Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har ikke sett kjæresten (ikke samboeren) min på 5 dager. Vi pleier som regel å være sammen i hvertfall annenhver dag, såfremt det ikke er eksamen eller noe slikt som kommer i veien. Nå er altså alt "tilrettelagt" for at vi skal tilbringe tid sammen som vi alltid gjør, men kjæresten min backer ut. Enten tar han ikke kontakt, er med kamerater, eller at han er for trøtt til å finne på noe. Jeg synes dette er sløvt, og lurer på om han egentlig savner meg? Hva hadde dere gjort om kjæresten deres gjorde slik? Hadde dere funnet på ting på egenhånd, og ventet til han tar kontakt? Jeg har prøvd, men i løpet av tiden jeg venter, river jeg opp innvendig, og føler han har mistet følelser for meg osv. Hadde dere gitt ham en "lærepenge", eller bare tenkt på det som en fase han er i?
Gjest StockDama Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hadde nok blitt tvilende til hele greia om han alltid vil gjøre noe med alle andre enn meg.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Han vil ikke "alltid" gjøre noe med alle andre enn meg, men det er bare de siste dagene. Det skjedde engang for ca. 6 mnd. siden også, men han betrygget med med at ingenting var galt. Alt gikk tilbake til normalt etterhvert, men jeg lurer på om jeg burde være så sur, sint og irritert som jeg er. Evt. gi ham en skikkelig lærepenge, og si at sånn oppfører man seg ikke? Jeg vet ikke.
Pingting Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hadde dere gitt ham en "lærepenge", eller bare tenkt på det som en fase han er i? Straffe ham på en eller annen måte, mener du? Jeg hadde ikke det nei, jeg er voksen, så jeg foretrekker å snakke om ting og å være litt saklig. Du får spørre ham om hva som foregår, og så ta det derfra. Ingen vits i å overtolke alt ihvertfall, da risikerer du å tillegge ham meninger han ikke har - og det er litt urettferdig gjort.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Jeg mener såklart å snakke med ham om det, ingen straff rent fysisk, om det var det du tenkte på. Jeg er da voksen. Tenker mer på å fortelle ham hvor "alvorlig" dette er for meg, og hvor mye det går innpå meg. Men så vet jeg ikke om det er jeg som overreagerer, og lurer bare på om dere hadde reagert på samme måte.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Det er snakk om FEM DAGER... Hadde det vært uker, så hadde jeg skjønt deg, men fem DAGER er virkelig ikke noe som helst å sutre over! Om han tilbringer mye tid med deg til vanlig, som det høres ut som om han gjør, så trenger han vel kanskje litt tid for seg selv til å ta igjen tapt tid med kamerater, eller rett og slett bare få være alene litt? Jeg er selv en slik som trenger å bare få være helt fri litt iblant, ikke føle meg fanget av en kjæreste/vennere som SKAL tilbringe tid med meg hele tiden, Da trekker jeg meg unna noen dager, og puster ut, og så savner jeg vennene mine igjen og er klar til å være et sosialt vesen igjen. Jeg trenger rett og slett litt tid til å bare være meg, og gjøre det JEG har lyst til, i noen få dager. Si at "sånn oppfører man seg ikke"?? Han er et voksent menneske, du er ikke moren hans. Om du blir sur for at han, i FEM DAGER, vil ha litt tid for seg selv, så synes jeg faktisk synd på fyren. Gi ham litt pusterom, ikke kvel stakkaren. Du sier jo selv at han har vært slik før, og så har alt blitt tilbake til det normale etter at han har fått litt tid til seg selv. Du gir ham jo ikke tid til å svane deg om du holder på slik du gjør, vettu Og straffe fyren?? Himmel, nei.. Om du VIL skyve ham fra deg, så for all del.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Takk for innspill. Ja, det kan være jeg overreagerer. Det skal nevnes at dette skjedde også i mitt forrige forhold, og følte meg veldig ofte nedprioritert. Når jeg ser samme tendenser hos min nåværende kjæreste, føler jeg det er noe galt med MEG. At jeg er grunnen til at de distanserer seg fra meg. Er fullt klar over at fem dager ikke er så lenge, men for meg virker det ikke naturlig å gå så mange dager når man er kjærester, og ikke bor så langt i fra hverandre. Vel og merke, for meg.
Gjest Gjest_Issy_* Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 bor 20 minutter unna min , ser han fre-søn . Da gleder vi oss veldig =) Ikke at vi ikke kan treffes oftere... Noen ganger kommer han på middag på tirsdag eller onsdag kveld, og drar igjen. Jeg syns ikke det er riktig å skulle gi han en lærepenge? om han trenger litt pusterom så er jo ikke noe som skal straffes... man er ETT individ selv om man er i ett forhold . Vi har selv hatt slike perioder der vi trenger bare litt "fri" uten at vi er uvenner. Ikke ta så nøye på det. Du kan jo alltids spørre han om det er noe spesielt, eller om han bare vil ha litt fri =)
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Takk for innspill. Ja, det kan være jeg overreagerer. Det skal nevnes at dette skjedde også i mitt forrige forhold, og følte meg veldig ofte nedprioritert. Når jeg ser samme tendenser hos min nåværende kjæreste, føler jeg det er noe galt med MEG. At jeg er grunnen til at de distanserer seg fra meg. Er fullt klar over at fem dager ikke er så lenge, men for meg virker det ikke naturlig å gå så mange dager når man er kjærester, og ikke bor så langt i fra hverandre. Vel og merke, for meg. Du skriver jo at dere vanligvis er sammen annenhver dag. Altså er det et unntaktstilfelle at dere ikke har sett hverandre på fem dager, og faktisk et halvt år siden sist han trakk seg litt unna i noen dager. Mener du at dere aldri skal ha noe tid for dere selv? Det er overhodet ikke unaturlig å trenge noen dager for seg selv en gang iblant, i hans tilfelle er det jo et halvt år siden sist han hadde kjærestefri i mer enn et par dager. Jeg synes du overreagerer kraftig. Jeg hadde fått helt hetta om jeg ikke fikk noen dager for meg selv en gang iblant. At man bor nærmt hverandre betyr da ikke at man er nødt til å se hverandre hver dag, og aldri skal få være alene i mer enn en dag av gangen.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Det er faktisk litt godt å høre, at jeg også kan være "feilen". Belive it or not. Ringte ham i går, og han foreslo at vi kunne treffes senere i dag. Håper bare han holder avtalen, for det er ikke alltid tilfelle, i hvertfall ikke de siste dagene. Det er litt respektløst.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Jeg ser på forandringer som noe truende, da forandringer som jeg tolker som negativt. Når det ikke er vanlig at vi er så lenge i fra hverandre, får jeg litt hetta ja.
Gjest mainn Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Jeg mener såklart å snakke med ham om det, ingen straff rent fysisk, om det var det du tenkte på. Jeg er da voksen. Tenker mer på å fortelle ham hvor "alvorlig" dette er for meg, og hvor mye det går innpå meg. Men så vet jeg ikke om det er jeg som overreagerer, og lurer bare på om dere hadde reagert på samme måte. Ja, lag et stort problem av dette i tillegg, så kan du være sikker på at hans motivasjon til å fortsette forholdet ikke styrkes noe særlig..
Jade Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Du kan ikke tvinge kjæresten din å være med deg annen hver dag, og det er ingenting å være sur for. La han få pausen sin, hvis det er det han trenger. Da blir det sikkert bedre etterpå. Han har helt sikkert hobbyer, venner, skole og seg selv som skal brukes tid på også. Skulle det være andre grunner til denne "pausen", så får du sikkert høre det når han har fått tenkt ferdig. 5 dager er IKKE mye! Det ER godt å være litt uten kjæresten sin selv om han er kjempeglad i deg. I hvertfall hvis dere har vært sammen annen hver dag i 6 mnd!!! + lenge før det!
angeleyes Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 Hvis jeg hadde vært vant til å se kjæresten min annenhver dag, så hadde jeg nok reagert litt på at jeg plutselig ikke så ham på fem dager. Rett og slett fordi jeg hadde blitt usikker på hvorfor han trakk seg unna. Jeg hadde da spurt hvorfor og sagt hvordan jeg følte det. Hadde han da sagt at det ikke var noe annet enn at han trengte noen dager for seg selv eller ville se kameratene sine litt, haddde jeg slått meg til ro med det. Godt å få spurt synes jeg. Da slipper jeg å gå og tenke på hvorfor.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 Jeg syns det høres ganske rart ut, for å være ærlig. Du får jo bare vente og se hva som skjer, men det er underlig oppførsel fra hans side. Kan tenke meg at kjæresten min hadde blitt rimelig muggen om jeg hadde ditcha ham 5 dager på rad, da hadde jeg nok fått høre det. Men men, du får bare drite i han og gjøre ting du har lyst til uten ham.
Gjest Dianah Skrevet 7. januar 2009 #16 Skrevet 7. januar 2009 Du skriver ingenting om hvor lenge dere har vært sammen, eller hvor seriøst forholdet deres er, men personlig synes jeg det er en uting å "straffe" partneren for å vise at en er misfornøyd. I første omgang ville jeg fortalt ham hva jeg følte og sett hva han hadde å si. Kommunikasjon er alfaomega i et forhold, straff fører sjelden til noe godt. Når det er sagt, må jeg si meg enig i at jeg ikke ser problemet. Greit, dere har ikke sett hverandre på fem dager, men du sier at det er et engangstilfelle. Vet du om det er en spesiell grunn til at han er opptatt akkurat nå? Eller kanskje han rett og slett har behov for en pustepause?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #17 Skrevet 7. januar 2009 For all del ikke ta opp temaet med ham på en saklig måte, gå heller rundt og bli irritert. Himmel og hav, kan du ikke snakke?
DingDong Skrevet 7. januar 2009 #18 Skrevet 7. januar 2009 Ja, det kan være jeg overreagerer. Det skal nevnes at dette skjedde også i mitt forrige forhold, og følte meg veldig ofte nedprioritert. Når jeg ser samme tendenser hos min nåværende kjæreste, føler jeg det er noe galt med MEG. At jeg er grunnen til at de distanserer seg fra meg. Ja, det er nok noe galt med deg, du har for mange forventninger. Ingen liker forventinger, vet du, derfor distanserer de seg. Det er slitsomt å ha en "leaner" hengende rundt ørene hele dagen. Gå ut og finn på noe med dine egne venner, ikke sitt her og sutre over at han har et liv utenom deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå