LilleSol Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Hei! Jeg skal selge endel bøker på Finn.no. De er i god stand, hardback stort sett, og de aller fleste kom ut i år eller i fjor. Mye forskjellig, krim, romaner, doku, osv. Hva slags pris mener dere jeg kan ta for disse? Sånn omtrent? Er så usikker, er jo omtrent nye, og kostet 300+ når jeg kjøpte de inn. Men er jo brukt, og det er salg om dagen.. Hva tenker dere kloke hoder der ute? (må selge pga plassmangel.. hehe)
susanne_89 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Det eg ville gjort det var å sjekke ut prisar på dei forskjellige titlane, som kanskje er på salg og sjå litt ut frå det.. Selge dei for halve prisen av det du betalte for dei kanskje? Eg skal prøve å selje ein del bøker sjølv snart, bøker som eg har kjøpt i TL-klubben for eksempel.. Men eg kjem ikkje til å ta meir enn 30kr for dei innbundne og 15kr for pocket eller noko sånt..
Pingting Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Det er nesten umulig å svare på når jeg ikke vet hvilke bøker det er. Desverre tror jeg det er vanskelig å få veldig mye for dem. Hva med å sjekke hvor mye de koster på diverse nettbutikker og så ta halv pris (eller mindre) av det? Da kan du få frem det i salgsteksten. Også vet jeg det er flere som synes det er lettere å selge når man setter sammen "pakker" på flere bøker til reduserte priser (i stedet for 4 bøker til 200 hver får man kanskje alle til 600). Da kan jo f.eks. lage en krimpakke, eller noe sånt? (men ikke ha bare pakker, det er ikke interessant for de som bare vil ha en bok).
Gjest lillesol i i Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Okei! Tusen takk for svar! Har kikket litt rundt, og tror ikke prisen jeg har lagt meg på er så ille. Selv om det å selge bøker egentlig skjærer meg i hjertet...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Mange titler kommer som pocketbøker etter noen år. Da koster de 99 kr, så du bør nok legge deg under den prisen.
Pingting Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Selv om det å selge bøker egentlig skjærer meg i hjertet... Hehe, kjenner til den! Lykke til ihvertfall, håper du blir kvitt noen av dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå