Gå til innhold

Fin leselampe på stua (stålampe)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hummer_*
Skrevet

Trenger en fin leselampe for å ha på stua (stålampe). Liker rene former, ikke krimskrams. Jo enklere jo bedre. Har vært og sett på Bohus, Skeidar etc, men lampene jeg har sett der virker dillete eller ser billige ut. Her jeg bor er det ingen fine lampebutikker. Noen tips til stilige leselamper? Gjerne klassikere som jeg kan ha i mange år. Prisklasse? Usikker, kanskje opp til et par 000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Northern Lightings Snowball, kanskje?

Enklere lampe skal du vel lete lenge etter! Den er fantastisk i mine øyne, har den selv. Utrolig godt lys om du skrur dimmeren helt opp, burde være mer enn nok til leselys. Den er norsk - og har allerede blitt en klassiker. :)

edit: og prisen er det ingenting å si på ;)

Endret av Gaby
Skrevet

Herstal har masse fine :)

Anbefaler absolutt ikke skeidar, bohus o.l. de blir ødelagt i løpet av et år eller to...

Gjest antigartner
Skrevet
herstal har noen fine leselamper. herstal

Enig.

Jeg har Archi Harlekin i krom og hvit selv, og synes den er veldig fin. Passer i de aller fleste miljøer :) Den ble kjøpt i en Christiania belysning-forretning, men de finnes hos mange forhandlere. Se lenken i det innlegget jeg siterer.

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg liker godt Arne Jacobsens leselampe.

Vi har nettopp fått to av disse i hus i antrasittgrått, og de er virkelig nydelige. De er ganske store, og ser veldig stilige, og nesten litt frekke ut, med den lille vinkelen i foten. :ler:

Jeg ønsker meg en til i et annet rom.

Skrevet
Northern Lightings Snowball, kanskje?

Enklere lampe skal du vel lete lenge etter! Den er fantastisk i mine øyne, har den selv. Utrolig godt lys om du skrur dimmeren helt opp, burde være mer enn nok til leselys. Den er norsk - og har allerede blitt en klassiker. :)

edit: og prisen er det ingenting å si på ;)

Vet du hvor jeg kan finne forhandlerliste for Nothern Lightning?

Skrevet (endret)
Her :) trykk på retailers så får du opp liste. Om du ikke finner en forhandler i nærheten, har de liste over nettbutikker også. Endret av Gaby
Gjest Gjest_hummer_*
Skrevet

Takk for svar. Mange fine lamper her. Liker at man kan justere lampen slik at man får den i akkurat den posisjon man trenger. Men jeg behov for å røre og prøve tingene før jeg kjøper dem, og det er litt vanskelig å gjøre på dataskjermen.

Gjest Gjest_hummer_*
Skrevet
Jeg har to Tolomeolamper, en gulvlampe og en som er festet i bokhylla. Liker de godt, de tåler lyspærer med høy watt om nødvendig og hodet kan stilles i alle retninger slik at du får lyset dit du vil. :)

http://www.haraldsson.no/hjemmet/default.aspx?did=9068138

Tolomeolampene var ubeskivelig nydelige. Kikket på en som het Tolomeo Lettura og Tolomeo Terra. :hjerter: Prisene var til å gråte over; 4950,- og 6820,-. Er lov å sikle da.

Skrevet

Bolia har mange fine stålamper. Ikke så verst dyre, og veldig fine. De er ikke justerbare, men jeg leser fint med dem likevel. Pluss for at det er dimmer på dem, det er et must.

Skrevet (endret)

Jeg valgte en hvit Bestlite vegglampe i lesehjørnet i stuen.

Den er regulerbar, dekorativ og minimalistisk .. alt i et :ler:

Rettelse .. : ser nå at du ville ha gulvlampe ... men det finnes en Bestlite gulvlampe også ... :ler:

Endret av Kinna
Skrevet
Jeg valgte en hvit Bestlite vegglampe i lesehjørnet i stuen.

Den er regulerbar, dekorativ og minimalistisk .. alt i et :ler:

Rettelse .. : ser nå at du ville ha gulvlampe ... men det finnes en Bestlite gulvlampe også ... :ler:

Disse har jeg også. Lekre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...