Gå til innhold

duker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan duker skal dere ha? Og hvor skal dere kjøpe de? Noen forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan duker skal dere ha? Og hvor skal dere kjøpe de? Noen forslag? :)

Bruker de hvite dukene til hotellet vi skal være på. Vurderer å sy tøyservietter selv for å få inn litt farger.

Skrevet

vi betaler kr 50 pr. pers for å få cateringfirmaet til å dekke bord, pynte med blomster ol. da er duker inkl. i leien.

ellers kan jeg anbefale de helt enkleste dukene på IKEA!

Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en rull med pen papirduk, men har ikke funnet ut hva det koster enda.

Regnet sammen hva det vil koste med de billigste hvite dukene fra IKEA og det vil koste ca 1500kr tilsammen, synes egentlig at det blir litt mye å bruke bare på duker. Men det ser jo mye penere ut med duker av tøy isteden for papir da :)

Skrevet

Jeg får heldigivs låne fine hvite tøyduker gratis...

Om du har et vaskeri i nærheten, spør om de har duker. Enkelte vaskeri driver utleie av duker. Du leverer dem tilbake uten å måtte vaske ;) Praktisk, og ikke veldig dyrt.

Skrevet

Vi brukte den hvite bomull/lerretsduken fra ikea til 15 kr per meter, pluss stoffet "britt" (tror jeg) fra ikea, 5 kr per meter, som vi la i et lag over. Altså betalte vi 20 kr per meter totalt for duken.

Vi ville også ha tøy, og ikke papir. Det ble billig og fint!

Skrevet

På de metervarene, måtte du sy søm der du klipte de opp, eller så det greit ut uten å sy?

Skrevet
På de metervarene, måtte du sy søm der du klipte de opp, eller så det greit ut uten å sy?

Det tynne blonde/tyll-aktige stoffet Britt, kan klippes opp uten at det ser stygt ut. Ingen sømmer el l som rakner der. Nå var ikke vi spesielt nøye på slikt, men da vi la stoffene over hverandre, passet vi på at Britt stakk litt lengre ut/ned på sidene (der slikt var synlig) enn bomull/lerretstoffet. Så vi klippet det kjapt og greit til, og det så pent nok ut. Jeg husker i farten ikke om de er eksakt like brede, eller om Britt er litt bredere, men da vi holdt på med duk-klippingen, var det ingen av oss som tenkte på at noe måtte syes, så det måtte ha sett greit ut :)

Skrevet

man kan ha "nervøs fløyel" det har jeg vurdert her og det blir veldig fine duker. De er billige også kosta 75 kr for 5 meter rett før jul i hvert fall.

Jeg er ikke sikker på hva jeg skal bruke, har mulighet til og låne linduker men det er noe herk og få til uten at de krøller seg/brett kanter.

Skrevet
man kan ha "nervøs fløyel" det har jeg vurdert her og det blir veldig fine duker. De er billige også kosta 75 kr for 5 meter rett før jul i hvert fall.

Jeg er ikke sikker på hva jeg skal bruke, har mulighet til og låne linduker men det er noe herk og få til uten at de krøller seg/brett kanter.

Vet ikke om du har brukt det før, men et lite tips om du ikke har gjort det: pass på å vaske de før du bruker de; jeg ble fortalt om en konfirmasjon der de brukte lys nervøs fløyel på bordene, og etter middagen hadde alle svarte dresser en god del "lo" på seg fra dukene. Dette kom visstnok av at dukene ikke hadde blitt vasket på forhånd...

Skrevet (endret)

Vi kjøpte stoff og sydde dukene selv. Lurer på om det kom på en 1000,- og siden dukene ikke er hvite, men i flotte farger så er de veldig anvednbare i etterkant også :)

Endret av Strix
Gjest Koukla
Skrevet

Du får hvit damaskduk på sparkjop.no til kr 69,50 for 140x240 cm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...