger med det å ha tenåringer i huset, og det at noen trenger meg. Nå har jeg vært uten barn i huset et halvt års tid, og begynner å venne meg til det. Men jammen tok det tid. Nå begynner jeg å glede meg litt over min nyvunne frihet. Ønsker å reise mer, bruke mye mer tid sammen med kjæresten og kanskje flytte til en annen kant av landet til og med! Det jeg syns er deilig, er at det stort sett er veldig ryddig og rent her til en hver tid
Gjest Utlogget nå Skrevet 8. januar 2009 #18 Skrevet 8. januar 2009 var rimelig flaut kan du si. men vi ler av det vi også de banket faktisk på verandadøren, istedenfor å gå sin vei og la oss være i fred ville bare si at sex i stua midt på dagen kan oppdages av andre enn bare hjemmeboende barn ...spørs jo på hvordan man bor det da. Hos meg kan ingen stå på verandaen å se inn i stua. For vi bor i 4 etasje i leilighet uten innsyn. Og som regel så er det vel flauere for de som ser enn de som blir sett. Man får late som om man ikke har sett de som ser inn vinduet og håpe at de har anstendighet nok til å gå sin vei.
Villbringebær Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Jeg ser fram til å kunne gjøre akkurat hva jeg vil og når jeg vil det. Drømmer om en ukes ferie uten barn. Det å kunne ta ting litt på sparket. Jeg håper jeg klarer å slippe taket. Rotet er mitt og ingen andres. Komme hjem til det samme du forlot. Få et ekstra soverom tilgjengelig. Hmm. Kontor og bibliotek? Slippe å følge opp på daglig basis. Hente når tenåringen er på fest. Få h*n opp om morgenen. Endret 19. desember 2010 av Villbringebær
Brunhilde Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Da er det bare meg. Helt tomt for første gang på over 20 år. Bor alene og har ingen kjæreste. Hvordan blir det da når ting får synket inn? Tenker som deg, selv om 18-åringen ikke har konkrete flytteplaner enda så vet jeg jo at det er like rundt hjørnet... Hva jeg skal gjøre? Omtrent det samme som jeg gjør nå, men uten å føle dårlig samvittighet fordi jeg velger å bruker penger på meg selv. Jeg både gruer og gleder meg til den dagen kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå