Gå til innhold

Apekatter selges i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kom over en annonse på seisan.no i sted der noen selger to aper, men er dette lov i Norge?! Kjente jeg ble sint når jeg så annonsen, så begynte jeg å lure på om dette egentlig var lov. Noen som vet?

Annonsen; http://seisan.no/marked/Seisan.aspx?seisanId=1356

Bedårende baby capuchin og marmoset apekatter klar for gode boliger. Alle

babyer er på flaske og brukte bleier.

De vil gjøre en fantastisk ferie gave til deg eller noen du kjenner.

Babyer kommer med alle papir arbeid inkludert helse certificate.Babies er oppvokst i vårt hjem med hunder, katter byggesett. Alle babyer kommer med Startsett inkludert flasker, bleier, en formel, baby tepper og leker.

For flere detaljer og bilder, kan du kontakte meg via e-post xxx@xxx(Legger ved e-postandessen i tilfelle noen er modigere til å ta kontakt en meg, eventuelt anmelde de til politiet eller mattilsynet)

e-postadressen er fjernet iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Skrevet

Nei det er ikke lov med apekatter i norge!

Skrevet

Det der er en annonse fra en spamrobot. Det ser du på oversettelsen.

Skrevet

Synes dette lukter svindel jeg. Språket og innholdet i annonsen minner veldig om andre svindelannonser jeg har sett, f.eks. om Chihuahua.

Så disse er nok ut etter å få lettlurte nordmenn til å overføre 3 000 kroner til dem mot lovnader om at de får en ape i posten om en ukes tid.

Det jeg forøvrig synes er litt rart er at annonsen har fått stått så lenge. Sjekker ikke de som driver dette stedet opp annonsene sine?

Og:

Babies er oppvokst i vårt hjem med hunder, katter byggesett.

Byggesett?!? :lol:

Skrevet
Det der er en annonse fra en spamrobot. Det ser du på oversettelsen.

Å, er det slik det foregår. Da forstår jeg. Har alltid trudd at det er en eller annen svindler med ekstremt dårlige norskkunnskaper jeg.

Skrevet

Jeg sendte likegodt de som driver siden en mail og gjorde de oppmerksom på annonsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...