Gjest TS Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Heisann. Jeg skal nå selge min brukte mac, lurer i den forbindelse på om noen har svar på følgende: Jeg selger macen på Finn. Jeg har aldri hatt noen problemer med den, men sett at noen kjøper den og etter få dager blir den ødelagt eller noe annet skjer. Blir jeg da klandret for dette? Ettersom jeg er helt ærlig når jeg sier at jeg aldri har hatt problemer med den, eller merket på annet vis at den begynner å få noen år på baken... Dessuten: Hvordan formaterer jeg macen jeg skal selge? Er det bare å bruke OS X-cden som fulgte med? Blir da all informasjon borte, eller kan en flink hacker lete opp info jeg har hatt på den før? Er litt skeptisk i tilfelle ny kjøper kan få til noe sånt.. Tusen takk for svar:)
Gjest Grafica Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg vil anbefale deg å poste dette på http://mac1.no
toffen Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Bruk OSX cden som følgte med maskinen ja. Det er mulig for en kyndig person å hente ut informasjon selv om disken har blitt formatert. Når du skal formatere med OSX cden, så se etter ett valg om å overskrive disken med "nuller". Dette vil forhindre data fra å bli hentet ut etter at du har lagt inn OSX på nytt, men det vil også føre til at det tar ganske mye lengre tid å installere. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå